نتایج آزمون نظام مهندسی 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
نتایج آزمون نظام مهندسی معمولا دو الی سه ماه بعد از برگزاری آزمون در سایت معاونت مسکن و ساختمان اعلام می شود. بعد از تاریخ اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99، زمانی تحت عنوان زمان اعتراض به نتیجه آزمون برای داوطلبان قرار داده می شود که داوطلبان می توانند در صورت وجود هرگونه مغایرت، از این طریق اقدام به اعتراض نمایند.




آزمون نظام مهندسی معمولا سالی دو بار با اختلاف زمانی شش ماه برای داوطلبان برگزار می شود. این آزمون مانند سال های قبل، در سال 1399 در دو زمان مهر ماه و اسفند برای داوطلبان برگزار می شود. به محض برگزاری این آزمون، برگه های داوطلبان ورود به حرفه مهندسان، تصحیح می شود. اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 99 حدودا دو یا سه ماه بعد از برگزاری هر دوره از آزمون منتشر می شود.

دوره دوم آزمون نظام مهندسی سال 99 در اسفند ماه برگزار خواهد شد. بنابراین، پیش بینی می شود که زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99 حدود دو الی سه ماه بعد از برگزاری این آزمون باشد. برای اطلاع به موقع از این زمان قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 99 بپردازیم تا پذیرفته شدگان فرصت کافی برای انجام سایر مراحل بعدی این آزمون داشته باشند.



زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99
دوره اول آزمون نظام مهندسی سال 1399 در مهرماه برگزار شد و نتایج مربوط به این آزمون هم در آذر ماه 99 منتشر شد. زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی دوره دوم سال 99 نیز قرار است در آخر سال ، یعنی در اسفند ماه برگزار شود.

با توجه به اینکه هنوز آزمون دوره دوم نظام مهندسی در هیچ یک از رشته های مربوطه برگزار نشده است، نمی توان زمان دقیقی در رابطه با تاریخ اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99 ، ذکر کنیم؛ اما با توجه به روند سال های قبل پیش بینی می شود که زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99 در ماه اردیبهشت یا خرداد سال 1400 باشد.





زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی دوره دوم 99 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.



داوطلبانی که موفق به قبولی در این دوره از آزمون نظام مهندسی نشده اند می توانند با مطالعه مقاله زیر و اطلاع کامل از شرایط ثبت نام، در دوره بعدی آزمون نظام مهندسی شرکت کنند.

از آنجایی که بسیاری از داوطلبان نگران اطلاع به موقع از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی هستند، پیشنهاد می شود در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی آزمون های استخدامی هیوا عضو شده تا از اخبار منتشر شده در این باره به سرعت مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99





نحوه مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99
داوطلبان به محض انتشار نتایج آزمون نظام مهندسی، می توانند با مراجعه به سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان جواب آزمون خود را دریافت کنند. البته برای مشاهده نتیجه آزمون نظام مهندسی باید اطلاعاتی مانند شماره شناسنامه و کد ملی در سامانه وارد شود.

برای رفاه شما عزیزان، در ادامه روش مشاهده نتایج دوره دوم آزمون نظام مهندسی 99 را توضیح داده ایم. کافیست مرحله به مرحله با ما پیش بروید.



ابتدا وارد سایت معاونت مسکن و ساختمان شوید. برای ورود به این سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید.



برای ورود به سایت معاونت مسکن و ساختمان کلیک کنید



صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. مانند تصویر زیر در زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99 ، باید به قسمت نتایج مراجعه کنید.







در این قسمت تمامی نتایج آزمون های نظام مهندسی در دوره ها و سال های مختلف را مشاهده می کنید. کافیست در تاریخ اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99، بسته به رشته ای که در آزمون شرکت کرده اید، بر روی یکی از لینک های مربوطه کلیک کنید.



پس از کلیک کردن بر روی نتایج مربوط به رشته خودتان، صفحه ای مربوط به اعلام نتیجه و کارنامه اولیه برای شما باز می شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در این قسمت از سایت سه روش برای ورود به سامانه حرفه مهندسان وجود دارد که می توانید بسته به اطلاعاتی که در دست دارید یکی از این سه روش را انتخاب کنید.

به طور مثال می توانید از روش اول استفاده کنید و با وارد کردن نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد و کد تصویر وارد سایت شوید و نتیجه آزمون نظام مهندسی 99 خود را مشاهده کنید.





بیشتر بخوانید: سایت اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی









نحوه اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 99
معمولا برخی از متقاضیان پس از برگزاری آزمون نظام مهندسی و همچنین گاهی پس از مشاهده نتایج آزمون قصد ثبت اعتراض به سوالات و یا جواب منتشر شده دارند. داوطلبان باید بدانند که ثبت اعتراض در آزمون نظام مهندسی در دو مرحله انجام می شود که در زیر به توضیح کامل آن ها پرداخته شده است.



اعتراض به سوال ها بعد از برگزاری آزمون نظام مهندسی: گاهی اوقات امکان وجود ایراد در آزمون های نظام مهندسی وجود دارد، به همین خاطر معاونت مسکن و ساختمان زمانی را بعد از برگزاری آزمون در اختیار داوطلبان قرار می دهد که اگر به سوالی اعتراض دارند، مشکل آن را به صورت مکتوب ارسال نمایند.



اعتراض به نتایج منتشر شده بعد از اعلام نتایج آزمون: احتمال غلط صحیح شدن برگه های داوطلبان آزمون نظام مهندسی بسیار کم می باشد. با این حال معاونت مسکن و ساختمان پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی زمانی را برای اعتراض به نتایج اعلام شده به داوطلبان اختصاص می دهد.



به متقاضیانی که در این پذیرش موفق به قبولی نشده اند پیشنهاد می شود با مطالعه مقاله زیر به بررسی منابع آزمون نظام مهندسی پرداخته و سپس در آزمون نظام مهندسی دوره بعد شرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی


اگر بعد از تاریخ اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 99، متوجه اشکالی در روند تصحیح برگه امتحانی خود شدید، می توانید در زمان اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی که خود سازمان معاونت مسکن و ساختمان اعلام می کند، نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض کنید. برای این کار می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.



اعتراض خود را همراه با اطلاعات زیر به طور کامل و واضح و به صورت کتبی بنویسید.

نام و نام خانوادگی

شماره شناسنامه و ملی

شماره داوطلبی

تاریخ تولد

رشته آزمون

شماره تلفن و آدرس محل سکونت

برگه اعتراض خود را فقط و فقط در مهلت اعتراض از طریق پست به آدرس زیر ارسال نمایید.

آدرس ارسالی: تهران، صندوق پستی به شماره 355- 17775، شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش

  دقت کنید که در پشت برگه اعتراض خود بنویسید که این اعتراض مربوط به کدام بخش، کدام سال و کدام دوره از آزمون ورود به حرفه مهندسان می باشد.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا پاسخ هرگونه سوال متقاضیان در خصوص آزمون های مهندسی 99 را پاسخ داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا نتایج آزمون مهندسی را برای داوطلبان مشاهده و اعلام نمایند.

در ادامه بخوانید: نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی









سوالات متداول


1- زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی چه تاریخی است ؟
با توجه به متن مقاله نتایج آزمون نظام مهندسی معمولا تا دو ماه پس از برگزاری آن منتشر شده که لینک مشاهده نتایج در مقاله قرار می گیرد.




2- نحوه مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی چگونه است ؟
داوطلبان برای مشاهده نتایج پذیرش خود باید به سایت معاونت مسکن و ساختمان که لینک آن در متن مقاله موجود است مراجعه کرده و با ارائه اطلاعات خود به مشاهده نتیجه بپردازند.




3- چگونه می توان به آمون نظام مهندسی اعتراض کرد ؟
ثبت اعتراض به آزمون نظام مهندسی در دو مرحله اعتراض به نتایج و اعتراض به سوالات صورت می گیرد که اطلاعات کامل آن در متن مقاله موجود است.

منبع : نتایج آزمون نظام مهندسی 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/B3yW
نظرتان را بنویسید