نحوه تیز کردن شمشیر سامورایی رزمی

نحوه تیز کردن شمشیر سامورایی رزمی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهدی احمدی

 با گذشت زمان، لبه شمشیر رزمی شما ممکن است کند شده و نیاز به تیز کردن داشته باشد. شاید اگه برای اولین بار قصد تیز کردن شمشیر باشگاهی خود را داشته باشید، این کار کمی دلهره آور باشد، راه های مطمئن و موثری وجود دارد که شمشیر شما را مانند روز اول تیز نگه دارد. در این مقاله، به این موضوع می پردازیم که چگونه می توانید از ابزارهایی که به راحتی در دسترس هستند، برای تیز کردن شمشیر خود استفاده کنید.

مرحله اول

  با یک پارچه ضخیم شروع کنید تا روغن، گرد و غبار که ممکن است بر روی تیغه شمشیر شما وجود داشته باشد را، جمع آوری کنید. برای جلوگیری از بریدن تصادفی دست خود، پارچه را به آرامی در امتداد تیغه بکشید - فشار وارد نکنید. هنگامی که تیغه تمیز شد، شمشیر را روی میز قرار دهید و یک قطعه چوب را نزدیک نوک آن قرار دهید تا تیغه آن بالا بیاید. 

مرحله دوم

با استفاده از سوهان فلزی، حرکات رفت و برگشتی یکنواخت را به یک طرف تیغه با زاویه 30 درجه اعمال کنید. بسته به طول تیغه، می توانید آن را به دو ویا سه بخش تقسیم کنید و هر بار یک قسمت را با سوهان تیز کنید. حتماً بعد از هر چند حرکت رفت و برگشتی، سمت تیغه را عوض کنید تا از براده برداری یکنواخت اطمینان حاصل کنید.

 سوهان کاری را تا زمانی که تیغه خیلی نازک نشده ادامه دهید. در مرحله بعدی باید با استفاده از سنگ چاقو تیز کن ویا رومی تیغه را تیز کنید. شما می توانید سنگ تیز کن را از بسیار درشت تا بسیار ریز که 8000 است، تهیه کنید. یک لایه سبک از روغن (می توانید از روغن چرخ خیاطی ویا روغن ماشین استفاده کنید) را روی سنگ بمالید تا تیغه راحت تر روی سنگ حرکت کند.

اگر از سنگ ژاپنی استفاده می کنید، به جای روغن از آب به عنوان روان کننده استفاده کنید. پس از این کار، تیغه را با زاویه 30 درجه، با حرکات رفت و برگشتی صاف و یکنواخت و فشار ثابت، به جلو و عقب بر روی آن بکشید. اگر شمشیر دو طرفه را تیز می کنید، برای محافظت از دستان خود دستکش مخصوص بپوشید.

مرحله سوم

بعد از مدتی که برای تیز کردن تیغه سپری کردید، می توانید تیغه را با پاک کردن روغن یا آب، بررسی کنید که آیا به نرمی می تواند یک ورق کاغذ را برش دهد یا خیر. اگر کاغذ به نرمی برش نداد ، باید تیز کردن تیغه را ادامه دهید.

وقتی کارتان تمام شد، تیغه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا روغن، باقی مانده ها و براده های فلزی پاک شود. شما باید دقیق باشید، زیرا باقی مانده های تمیز نشده می تواند باعث ایجاد زنگ زدگی روی تیغه شود.

 راه ساده تر: اگر در تیز کردن شمشیرها تازه کار هستید یا از انجام این کار با دست مطمئن نیستید، می توانید یک ابزار تیز کردن تیغه بخرید. آنها معمولا" خیلی عالی عمل نمی کنند، اما برای مبتدیان، یک روش ایمن محسوب می شوند.

 ابزار را روی یک سطح محکم و مطمئن قرار دهید. بسته به نوع خریداری شده، ممکن است به یک گیره متصل شود. حتماً دستورالعمل‌های همراه تیزکننده را بخوانید. هنگامی که آماده شدید، شمشیر را از دهانه ابزار تیز کن عبور دهید. این نوع تیز کن ها معمولا" شیاری به شکل V دارند که باید لبه ی شمشیر را به صورت رفت و برگشتی روی آن حرکت دهید.

 نکته: هنگام تیز کردن شمشیرها بسیار مراقب باشید و آهسته پیش بروید. برای کاهش خطر، دستکش بپوشید و زمانی را برای کار در نظر بگیرید که با حداقل حواس پرتی مواجه شوید.

اگر دوست دارید تا یک شمشیر رزمی خوب و باکیفیت برای خودتان تهیه کنید، فروشگاه مینی بیاب را به شما پیشنهاد می کنیم، چون به صورت تخصصی با سازنده های بی نظیری کار می کند و شمشیر های سامورایی و کاتانا را با قیمت فوق العاده مناسب و کیفیت بالا عرضه می کند. همین طور می توانید سنگ چاقو تیز کن مورد نیاز خود را نیز همراه شمشیر سفارش دهید.

نظرتان را بنویسید