ظروف مسی برای بدن چه فواید و مضراتی دارند؟

ظروف مسی برای بدن چه فواید و مضراتی دارند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهدی احمدی

ظروف مسی از جمله ظروفی هستند که از قدیم الایام پخت و پز در آن ها بسیار مرسوم بوده است ، چرا که این گونه طروف ، می توانند مس مورد نیاز بدن را تامین کرده و به این طریق از بروز برخی بیماری ها در بدن جلوگیری کنند. البته باید توجه داشت که اگر در ارتباط با نحوه پخت و پز در این ظروف و همین طور نحوه نگه داری آن ها اطلاعات کافی نداشته باشید ، ظروف مسی می توانند مضراتی نیز داشته باشند که در این مقاله به صورت کلی هم در ارتباط با مزایا و همین طور معایب ظروف مسی برای بدن ، صحیت می کنیم.

فواید ظروف مسی برای بدن چیست؟

1-رفع کم خونی!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، طبق تحقیقات انجام شده ، بیش از 30 درصد مردم ایران دچار کم خونی می باشند که امار بسیار نگران کننده ای می باشد. این در حالی است که با رعایت برخی نکات ساده ، کم خونی قابل رفع شدن است. یکی از این راه حل ها ، استفاده از ظروف مسی است ، چرا که مس عناصر لازم برای تشکیل گلبول های قرمز بدن را داشته و از این طریق می تواند رفع کم خونی کمک کند.

2-کمک به سلامت پوست!

یکی از قدرت های جادویی مس ، که می تواند از جمله ویژگی هایی دانست که بواسطه آن ، مس تا این حد در جهان شناخته شده می باشد ، قدرت ضد سالخوردگی آن است. مس می تواند با رطوبت رسانی به پوست و همین طور تولید سلول های سالم پوستی ، پوست های آسیب دیده را درمان و از این طریق به سلامت و جوان سازی پوست کمک کند. بنابراین اگر به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهید ، حتما" پخت غذا ، نوشیدن آب و... در ظروف مسی را در برنامه خود قرار دهید.

3-تسکین مفاصل!

طبق تحقیقات میدانی انجام شده بر روی یک جامعه آماری ، این نتیجه به دست آمده است که مس ، می تواند مفاصل و درد آن ها را تسکین داده و حتی در مواردی باعث بهبود مشکلات مفاصل شود. بنابراین می توان یکی از فواید پخن غذا در ظروف مسی را تسکین و بهبود درد مفاصل در نظر گرفت.

4-تثبیت رنگ چشم و مو!

مس از جمله فلز هایی است که می تواند باعث ترشح رنگ دانه طبیعی تیره (ملانین) شود و این رنگ دانه می تواند به خوبی به تثبیت رنگ چشم و مو به شما کمک کرده و حتی در مواردی به سرعت رشد مو نیز کمک کند. بنابراین اگر دوست دارید به تثبیت رنگ مو و چشم خود با گذر زمان و حرکت به سمت میان سالی و پیری کمک کنید ، استفاده از ظروف مسی می تواند کمک کننده باشد.

5-بهبود سلامت تیروئید!

یکی دیگر از خواص مس برای بدن ، کمک به عملکرد صحیح غده تیروئید است. بنابراین اگر می خواهید غده تیروئید در بدن شما به درستی کار کرده و دچار کم کاری و یا پرکاری نشود ، باید میزان متعادلی مس در بدن داشته باشید.

6-کمک به درمان سریع زخم!

مس به دلیل خاصیت ضد التهابی و همین طور کمک به افزایش گلبول های سفید بدن ، می تواند به خوبی درمان زخم های بدن را سرعت بخشیده و علاوه بر این احتمال عفونت کردن زخم را کاهش دهد. بنابراین برای کمک به خود ترمیمی بدن لازم است تا مصرف متعادل مس را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

7- کمک به بهبود عملکرد مغز!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، طبق تحقیقات انجام شده ، مس می تواند به تحریک میلین های رشته های عصبی کمک کرده و از این طریق باعث افزایش و بهبود سرعت عملکرد مغز شود.

مضرات ظروف مسی برای بدن چیست؟

1-مسمومیت!

باید به این نکته نیز توجه داشت که مصرف زیاد مس ( برخلاف مزایایی که دارد ) می تواند باعث بروز مسمویت ، تهوع ، اسهال ، سردرد  ،زردی و... در بدن شده و مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد. البته این گونه مسائل تنها زمانی بوجود می آیند که قلع کاری داخل ظروف مسی از در قسمت هایی از بین رفته و یا آسیب دیده باشد که باعث ترکیب شدن مقدار زیادی مس در غذا همراه بوده و می تواند مسمومیت به همراه داشته باشد.

بهترین کار برای جلوگیری از این مشکل ، توجه به قلع کاری داخل ظروف و ارسال ظرف برای قلع کاری مجدد ( در صورت از بین رفتن و یا آسیب لایه داخلی ظروف ) و همین طور جلوگیری از نگه داشتن طولانی مدت مواد غذایی در داخل ظروف مسی است.

در این مقاله مزایا و معایب استفاده از ظروف مسی را برای شما بیان کردیم ، در صورتی که سوال و یا تجریه ای در این زمینه دارید ، حتما" در قسمت زیر برای ما و دوستانتان کامنت کنید.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید