شکست عشقی در مردان

شکست عشقی در مردان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
در هر دوره از زندگی ، فرد درگير روابط خاصی بـا ديگـران است كه مـی توانـد باعث ارتقاء سـلامت فـردی و اجتمـاعی او شود یا او را دچار آسيب كند . تحقیقات وزارت علوم نشان می دهد 22 درصـد دانشـجويان در سـال 83 و 21 درصد در سال 84 اظهار كردند كـه اخیراٌ دچار تجربـه " شکست در روابط عاطفی " داشته اند . در کل عشق یکی از مفهوم های روانشناسی است که توصیف آن دشوار و از گذشته مورد توجه شاعران و نویسندگان بوده است یکی از شایع ترین و عمیق ترین تجربه های سوگ و فقدان شکست عشقی است و این تجربه در جوانی یکی از بزرگترین ضربه های روحی است . در واقع وقتی از افراد خواسته می شود حوادث تلخ و ناگوار زندگی  خود را یادآوری کنند ، در بیشتر موارد یکی از شایع ترین پاسخ ها پایان یک رابطه عاشقانه است . شکست عشقی در مردان و زنان اتفاق می افتد .

در این مقاله به بررسی موضوع شکست عشقی در مردان می پردازیم .





” مردان بیشتر از زنان از شکست عشقی یا شکست عاطفی اذیت می شوند . “



آیا خانم ها بیشتر از شکست عشقی آسیب می بینند یا آقایان؟
تحقیقات نشان می دهد برخلاف تصور عمومی ، مردان بیشتر از زنان از شکست عشقی یا شکست عاطفی اذیت می شوند .  و مردان بعد از پایان دوستی ، رنج بیشتری می کشند . مردان در سال‌های جوانی زندگی خود جداشدن و فراز و نشیب روابط رمانتیک را در مقایسه با زنان خیلی تکان دهنده تر احساس می‌کنند . چون زنان علاوه بر دوستی با فرد معین دارای شبکه گسترده و زیاد روابط نزدیک با دوستان و اعضای خود هستند در حالی که مردان دارای چنین حمایت اجتماعی نیستند . در این شرایط چون مردان فقط با یک زن رابطه صمیمانه و عاشقانه دارند و او را محرم خود می دانند در واقع مردان کمتر از زنان به یکدیگر اعتماد می کنند اگر این رابطه قطع شود از نظر عاطفی خیلی دچار شکست می شود و احساس تنهایی می کنند . حتی اگر احساسات خود را نشان ندهد . در کل شکست عشقی در مردان خیلی استرس زا محسوب می شود با این وجود از رابطه رمانتیک و صمیمانه با زنان خیلی بیشتر از زنان احساس لذت می کنند و کیفیت رابطه جاری برای آن ها خیلی اهمیت دارد . شکست عشقی در زنان معمولاً با افسردگی همراه است در حالی که شکست عشقی در مردان بیشتر با مصرف الکل و مواد مخدر نشان می دهد . هم چنین مردان به مسئله خیانت خیلی بیشتر از زنان حساس هستند .  












نشانگان ضربه عشق
نشانگان ضربه عشق ، مجموعه علائم و نشانه های شديدی است كه پـس از فروپاشی یک رابطه عاشقانه یا شکست عشقی اتفاق می افتد ، و عملكرد فرد را در زمينه های مختلف ( تحصيلی ، اجتماعی و حرفه ای ) مختـل می كند ، و فرد مدت زمان زيادی اين نشانه ها را دارد  . برای اطلاعات بیشتر در مورد موضوع شکست عشق در کانال تلگرام روان شناسی زوج و خانواده عضو شوید . یا با مشاوره تلفنی روانشناسی فیلیا تماس بگیرید تا از کمک مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی فیلیا استفاده کنید . 















سوالات متداول


1- شکست عشقی چیست؟
یکی از شایع ترین و عمیق ترین تجربه های سوگ و فقدان شکست عشقی است که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




2- آیا خانم ها بیشتر از شکست عشقی آسیب می بینند یا آقایان؟
تحقیقات نشان می دهد برخلاف تصور عمومی ، مردان بیشتر از زنان از شکست عشقی یا شکست عاطفی اذیت می شوند که در متن شرح داده شده است.




3- نشانگان ضربه عشق در مردان چیست؟
نشانگان ضربه عشق ، مجموعه علائم و نشانه های شديدی است كه پـس از فروپاشی یک رابطه عاشقانه یا شکست عشقی اتفاق می افتد که در متن ارائه شده است.

منبع : شکست عشقی در مردان 
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lE6J
نظرتان را بنویسید