ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
در چند سال گذشته ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری ادغام شده و به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود . کلیه علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد می بایست در این آزمون یکپارچه پس از پرداخت هزینه ثبت نام ، شرکت نمایند .



هر ساله دانشگاه آزاد از طریق آزمون دکتری که به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش برگزار می شود اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع می کند و با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری کشور ، فرصت مناسبی برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری وجود دارد .

طبق روال سال گذشته ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 هم زمان با ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری صورت می گردد به نحوی که کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در آزمون هماهنگ شرکت می کنند . از این رو علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد نیازی به ثبت نام جداگانه نداشته و تکمیل فرم ثبت نام موجود در سایت سازمان سنجش به منزله ثبت نام در آزمون دکترا دانشگاه آزاد نیز می باشد . در ادامه این مقاله توضیحات کاملی پیرامون شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 ارائه کرده ایم .



شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
پس از ادغام ثبت نام آزمون دکتری سراسری با آزمون دکتری دانشگاه آزاد ، متقاضیانی که صرفا قصد تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند نیز باید همانند سایر داوطلبان دارای شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری باشند . طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش منتشر می شود متقاضیان شرکت در این آزمون باید از تناسب بین رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برخوردار باشند البته چند رشته وجود دارد که فارغ التحصیلان تمامی رشته ها می توشانند در آزمون دکتری آن ها شرکت کنند .

شرایط عمومی و اختصاصی دیگری وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به داشتن مدرک کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) یا دکتری حرفه ای یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، نداشتن منع نظام وظیفه برای آقایان اشاره کنیم .

حتما بخوانید: دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری









زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
جدول زمانبندی آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش برای متقاضیان تحصیل در این مقطع منتشر می شود و تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد کشور باید در زمان مقرر شده به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org رفته و فرم اینترنتی را تکمیل نمایند . داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 از این موضوع با خبر شوند .



به محض مشخص شدن زمان برگزاری آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 این مطلب به روز رسانی خواهد شد .





نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
آشنایی با مراحل ثبت نام آزمون دکتری امری مهم و ضروریست ، زیرا در صورت عدم آشنایی با گزینه های فرم ثبت نام ، امکان رخ دادن هر گونه مشکل وجود دارد و روند آزمون دکتری دچار اختلال خواهد شد .

متقاضیان شرکت در آزمون دکتری باید ابتدا دفترچه راهنمای این آزمون را از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری به نشانی sanjesh.org دریافت نموده و با دقت مطالعه کنند . در صورت دارا بود تمامی شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام تنها با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی اقدام نمایند . حال کافیست فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری 1400 را تکمیل کرده و شماره پرونده ای که از طریق سایت سنجش به آن ها اختصاص می یابد را یادداشت کنند . نکته مهم این است که دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 به صورت جداگانه از دانشگاه های سراسری نبوده و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه نیز باید همان دفترچه ای که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود را مطالعه کنند و ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 به صورت مجزا نمی باشد . 

نحوه صحیح مطالعه منابع آزمون دکتری و استفاده از منابع آزمون دکتری برای آمادگی هرچه بهتر کنکور دکتری ، از جمله مواردی است که مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی در اختیار داوطلبان قرار دهند .

در ادامه بخوانید: منابع آزمون دکتری









سوالات متداول


1-  آیا برای داوطلبانی که صرفا قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد را دارند ، دفترچه ثبت نامی مجزا منتشر می شود ؟
  خیر . از سال 96 به بعد آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و دفترچه ثبت نام مجزایی برای داوطلبان دانشگاه آزاد منتشر نمی شود .




2-  از چه طریق می توان در آزمون دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کرد ؟
 ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد که زمان و نحوه ثبت نام در متن مقاله توضیح داده شده است .




3-  آیا نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد می باشد ؟
 خیر . داوطلبان تنها با پرداخت یکبار هزینه ثبت نام آزمون دکتری ، می توانند متقاضی ثبت نام در کنکور مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد باشند .

منبع : ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/o5WN
نظرتان را بنویسید