سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی ، به عنوان پرتال خدمات دانشگاهی و آموزشی دانشجویان کاردانی و کارشناسی تمامی واحد های این دانشگاه معرفی شده است . دانشجویان برای پرداخت شهریه ، ثبت نقل و انتقالی ، انتخاب واحد ، مشاهده کارنامه و ... وارد سایت هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir شوند .



دانشجویان مفاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در طول تحصیل خود در هر مقطع تحصیلی نیاز به انجام مواردی همچون انتخاب واحد ، دریافت کارنامه ، پرداخت شهریه و .... دارند . در دانشگاه علمی کاربردی امکانی فراهم شده تا دانشجویان از طریق سامانه اینترنتی دانشگاه این موارد را انجام دهند .

دانشگاه علمی کاربردی نیز سامانه هم آوا را به عنوان سامانه آموزشی و امور دانشجویی این دانشگاه راه اندازی و به دانشجویان معرفی کرده است . دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی تمامی واحد ها موظف هستند برای استفاده از امکانات این سامانه ، وارد سایت edu.uast.ac.ir شوند .

با توجه به اینکه سامانه هم آوا امکانات زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و اغلب دانشجویان در استفاده از آن دچار مشکل می‌شوند لذا در این مقاله به معرفی سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی پرداخته و نحوه ورود به این سامانه را ارائه داده ایم .



معرفی امکانات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
 دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی برای انجام امور آموزشی خود از سامانه سجاد دانشگاه علمی کاربردی به آدرس eduold.uast.ac.ir استفاده می‌ کردند . اما طی سال های گذشته با افزایش تعداد واحد های دانشگاهی و دانشجویان ، زیر ساخت های الکترونیکی این دانشگاه نیاز به بهبود یافتن و تقویت شدن داشته اند .



 سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی به نشانی edu.uast.ac.ir نسخه بهبود یافته ارائه شده به دانشجویان می باشد که امکانات بیشتری را در کنار سرعت و پردازش بالا دارد . در ادامه این مقاله مهم ترین امکانات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی را ارائه داده ایم .



 میزکار : اطلاعات فردی و تحصیلی دانشجو ، اطلاعیه های آموزش ، اخبار مهم



 اطلاعات شخصی : جزئیات اطلاعات فردی ، تحصیلی ، آدرسی و ... هر دانشجو



 تغییر کلمه عبور : ایجاد امکان تغییر رمز ورود به صفحه شخصی برای دانشجو



 نیم رخ تحصیلی : اطلاعات مربوط به پیش نیاز و هم نیاز هر درس ( چارت درسی پیشنهادی )



 تایید انتخاب واحد و برنامه هفتگی : تاییدیه انتخاب واحد توسط مدیر گروه آموزشی دانشکده



 تسویه حساب دانشجو : جزئیات کل شهریه دانشگاه علمی کاربردی در دو بخش شهریه مرکز آموزش علمی کاربردی و حق نظارت ستاد



 کارنامه مالی دانشجو : اطلاعات مربوط به میزان شهریه ثابت هر نیمسال تحصیلی ، شهریه متغیر هر درس اخذ شده ، شهریه حق ستاد و شهریه واحد آموزشی



 کارنامه موقت : نمرات و وضعیت داوطلب فقط در یک نیم سال ( ترم جاری )



 کارنامه : کل نمرات کسب شده در طول همه نیمسال های تحصیلی به همراه معدل هر نیمسال و معدل کل ، تعداد واحد اخذ شده و تعداد واحد مردودی


 انتخاب واحد : انتخاب دروس و واحد های ترم جاری



 دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در ابتدای آغاز هر نیمسال تحصیلی موظف هستند تا با ورود به سایت هم آوا انتخاب واحد کنند که در مقاله زیر جزئیات زمان و نحوه انتخاب واحد این دانشگاه را ارائه داده ایم .

