دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 به صورت اینترنتی، همزمان با ثبت نام کنکور سراسری منتشر می شود، داوطلبان می توانند پس از دانلود این دفترچه شرایط و ضوابط ثبت نام را بررسی کرده و در نهایت فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری 1400 را تکمیل نمایند.



سازمان سنجش به منظور آشنایی داوطلبان با شرایط و ضوابط شرکت در این کنکور سراسری، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند. کلیه داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم که قصد شرکت در این ماراتن را دارند، می بایست کلیه قوانین ذکر شده در این دفترچه را مطالعه کرده و با آگاهی کامل برای ثبت نام اقدام نمایند.

دفترچه ثبت نام کنکور، راهنمای مناسبی برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می باشد که مطالعه آن تاثیر به سزایی در تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دارد.

به دلیل ادغام ثبت نام کنکور سراسری با دانشگاه آزاد، متقاضیان رشته محل های دانشگاه آزاد دفترچه جداگانه ای برای ثبت نام نخواهند داشت. شرایط، ضوابط و کلیه مراحل ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش و بر اساس دفترچه ثبت نام دانشگاه های سراسری انجام می شود. در ادامه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 را در اختیار متقاضیان این آزمون قرار داده ایم.



شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400
شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری شامل اعلام مدارک مجاز برای ثبت نام و برخی ضوابط ویژه برای دانشجویان روزانه، پذیرفته شدگان دوره روزانه در سال گذشته و متقاضیان کارشناسی ارشد پیوسته می باشد که در این بخش به بررسی موارد مذکور می پردازیم:



 مدارک تحصیلی معتبر برای ثبت نام کنکور سراسری 1400

 داشتن مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )

 داوطلبانی که هنوز موفق به دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود نشده اند، می بایست حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1400 مدرک خود را دریافت نمایند.

 استثنا: در صورتی که داوطلبان در تاریخ 30 بهمن 1400 مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت می نمایند تنها مجاز به انتخاب رشته محل هایی هستند که پذیرش در آن ها در نیم سال دوم تحصیلی 1400-1401 می باشد.

 دانشجویان در حال تحصیل دوره روزانه در صورت تمایل به ثبت نام کنکور سراسری در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام، می بایست تا 25 اسفند 99 از تحصیل انصراف قطعی دهند. در صورت عدم انصراف قطعی و قبولی در آزمون، قبولی آن ها لغو خواهد شد. 

 پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور 99 حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه کنکور 1400 نخواهند بود مگر در صورت کسب مجوز از سازمان سنجش.

 فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این کنکور سراسری، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه داشته باشند که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را تا تاریخ 31 شهریور 1400 یا 30 بهمن 1400 مشخص و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبت نام و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.



 داوطلبانی که دارای طرح اجباری هستند، می توانند یکبار در کنکور سراسری شرکت نمایند، در صورت قبولی در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی طرح آن ها به تعویق افتاده و می توانند ادامه تحصیل دهند اما اگر در رشته هایی غیر از رشته های مذکور پذیرفته شوند قبولی آن ها لغو شده و می بایست ابتدا طرح خود را بگذرانند. 



 فارغ التحصيلان دوره كاردانی رشته های تحصيلی گروه آموزشی پزشكی به شرطی می توانند در کنکور 1400 شـركت نمايند كـه خـدمات قـانونی مقـرر را تـا تـاريخ 31 شهریور 1400 و يـا 30 بهمن 1400 بـه پايـان برسـانند.



 در صورت ایجاد سوال یا ابهام در ارتباط با تحصیل مجدد و تحصیل رایگان می توانید بر روی لینک مقاله بیشتر بخوانید کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره شرایط تحصیل مجدد و تحصیل رایگان





مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400
بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400، داوطلبان مرد متقاضی شرکت در این آزمون باید وضعیت کد نظام وظیفه خود را مشخص نموده و با توجه به این قسمت وضعیت مشمولیت یا معافیت خود را مورد بررسی قرار دهند. 

 مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در آن، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آن ها نمی باشند.

 دانشجويان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند به جز افرادی كه قبل از ورود به سن مشموليت اخراج شده اند.

 مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصيل شده اند، مجاز به شركت در کنکور سراسری نمی باشـند. ايـن افـراد فقـط مـی تواننـد در مقطـع كارشناسـی ناپيوسته ( كاردانی به كارشناسی ناپيوسته ) تحصيل خود را ادامه دهند.





طبق مصوبه دیوان، استثنایی در این زمینه قائل شده اند که اگر فرد در آزمون مذکور پذیرفته شده یکی از رشته های دکتری عمومی ( پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ) یا کارشناسی ارشد پیوسته باشد بدون هیچ محدودیتی در نظام وظیفه می تواند برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: راهنمای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری









سهميه ها و تسهيلات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400
سازمان سنجش، در بخشی از دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به معرفی سهمیه های کنکور سراسری پرداخته و شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را ارائه داده است. در ادامه به بررسی نحوه تخصیص سهمیه های مذکور برای مشمولان پرداخته ایم. 


 سهمیه رزمندگان

این سهمیه مختص رزمندگانی که از تاریخ 59/06/31 تا 67/06/31 حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب در مناطق عملیاتی حضور داشته اند.

 سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران به دو دسته 5 و 25 درصد تقسیم می شود، مشمولان هریک از این سهمیه ها به شرح زیر می باشد:

25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل، به جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر که 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به آن ها اختصاص می یابد.

5 درصد ظرفیت هر کد رشته محل، به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می یابد.




 حد نصاب نمره ایثارگران ( اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت 25 درصدی و یا 5 درصدی ) 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده و حد نصاب نمره رزمندگان 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد می باشد.



 بر اساس لایحه ارائه شده توسط وزارت های علوم و بهداشت سهمیه های کنکور سراسری مشمول تغییرات و حذفیات مهمی خواهد بود. برای اطلاع از لایحه ساماندهی سهمیه ها مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: لایحه حذفیات و تغییرات سهمیه های کنکور سراسری







سایر بخش های دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400
 آشنایی با آزمون های عمومی و اختصاصی

در این بخش، جزئیات آزمون درباره دروس عمومی و اختصاصی قرار داده شده است که شامل دروس و ضرایب هر درس، رشته های هر یک از زیر گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان می باشد.

 شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دوره های مختلف تحصیلی

شرایط تحصیل در دوره های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی و پیام نور به طور کامل توضیح داده شده است.

 شرایط پذيرش دانشجو در بعضی از دانشگاه ها با شرایط خاص

در این قسمت شرایط و ضوابط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، امام صادق ( ع )، اطلاعات و امنیت ملی و ... ارائه شده است.

 فرم ها

شامل فرم شماره 1 که با توجه به کد منطقه باید به تایید آموزش و پرورش برسد، فرم شماره 2 که مخصوص دانشجویان دوره روزانه می باشد، فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری که برای جلوگیری از خطا و اشتباه، برای کلیه ی متقاضیان ارائه شده است.

در ادامه بخوانید: راهنمای قدم به قدم ثبت نام کنکور سراسری
داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از شرایط و ضوابط دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، از طریق سامانه مشاوره تحصیلی هیوا از مشاوران مجرب این مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی کمک بگیرند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار مربوط کنکور سراسری عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.




سوالات متداول


1- طبق دفترچه راهنمای ثبت نام، سهمیه های موثر در کنکور سراسری شامل چه مواردی می شود؟
سهمیه های موثر در کنکور سراسری شامل سهمیه های 5 و 25 درصدی ایثارگران، رزمندگان می باشد که جزئیات آن در این مقاله ارائه شده است.




2- دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری چه زمانی منتشر می شود؟
دفترچه ثبت نام کنکور همزمان با شروع ثبت نام منتشر می شود که در این مقاله بخش های مختلف این دفترچه ارائه شده است.




3- دفترچه ثبت نام کنکور سراسری از طریق چه سایتی منتشر می شود؟
این دفترچه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که به محض انتشار لینک دریافت آن در این مقاله قرار داده می شود.

منبع : دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5N6x
نظرتان را بنویسید