خودکشی بعد از شکست عشقی

خودکشی بعد از شکست عشقی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

حتما تا به حال خبرهای زیادی را با عنوان خودکشی بعد از شکست عشقی شنیده اید. شاید در باور بعضی ها این موضوع نگنجد اما متاسفانه آمار کسانی که بعد از عشقی نافرجام دست به خودکشی میزنند، کم نیست. آیا میدانید خودکشی پس از شکست عاطفی شامل حال چه کسانی می شود؟ و یا اصلا چرا افراد بعد از شکست عشقی دست به خودکشی میزنند؟

ما در این بخش تصمیم داریم تا شما را در خصوص علت خودکشی بعد از شکست عاطفی و نحوه جلوگیری از خودکشی بعد از شکست عشقی آشنا کنیم. اگر مایلید تا در این خصوص اطلاعاتی کسب کنید، با ما همراه باشید.

 

علت خودکشی بعد از شکست عشقی

شکست عشقی برای فردی که سراسر زندگی اش را غرق در احساسات کرده است، یک موضوع غیرقابل تحمل و دور از تصور می باشد. حتما شنیده اید که می گویند "عشق انسان را کور و کر می کند! "در حقیقت معنا و مفهوم این اصطلاح این است که فرد عاشق، در تصمیم گیری های خود منطق را در نظر نمی گیرد و کورکورانه وارد یک رابطه احساسی می شود.

زمانی که افراد عاشق می شوند و پس از مدتی با شکست عشقی روبرو می شوند، عکس العمل های متفاوتی از خودشان نشان می دهند. ممکن است بعضی از افراد این موضوع را بپذیرند و معتقد باشند که مرور زمان این مشکل را حل می کند و ممکن است بعضی از افراد این موضوع را غیرقابل تحمل بدانند و بخواهند به زندگی خود پایان دهند.

برای خودکشی بعد از شکست عشقی دلایل متعددی وجود دارد. همیشه این دلیل به عمیق بودن احساسات مربوط نمی شود؛ بلکه گاهی ممکن است موضوع حادتر باشد. یکی از دلایل خودکشی بعد از شکست عاطفی، مورد سوء استفاده قرار گرفتن است. زمانی که پس از شکست عاطفی، فرد متوجه می شود که در دوران صلح و دوستی، تا چه حد خودش را برای معشوقه اش فدا کرده و یا حس می کند که از او سوء استفاده شده است، تصمیم به خودکشی می گیرد.

چنین افرادی تنها به دلیل از دست دادن معشوقه شان تصمیم به خودکشی نمی گیرند؛ بلکه به دلیل از دست رفتن غرور، اعتبار، شخصیت و ارزش های انسانی شان است که برای خودکشی بعد از شکست عشقی مصمم می شوند. در بعضی از مواقع ممکن است فرد عاشق، برای رسیدن به معشوقه اش از قید خانواده خودش گذشته باشد و سختی های این راه را به جان خریده باشد. در این صورت پس از نافرجام ماندن عشق، به دلیل از دست دادن تمام افرادی که در زندگی آنها را دوست می داشت، تصمیم به خودکشی می گیرد. بعضی از افراد هم به دلیل وابستگی شدید به معشوقه شان، پس از شکست عاطفی تصمیم می گیرند تا به زندگی خود پایان دهند و خودکشی کنند.

حتما بخوانید: درمان شکست عشقی

 

 

 

 

 

راه تشخیص تصمیم خودکشی فرد بعد از شکست عشقی

قطعا زمانی که فردی تصمیم به خودکشی بعد از شکست عشقی می گیرد، در رفتارهایش تغییری ایجاد می شود. همچنین ممکن است فرد تا روزها و یا مدت ها به این موضوع فکر کند تا از تصمیمش مطمئن شود. حتی ممکن است بعضی از افراد فکر خودکشی را در سر بپرورانند و منتظر پیدا کردن اولین فرصت مناسب باشند. در هر صورت راه هایی برای تشخیص این موضوع وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

افسردگی

یکی از اولین و مهمترین راه های تشخیص خودکشی، افسردگی پس از شکست عشقی است. زمانی که در جریان شکست عشقی یکی از اطرافیانتان قرار دارید، اگر نشانه های افسردگی را در فرد دیدید و متوجه شدید که بسیار ناامیدانه به زندگی نگاه می کند و در موردش حرف می زند، بدانید این فرد در ذهن خود تصمیم به خودکشی گرفته است. معمولا کسانی که به خودکشی بعد از شکست عشقی فکر می کنند، بسیار بی انگیزه، ناامید، منزوی و بی تفاوت هستند.

