فواید رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
یکی از بخش های مهم زندگی زناشویی رابطه جنسی رضایت بخش می باشد و یکی از عوامل تداوم زندگی مشترک و تقویت پیوند بین زن و شوهر نیز می باشد و آن هم به دلیل فوایدی است که دارد . زیرا گفته می شود که از جمله فواید رابطه جنسی رضایت بخش افزایش اعتماد به نفس و احساس آرامش و کم شدن استرس می باشد.

 میزان رابطه جنسی و میل جنسی به مرور زمان و با گذشت سن کمتر می شود ، افزایش رابطه جنسی در میانیسالی می تواند اثرات مثبتی داشته باشد مثلا اثرات زیان بار افزایش سن بر نگهداری و بازیابی اطلاعات را کاهش دهد . در ادامه این مقاله فواید رابطه جنسی و نزدیکی کردن با همسر را بیان می کنیم . 




کم شدن استرس
در هنگام رابطه زناشویی ترشح هورمون اکسی توسین و اندورفین  باعث کاهس میزان استرس در بدن می شود . اگر روز کاری خسته کننده ای داشته اید رابطه جنسی حتما به آرام شدنتان کمک می کند . هم چنین ترشح سروتونین در بدن باعث می شود احساس تندرستی و شادی داشته باشید . 

درمان اختلالات روانی با رابطه جنسی
یکی دیگر از فواید رابطه جنسی کاهش اضطراب و افسردگی در زنان و مردان است، زیرا هنگام تجربه سکس و ارگاسم ناشی از آن هورمون ترشح شده که منجر به افزایش خلق و آرامش روان فرد می شود.



افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن
افرادی که رابطه جنسی بیشتری را تجربه می کنند بدنشان برای مقابله با میکروب ها و ویروس ها توانایی بیشتری دارد .  محققان در پنسیلوانیا دریافتند که دانشجویانی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی برقرار می کنند ، سطوح بالاتری از پادتن ها را برای مقابله با بیماری ها دارند.



افزایش صمیمیت با همسر
برقراری رابطه جنسی رضایت بخش باعث افزایش اعتماد و محبت و هم باعث افزایش صمیمیت در همسران می شود . در نتیجه امکان بروز خیانت و مشکلات زناشویی نیز در رابطه بسیار کمتر می شود .





خواب راحت تری خواهید داشت 
رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم و آزاد شدن هورمون پرولاکتین و اکسی توسین که باعث آرامش بدن می شود باعث می شوند خواب راحت تری نیز داشته باشد و به مرور به حل مشکلات خوابتان نیز کمک می کند . رابطه جنسی گزینه مناسبی است برای اینکه بتوانید 7-8 ساعت خواب راحت در طول شب داشته باشید . 



احتمال باروری مناسب را افزایش می دهد 
تحقیقات نشان داده اند که میزان رابطه جنسی روی کیفیت اسپرم تاثیر دارد و هر چقدر رابطه جنسی بیشتر باشد اسپرم نیز کیفیت بهتری خواهد داشت . اگر می خواهید بچه دار شوید سعی کنید حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید و نه فقط در دوره تخمک گذاری زیرا این کار باعث بالا ماندن کیفیت اسپرم شده و شانس بارداری را افزایش می دهد 



حتما بخوانید: رابطه جنسی بعد از زایمان


بهبود کارکرد مثانه
رابطه جنسی و رسیدن به  ارگاسم به تقویت عضلا تلگن کمک می کند .  پریود شدن و یائسگی در خانم ها باعث ضعیف شدن لگن و عضلات آن می شود ولی رابطه جنسی باعث بهبود وضعیت مثانه می شود . 



باعث بهتر شدن پوست می شود 
رابطه جنسی اکسیژ ن خون را افزایش داده و جریان خون و موارد مغذی پوست را افزایش می دهد و هم چنین تولید سلول های جدید پوست را افزایش می دهد و در نتیجه پوست سالم تر و نرم تر می شود . 



منظم شدن عادت ماهیانه
اگر دوره های پریود شما به دلیل استرس زیاد نامرتب باشد ، با رابطه جنسی مرتب به احتمال زیاد مرتب می شود چون رابطه جنسی باعث کاهش استرس شده و درنتیجه عادت ماهیانه منظم می شود .





فواید دیگر رابطه جنسی در افراد 
رابطه جنسی رضایت بخش علاوه بر فواید مهم ذکر شده فواید دیگری نیز دارد که در این جا برخی را مشاهده می کنید.

افزایش عزت نفس در فرد

افزایش سلامت قلب و کاهش احتمال سکته قلبی

کاهش فشار خون

کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات



 کلام آخر

تا اینجا با فواید رابطه جنسی و اهمیت آن در ازدواج صحبت شد . در کنار این مسئله ، آنچه کمک می کند فواید رابطه جنسی بیشتر شده و بر روی رابطه میان زوجین اثر مثبت بگذارد نحوه صحیح انجام آن است که در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر ، با راهکارهای آن آشنا می شوید .



در ادامه بخوانید: نحوه صحیح سکس در رابطه زناشویی





سوالات متداول


1- فواید رابطه جنسی چیست؟
یکی از بخش های مهم زندگی زناشویی رابطه جنسی رضایت بخش می باشد و یکی از عوامل تداوم زندگی مشترک می باشد و آن هم به دلیل فوایدی است که دارد که در متن مقاله فواید آن ارائه شده است.




2- رابطه جنسی چه تاثیری بر استرس دارد؟
در هنگام رابطه زناشویی ترشح هورمون اکسی توسین و اندورفین باعث کاهس میزان استرس در بدن می شود که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




3- رابطه جنسی چه تاثیری بر عادت ماهانه دارد؟
اگر دوره های پریود شما به دلیل استرس زیاد نامرتب باشد با رابطه جنسی مرتب به احتمال زیاد مرتب می شود که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.

منبع : فواید رابطه جنسی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JvZv
نظرتان را بنویسید