دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش از سال 96 به بعد وظیفه برگزاری آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد را به صورت یکپارچه بر عهده دارد و تمامی شرایط و ضوابط این آزمون را در قالب یک دفترچه با عنوان دفترچه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی بر روی سایت خود منتشر می کند .




قبل از ادغام شدن ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ، سازمان سنجش و دانشگاه آزاد هر کدام به صورت جداگانه دفترچه ثبت نام منتشر می کردند اما پس از ادغام آزمون این دو دانشگاه ، امسال یک دفترچه کلی به جای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 1400 توسط سازمان سنجش منتشر می شود .

احتمالا طبق روال سال های گذشته زمان ثبت نام دکتری 1400 در نیمه اول آذر ماه باشد در نتیجه تمامی متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد ( پیوسته یا ناپیوسته ) هستند یا تا پایان شهریور ماه 1400 از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند ، می توانند برای ثبت نام در این آزمون نام نویسی کنند .

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری شامل موارد مهمی از جمله شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان ، مقررات وظیفه عمومی ، سهمیه ها و تسهیلات و ... است که در این مقاله به مهم ترین قسمت های دفترچه دکتری 1400 اشاره کردیم .



” قبولی با سهمیه ایثارگران به شرط کسب حدنصاب 70 درصدی “



شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری 1400
از مهم ترین شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

داشتن كارشناسی ارشد ( فوق ليسانس ) يا دكترای حرفه ای يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسی ارشد يا دكترای حرفه ای كه مدرک مذكور مورد تأييد شورای عالی انقلاب فرهنگی يا وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری و يا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی باشد .

فارغ التحصيلان و دانشجويان رشته های گروه پزشكی متقاضی شركت در اين آزمون ، قبل از اقدام به ثبت نام بايد توجه داشته باشند كه از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ، وضعيت خود را مشخص و از نظر وزارت مذكور منعی براي ثبت نام و شركت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصيل نداشته باشند . در غير اين صورت عواقب مترتب بر آن ، به عهده شخص متقاضی خواهد بود .

 رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دكتری بايستی متناسب با رشته تحصيلی مقطع كارشناسی ارشد آنها ( طبق آنچه در دفترچه ثبت نام دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 1400​ درج شده است ) باشد .

 هيچ يک از پذيرفته شدگان نهايی آزمون دكتری سال 1400 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصيل ، حق ثبت نام و شركت در اين آزمون را ندارند .

حتما بخوانید: جزئیات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام آزمون دکتری









مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری 1400
آقایان داوطلب شرکت در آزمون دکتری می بایست پیش از فرا رسیدن زمان ثبت نام آزمون دکتری مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور دکتری 1400 را به خوبی مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدام نمایند . از مهم ترین این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی ( به دلیل نقض مقررات دفترچه ثبت نام دکتری 1400​ ) در دانشگاه معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند .

 فارغ التحصيلان دوره دكتری مجاز به شركت مجدد در اين آزمون نمی باشند .


دانشجويان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت و يا اخذ معافيت دائم ، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند .


 سنوات تحصيلی مجاز در مقطع دكتری حداكثر شش سال می باشد .

” قبولی با سهمیه رزمندگان به شرط کسب حدنصاب 80 درصدی “



سهميه ها و تسهيلات مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری 1400
با توجه به تصويب قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران و اصلاحيه آن و آنچه در دفترچه ثبت نام دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 1400 درج شده است ، گزينش داوطلبان براساس اين قانون صورت می گيرد . براساس اين قانون %25 از ظرفيت پذيرش به رزمندگان و ايثارگران ، به شرط كسب حد نصاب علمی ( كسب حداقل 70 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد توسط ايثارگران و كسب حداقل 80 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد توسط رزمندگان ) اختصاص دارد .

در ادامه بخوانید: حذف سهمیه آزمون دکتری
برای اطلاع از دیگر شرایط می توانید دفترچه ثبت نام دکتری 1400 را مطالعه کنید . همچنین در صورت ایجاد سوال یا ابهام می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی در تماس باشید .










سوالات متداول


1-  سهمیه های موثر در آزمون دکتری شامل چه مواردی می شود ؟
 سهمیه های موثر در آزمون دکتری شامل سهمیه های 5 و 25 درصدی ایثارگران ، رزمندگان و مربیان می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است .




2-  آدرس سایتی که در آن دفترچه ثبت نام آزمون دکتری منتشر می شود ، چیست ؟
 ​لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری در سایت سنجش منتشر خواهد شد که به محض انتشار ، لینک آن در متن مقاله قرار می گیرد .




3-  آیا می توان در تمامی رشته های مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری ، نام نویسی کرد ؟
 خیر برخی رشته ها فقط از میان داوطلبان فارغ التحصیل شده از رشته های مرتبط دانشجو پذیرش می کنند که جزئیات بیشتر در متن مقاله درج شده است .

منبع : دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p3Wr
نظرتان را بنویسید