دیجیاتو: یو وی باکس چیست؟ کارکرد و فواید انواع Uvbox را بدانید

دیجیاتو: یو وی باکس چیست؟ کارکرد و فواید انواع Uvbox را بدانید
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Cuteskin

احتمالا نام یو وی باکس به گوشتان خورده است. یو وی باکس نام دستگاهی است که با تولید اشعه UV  قادر است وسایل شما را به عمیق‌ترین و بهترین شکل ممکن ضدعفونی و پاکسازی کند. در دوران همه‌گیری کرونا، بسیاری از افراد مجبور شدند که برای حفظ سلامتی خود با الکل و دیگر مواد شوینده وسایل کوچک و بزرگ از جمله گوشی تلفن همراه، سوییچ، کیف پول، قاشق و چنگال، دسته انواع کنسول‌های بازی، وسایل کودک، کارت‌های بانکی و دیگر وسایلی از این دست را ضدعفونی کنند؛ غافل از اینکه روشی کاربردی‌تر و ایمن‌تر از ضدعفونی با الکل و مواد شوینده نیز وجود دارد. انواع یو وی باکس در طی سال‌هایی که توانسته‌اند به منازل راه پیدا کنند، مشکلات زیادی را حل کرده‌اند. در ادامه این مطلب با کارکرد و فواید انواع یو وی باکس  سوریاهوم آشنا می‌شوید.

چگونه با یو وی باکس ضد عفونی تمام‌عیاری داشته باشیم؟

در میان تمام وسایلی که می‌توانید در یو وی باکس ضدعفونی کنید، به سراغ گوشی تلفن همراه می‌رویم. زیرا این دستگاه بیشتر از هر وسیله شخصی دیگری در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرد و یقینا بیشتر از دیگر وسایل آلوده می‌شود. بی‌شک آلودگی موجود بر روی بدنه تلفن همراه می‌تواند آسیب‌های زیادی داشته باشد. از میان این آسیب‌ها می‌توان به بروز مشکلات پوستی اشاره کرد.

تصور کنید میلیون‌ها ویروس بر روی سطح بدنه تلفن همراه شما نشسته است. شما هنگام برقراری تماس تلفن همراه را بر روی گوش خود می‌گذارید و در این حین، صفحه نمایش موبایل شما بارها با پوست صورت‌تان تماس پیدا می‌کند. جدای از آن، دست شما که تلفن همراه را لمس می‌کند، قادر است آلودگی‌های موجود بر روی بدنه تلفن همراه را به خود جذب کند. شما در طول روز به‌دفعات زیاد، خواسته و یا ناخواسته، با همان دست‌ها چشمان خود را لمس می‌کنید، غذا می‌خورید، به بینی و لب‌هایتان دست می‌زنید و این‌گونه سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، خود را در معرض تماس با انواع آلودگی‌ها قرار می‌دهید. اما چاره چیست؟

انواع یو وی باکس، این دستگاه‌های کوچک و کاربردی به همین منظور طراحی، تولید و اجرا شده‌اند. داشتن یکی از این دستگاه‌ها در هر خانه به هر شخصی کمک می‌کند وسایل خود را به‌راحتی هر ضدعفونی کرده و نگران مبتلا شدن به انواع بیماری‌های ویروسی نباشد. یو وی باکس‌ها می‌توانند تک تک شکاف‌های وسایل شما را به شکل عمقی از تمام ویروس‌های موجود پاکسازی کنند.

کارکرد و فواید انواع یو وی باکس در ضد عفونی وسایل

در سال ۲۰۱۸ میلادی متخصصان بیولوژیست یک دانشکده طب گرمسیری و بهداشت در شهر لندن متوجه شدند که به‌ شکل میانگین از میان هر شش گوشی تلفن همراه یکی از آن‌ها آلوده به ویروس‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌های مدفوع انسان یا انواع حیوانات خانگی است. از جمله این باکتری‌ها می‌تواند به باکتری‌ موسوم به «ای.کولای» اشاره کرد. این میکروب خطرناک قادر است مسمومیّت‌های شدید غذایی، تخریب و از بین بردن باکتری‌های مفید معده انسان را به همراه داشته باشد. شاید فکر کنید این تنها خطری است که می‌تواند شما را تهدید کند؛ اما این‌طور نیست.

علاوه‌براین، در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز یک سازمان بهداشتی نظارتی تلفن همراه ۳۰ نفر از افراد مختلف را به شکل تصادفی بررسی کرد و به این نتیجه رسید که میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌های موجود بر روی بدنه این تلفن‌های همراه بیش از حد بوده و این مقدار از آلودگی بر روی گوشی همراه قابلیت این را دارد که استفاده‌کنندگان از آن دستگاه را در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌های جدید و خطرناک گوارشی قرار دهد.

همچنین در آخرین تحقیقات و مطالعات انجام‌شده، با بررسی ۵۰ دستگاه تلفن همراه مشخص شد که یک تلفن‌ همراه مخصوصاً با پوشش و بدنه چرمی که عموما به عنوان کیف پول هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشترین میزان میکروب و باکتری‌ها را به خود جذب کرده و این آمار کاملا توسط دستگاه‌های اندازه‌گیری سطح و تعداد میکروب‌های موجود در یک فضا ثبت ‌شده است. شاید باورتان نشود؛ اما این آمار حیرت‌انگیز عددی در حدود ۱۸ برابر باکتری‌ها و میکروب‌های یک صندلی توالت فرنگی در یک سرویس بهداشتی عمومی را نشان می‌دهد! این رقم به‌طور میانگین در تلفن‌های همراهی که دارای بدنه پلاستیکی هستند به حدود ۶ برابر میکروب‌های موجود بر سطح صندلی توالت‌ فرنگی‌ها می‌رسد؛ که باز هم نمی‌توان گفت که این گوشی‌ها در مقابل گوشی‌های موبایل چرمی خطر کمتری از لحاظ جذب میکروب دارند؛ زیرا همین میزان میکروبی که جذب بدنه تلفن‌های همراه با پوشش غیر چرمی می‌شود هم می‌تواند انسان را مبتلا به انواع بیماری‌ها بسیار سخت کند.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1g0j
نظرتان را بنویسید