فراموشی کد سخا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کد سخا یک کد پنج رقمی بسیار مهم است، اما بسیاری از مشمولان ممکن است آن را فراموش کنند. خوشبختانه امکان بازیابی کد سخا وجود دارد. مشمولان در ابتدا باید به سامانه نظام وظیفه مراجعه کرده و سپس با ارائه کد ملی خود، بازیابی کد سخای نظام وظیفه را انجام دهند.




کد سخا یک شناسه پنج رقمی است که در اختیار تمام مشمولان قرار داده می شود. این کد برای هر فرد به طور مجزا صادر می شود و هر فرد با در دست داشتن این کد پنج رقمی و کد ملی می تواند تمامی وضعیت سربازی خود را پیگیری کند.

به طور مثال شما می توانید برای پیگیری وضعیت معافیت پزشکی یا کفایت به آدرس سامانه نظام وظیفه بروید، با وارد کردن کد ملی و کد سخا وارد سامانه شوید و از وضعیت معافیت خود اطلاع پیدا کنید. فراموشی کد سخا یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری از مشمولان اتفاق افتاده است.

عبارت "کد سخای نظام وظیفه را فراموش کردم"، عبارتی است که توسط مشمولان زیادی گفته می شود. بسیاری از مشمولان دچار فراموشی کد سخا می شوند!  بسیاری از مشمولان هم نمی دانند که در صورت فراموشی کد سخا چه کاری انجام دهند؟ و آیا برای دریافت مجدد کد سخا راهی وجود دارد؟ برای پاسخ به سوالات این دسته از مشمولان قصد داریم در این مقاله مراحل بازیابی کد سخا را به شما آموزش دهیم.



نحوه دریافت کد سخا
بسیاری از مشمولان نمی دانند که کد سخا را چگونه دریافت کنند. آیا امکان دریافت کد سخا در سایت خاصی هست؟ در ابتدا باید به شما بگوییم که کد سخا یک شناسه پنج رقمی مخصوص خود شما است که شما بعد از انجام مراحل اعزام به خدمت می توانید کد سخا را از کارکنان دفاتر پلیس +10 دریافت کنید. به طور کلی مراحل دریافت کد سخا به صورت زیر می باشد.



ارائه مدارک لازم به دفاتر پلیس +10، مانند برگه واکسیناسیون، کپی کارت ملی و شناسنامه، کپی از آخرین مدرک تحصیلی و ...



تکمیل دفترچه سربازی و پست کردن دفترچه نظام وظیفه از طریق دفتر پلیس +10



  ثبت درخواست شما در سازمان نظام وظیفه عمومی توسط مسئول دفتر پلیس +10



دریافت کد پنج رقمی یا کد سخای نظام وظیفه از مسئول دفتر پلیس +10 که درخواست اعزام به خدمت نظام وظیفه شما را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: دریافت کد سخا



نحوه بازیابی کد سخا
فراموشی کد سخا، یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای هر مشمولی بیفتد؛ اما بازیابی کد سخای نظام وظیفه چگونه است؟ در صورت فراموشی کد سخا، امکان دریافت مجدد کد سخا وجود دارد؟

اگر برای شما هم مشکل فراموشی کد سخا به وجود آمده است، نگران نباشید! درست است که بدون داشتن کد سخا نمی توان هیچ یک از مراحل خدمت سربازی که یکی از مهم ترین آن ها اطلاع از زمان اعزام به خدمت است را پیگیری کرد؛ اما فراموشی کد سخا آن قدرها هم مشکل ایجاد نمی کند.

خوشبختانه سازمان نظام وظیفه ناجا امکانی را برای دریافت مجدد کد سخا فراهم کرده است و مشمولانی که مشکل فراموشی کد سخا برایشان به وجود آمده، می توانند به راحتی و بدون دردسر بازیابی کد سخای نظام وظیفه را انجام دهند.



برای بازیابی کد سخای نظام وظیفه ابتدا وارد سامانه نظام وظیفه شوید.







همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در کادر اول باید شماره ملی خود را وارد کنید و در کادر دوم کد سخا نظام وظیفه را بنویسید و وارد سامانه شوید. حال اگر فراموشی کد سخا برای شما اتفاق افتاده است، برای دریافت مجدد کد سخا روی فراموشی کلمه عبور مانند تصویر زیر کلیک کنید.







صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما باز می شوید. کافیست برای بازیابی کد سخای نظام وظیفه در کادر اول کد ملی خود و در کادر دوم شماره موبایل خود را وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه ارسال پیامک کلیک کنید.







بعد از گذشت مدتی، پیامکی حاوی یک 5 رقمی برای شما ارسال خواهد شد.



لینک ورود مستقیم به سامانه نظام وظیفه ناجا



 بنابراین، اگر کد سخای نظام وظیفه را فراموش کرده اید و نمی دانید در صورت فراموشی کد سخا چه کاری انجام دهید، طبق روند ذکر شده پیش بروید بازیابی کد سخا خود را انجام دهید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند مشمولانی را که به هر دلیل کد سخا نظام وظیفه خود را فراموش کرده اند راهنمایی کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به بازیابی کد سخا پرداخته و آن را به مشمول ارائه نمایند.

در ادامه بخوانید: مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی




سوالات متداول


1- نحوه بازیابی کد سخا سربازی چگونه است ؟
مشمولان برایی بازیابی کد سخا سربازی باید طبق راهنمای تصویری داخل متن مقاله به سامانه نظام وظیفه مراجعه و رمز خود را دریافت نمایند.




2- سایت بازیابی کد سخا فراموش شده نظام وظیفه چیست ؟
سامانه نظام وظیفه به آدرس hvazifeh.police.ir می باشد که لینک ورود مستقیم به آن در متن مقاله موجود است.




3- در صورت فراموشی کد سخا چه مدت زمانی طول می کشد تا کد دیگری صادر شود ؟
مطابق متن مقاله به محض ارائه درخواست برای دریافت کد سخا، کدی 5 رقمی به شماره موبایل مشمول پیامک می شود.

منبع : فراموشی کد سخا
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/D3A5
نظرتان را بنویسید