استفاده از ظروف مسی چه زمانی مضر است؟

استفاده از ظروف مسی چه زمانی مضر است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهدی احمدی

امروزه بحث و گفتگوهای متناقضی از مضرات و فواید استفاده از ظروف مسی وجود دارد که می تواند باعث بروز سردرگمی و اشتباه در تصمیم گیری شود. اما واقعا" حقیقت چیست؟ ، آیا استفاده از ظروف مسی باعث آسیب به بدن می شود؟ ، آیا بهتر است از ظورف مسی استفاده نکنیم؟ یا برعکس استفاده از ظروف مسی برای بدن مفید بوده و پخت غذا در آن توصیه می شود. اگر دوست دارید پاسخ این گونه سوالات خود را بیابید و بدانید که استفاده از ظروف مسی چه زمانی مضر است ، پیشنهاد می کنیم حتما" تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مس بدون قلع کاری ، سم است!

بله ، استفاده از ظروف مسی برای بدن ضرر دارد ، البته تنها زمانی که قلع کاری (سفید کاری) داخل ظروف از بین برود و یا غذا برای مدت زمان زیادی در آن ها نگه داری شود. چرا که در این شرایط ، میزان مس زیادی وارد غذا شده و مصرف آن غذا می تواند باعث بروز حالت تهوع ، اسهال ، مسمومیت و... شود. بنابراین اگر ظروف مسی شما قلع کاری شده است و لایه قلع اندود داخل ظروف سالم است ، به هیچ عنوان لازم نیست نگران مضرات مس باشید.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در صورت از سیاه شدن و از بین رفتن لایه سفید (قلع کاری شده) داخل ظروف باید چه کنیم؟ ، در این شرایط باید ظروف خود را برای قلع کاری مجدد به کسانی که در صنایع مس مشغول به کار هستند بسپارید 

آیا استفاده از ظروف مسی فوایدی دارد؟

مس در واقع یک ماده معدنی مورد نیاز برای بدن انسان است که موجب: جذب کلسیم ، تولید انرژی مورد نیاز بدن ، افزایش توان سیستم ایمنی بدن و... می شود. البته مصرف زیاد آن ، همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد ، نه تنها فایده ای ندارد ، بلکه باعث وارد شدن آسیب به بدن نیز می شود و دقیقا" به همین دلیل است که در داخل ظروف مسی ، یک لایه قلع به کاربرده می شود.

علاوه بر خواصی که مس می تواند برای بدن داشته باشد ، ظروف مسی به دلایل دیگری مانند: خوب پخته شدن غذا در آن ها (به علت انتقال عالی گرما) و خاصیت ضد میکروبی که دارند ، مورد توجه قرار گرفته اند.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید