ارتباط بین گروه خونی و شخصیت افراد

ارتباط بین گروه خونی و شخصیت افراد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
بسیاری از دانشمندان زیست شناسی متعقدند که خصلت ، منش ، رفتار، کارائی ، خلاقیت هر فرد به گروه خونی وی بستگی دارد . در بسیاری از کشورهای غربی و ژاپن مردم عقیده دارند که گروه خونی در شخصیت و موفقیت افراد نقش دارد و تفاوت های افراد را تا حدودی به تفاوت گروه های خونی مرتبط می دانند .

در هنگام انتخاب و انتصاب های مدیریتی و اجرائی توجه به گروه خونی افراد در اولویت است . بسیاری از مدیران فنی عقیده دارند که افراد بعضی از گروه های خونی بهتر از سایر گروه های خونی کار می کنند و کارایشان بیشتر است . در ژاپن خیلی ها برای انتخاب دوست ، هم صحبت ، همکار از مسئله گروه خونی استفاده می کنند .

در ژاپن دستگاه های خودکاری که به راحتی گروه خونی را تعیین می کنند در ایستگاه های اتوبوس ، قطار ، اماکن عمومی و تفریحی نصب شده است و پرداخت هزینه کم می تواند از گروه خونی خود مطلع شوند .در هنگام ازدواج برای جلوگیری از ناسازگاری و طلاق نه تنها از بیماری های ارثی خانوادگی آگاه می شوند بلکه به گروه خونی بکدیگر اهمیت می دهند .

دانستن گروه خونی افراد یک مسئله واقعی و عملی است . کسی که این مسئله را در ژاپن باب کرد پژوهشگری بنام توشیکا نومی بود که در سال 1980 در کتابی با عنوان (گروه خونی شما معرف شما است) را نوشت و همزمان توسط الکساندر بشر به انگلیسی ترجمه شد و به صورت یک دستورالعمل و راهنما درآمد . در این مقاله به بررسی ارتباط بین گروه خونی و شخصیت افراد می پردازیم .






تاریخچه گروه خونی
گروه خونی در سال 1901 میلادی توسط دانشمند امریکایی کشف شد . اهمیت روانشناسی گروه های خونی بعد از کشف گروه خونی به دنبال طرز تفکر غلط اروپایی ها در آسیایی ها مورد توجه قرار گرفت . در سال1927 ژاپنی ها ارتباط گروه خونی را تایید کرد و طرز تفکراروپایی ها را عوض کردند .

تایوانی ها گروه خونی O  بیشتری دارند و تمایل دارند با ژاپنی ها ازدواج کنند و گروه خونی O را کاهش دهند . آلمانی ها و ژاپنی ها گروه خونی A و O بیشتری دارند . 60 درصد نخست وزیرهای ژاپنی گروه خونی o دارند در حالی که آسیایی ها و یهودی ها گروه خونی B بیشتری دارند .

حتما بخوانید: رابطه شخصیت و طلاق













انواع گروه خونی
انواع گروه خونی شامل گروه خونی A ، B ، o و AB است :

گروه خونی A
گروه خونی B
گروه خونی o
گروه خونی AB
در ادامه مقاله به طور مختصر در مورد ویژگی های شخصیتی انواع گروه خونی توضیح داده می شود .





شخصیت گروه خونی A
شخصیت گروه خونی A مطیع ، آرام ، دقیق ، فداکار ، احساساتی ، دقیق ، درستکار ، بدبین ، درون گرا ، مودب  ، خجالتی ، و در موقع اضطراب معمولاً خونسرد هستند .  این افراد اغلب مردد و غیر جسور هستند . تمایل به کارهای گروهی دارند . 34 درصد از افرد جهان دارای گروه خونی A مثبت است و 6 درصد افراد جهان گروه خونی A منفی دارند .



حتما بخوانید: دلیل خجالتی بودن کودکان
 شخصیت گروه خونی B
افراد دارای گروه خونی B فعال ، حساس ، خوش بین ، خوش اخلاق ، فراموشکار ، آشفته ، خودخواه ، پرسرو صدا ، پر انرژی ، افرادی تک رو ، خودکفا و مهربان هستد . این افراد معمولاً شخصیت ماجراجو ، اجتماعی و معمولاً جزء بهترین افراد گروه در کارهای تیمی هستند . 9 درصد افراد جهان دارای گروه خونی B مثبت و 25 درصد مردم جهان گروه خونی B منفی دارند .


شخصیت گروه خونی O
افراد داری گروه خونی O معمولاً بی پروا ، برون گرا ، صریح ، اجتماعی ، بخشنده ، نمایشی ، مثبت ، لجوج ، خودمحور ، واقع گرا ، مغرور ، و نافرمان هستند . این افراد در برخی موارد دقیق نیستند . این افراد شخصیت اجتماعی  پر زرق و برق دارند . 38 درصد مردم جهان گروه خونی o مثبت دارند و حدود 6 درصد گروه خونی O مفی دارند .



شخصیت گروه خونی AB
افراد داری گروه خونی AB اجتماعی ، غمخوار ، دلسوز ، اهل گشت و گذار ، خلاق ، غیرقابل پیش بینی ، ترش رو ، و انعطاف پذیر هستند . این افراد در پیدا کردن مشکلات و دور زدن آن ها توانا هستند . این افراد به آسانی خسته می شوند . 4 درصد مردم جهان گروه خونی AB مثبت و ا درصد مردم جهان گروه خونی AB منفی دارند .

در ادامه بخوانید: ویژگی های شخصیتی فرد موفق














سوالات متداول


1- شخصیت گروه خونی A  به چه صورت است؟
از جمله خصوصیات اخلاقی افراد با گروه خونی A ، آرام، دقیق، فداکار و غیره است که در متن مقاله بیان شده است.




2- شخصیت افراد با گروه خونی o چگونه است؟
برون گرایی، صراحت، بخشنده، خودمحور و دیگر مواردی که در متن مقاله بیان شده اند، از نشانه های شخصیتی افرادی است که گروه خونیشان o است.




3- نشانه های شخصیتی افرادی که گروه خونیشان AB است، چیست؟
غمخوار، اجتماعی، دلسوز و غیره از نشانه های شخصیتی افراد با گروه خونی AB است. برای اطلاع از دیگر نشانه های آن ها می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

منبع : ارتباط بین گروه خونی و شخصیت افراد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kqAX
نظرتان را بنویسید