متوقف کردن کارهای روزمره

کسانی که پس از شکست عاطفی به خودکشی فکر می کنند، معمولا از ادامه دادن به کارهای روزمره و برنامه هایی که در آینده دارند، صرف نظر می کنند. این افراد به گونه ای رفتار می کنند که گویی هیچ چیز و هیچ اتفاقی در دنیا برای آنها اهمیت ندارد. به همین علت کارها و برنامه های روزمره شان را متوقف می کنند.

خودکشی بعد از شکست عشقی

صحبت از مرگ

فردی که پس از شکست عشقی از مرگ صحبت می کند و مُردن را یک اتفاق عادی و طبیعی خطاب می کند، مستعد خودکشی است. معمولا کسانی که پس از شکست عشقی به خودکشی فکر می کنند، خودشان را برای مرگ آماده می کنند و برای متقاعد کردن خودشان، مرگ را یک اتفاق عادی و طبیعی خطاب می کنند.

حتما بخوانید: عوارض شکست عشقی در زنان و مردان

 

نحوه جلوگیری از خودکشی بعد از شکست عشقی

در صورتی که علائم و نشانه های خودکشی را در فرد شکست خورده از عشق دیدید، باید یک سری اقدامات برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهید. برای این کار ما چند راهکار برای شما در نظر گرفته ایم که در ادامه آنها را عنوان می کنیم.

او را تنها نگذارید

کسانی که به خودکشی بعد از شکست عشقی فکر می کنند، تمایل زیادی دارند تا تنها باشند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی بهتر است تا هرگز این افراد را تنها نگذارید. حتی اگر ادعا کردند که برای بهتر شدن نیاز به تنهایی دارند، باید از دور مراقب آنها باشید و حتما رفتارهایشان را کنترل کنید.

به فردی که مستعد خودکشی است، کمک کنید

بهتر است تا برای جلوگیری از خودکشی بعد از شکست عشقی، به فرد آسیب دیده کمک کنید. این کمک می تواند شامل هر کار کوچک یا بزرگی شود. در هر صورت فرد متوجه می شود که هنوز در زندگی ارزش هایی دارد و دیگران حمایتش می کنند.

به او انگیزه بدهید

فردی که با شکست عاطفی مواجه شده است، بیشتر از هر چیز دیگری به انگیزه و اعتماد به نفس نیاز دارد. حتما این موضوع را در نظر بگیرید و دست از انگیزه دادن به این افراد برندارید. بهتر است تا نقاط مثبت زندگی را پیش رویش بیاورید و از او بخواهید به این موضوعات فکر کند.

اگر نیاز است او را نزد روانشناس ببرید

ممکن است بعضی از افراد در کنار شکست عشقی با مشکلات دیگری نیز مواجه شوند. این مشکلات می تواند شدت تصمیم گیری در خصوص خودکشی بعد از شکست عشقی را بیشتر کند. در این صورت بهتر است تا فرد شکست خورده را نزد روانشناس ببرید تا به طور جدی درمان شود.

در ادامه بخوانید: دلایل خودکشی افراد

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ علت خودکشی بعد از شکست عشقی چیست؟

✔️ برای خودکشی بعد از شکست عشقی دلایل متعددی وجود دارد که از مهم ترین های آن در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ راه تشخیص تصمیم خودکشی فرد بعد از شکست عشقی چیست؟

✔️ قطعا زمانی که فردی تصمیم به خودکشی بعد از شکست عشقی می گیرد، در رفتارهایش تغییری ایجاد می شود که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

3- ✔️ نحوه جلوگیری از خودکشی بعد از شکست عشقی چیست؟

✔️ در صورتی که علائم و نشانه های خودکشی را در فرد شکست عشقی خورده دیدی باید یک سری اقدامات برای جلوگیری انجام دهید که در متن مقاله مطرح شده است.

منبع : خودکشی بعد از شکست عشقی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J0GJ
نظرتان را بنویسید