حتما بخوانید: راهنمای انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی سایت هم آوا


 نمایش و چاپ کارت امتحان :دریافت نسخه الکترونیکی و چاپی کارت ورود به جلسه آزمون های پایان ترم



 ارزشیابی نیمسال جاری : ارزیابی اساتید دروس ترم جاری از نظر کیفیت تدریس ، سطح اطلاعات ، به روز بودن مواد درسی ارایه شده و اخلاق کلاس مداری



 درخواست انتقالی و میهمانی : امکان ثبت درخواست انتقال به دیگر واحد های دیگر و یا میهمانی



 درخواست انصراف : ثبت درخواست انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کابردی



 درخواست فارغ التحصیلی : امکان ثبت درخواست فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی



 دیگر امکانات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی :



 علاوه بر امکاناتی که گفته شد دانشگاه علمی کاربردی امکانات دیگری نیز در اختیار دانشجویان قرار داده که از طریق سامانه هم آوا علمی کاربردی می توان انجام داد لذا در ادامه اشاره کوچکی به این امکانات کرده ایم .



     سامانه پاسخگویی الکترونیکی

    ​ ثبت درخواست مرخصی تحصیلی

    ​ دریافت دانش نامه

    ​ سر فصل دروس

    ​ گواهی اشتغال به تحصیل



 همچنین علاوه بر این موارد ، ثبت نام غیرحضوری و تشکیل پرونده دانشجویان جدیدالورود مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز از طریق سامانه هم آوا انجام می شود .

بیشتر بخوانید: ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی در سامانه هم آوا





نحوه ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
 همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است برای امور ذکر شده در این مقاله دانشجویان باید از مراجعه حضوری به واحد ها اجتناب کرده و برای انجام موارد مورد نظر به صورت اینترنتی وارد سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی edu.uast.ac.ir شده و با ورود به صفحه شخصی خود ، اقدامات لازم را انجام دهند . در ادامه مراحل ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی ارائه شده است .



1 - ورود به سامانه هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir

2 - وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

3 - ورود به صفحه شخصی دانشجو

4 - انتخاب گزینه مورد نظر از منوی پرتال دانشجویی و آموزشی

5 - تکمیل اقدامات لازم در سامانه و اطمینان از ثبت و تایید اقدامات





برای ورود به سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید .



 دانشجویان جدیدالورود و سایر دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی باید طبق دستورالعمل و اطلاعیه های آموزشی نام کاربری و کلمه عبور ورود به سامانه هم آوا را دریافت کنند .

حتما بخوانید: نام کاربری و رمز ورود سایت هم آوا









راهنمای تصویری ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
 دانشجویان برای ورود و دسترسی به امکانات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی باید پس از ورود به سایت edu.uast.ac.ir مراحلی را طی کنند تا وارد پرتال شخصی خود شوند . در ادامه به منظور تسهیل روند دسترسی به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی ، راهنمای تصویری مرحله به مرحله نحوه ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی را ارائه داده ایم .



1 - جست جوی عبارت " سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی " و یا " edu.uast.ac.ir " در کادر بالایی و یا میانی مرورگر







2 - انتخاب اولین گزینه تحت عنوان " هم آوا : سامانه جامع آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی "







3 - ورود به سایت و وارد کردن نام کاربردی و رمز عبور برای دسترسی به صفحه شخصی







4 - انتخاب گزینه مربوط به امور مورد نظر از منوی پرتال دانشجویی







 هم چنین به تازگی دانشگاه علمی کاربردی برنامه موبایل دانشجو را طراحی و منتشر کرده است . این برنامه امکاناتی مشابه سامانه هم آوا داشته و دیگز نیازی به استفاده از نسخه دسکتاپ ندارد .

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن دانشجو دانشگاه علمی کاربردی







 اگر پس از مطالعه مقاله سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی سوالی در خصوص امکانات و یا ورود به این سامانه دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنید . همچنین می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی در کانال تلگرام و اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا عضو شوید .



 با توجه به تعطیلی واحد های دانشگاهی علمی کاربردی به دنبال شیوع بیماری کرونا و غیر حضوری شدن آموزش های دانشگاهی ، به منظور تسهیل و یکپارچه سازی آموزش مجازی دانشگاه علمی کاربردی ، سامانه سما لایو برای حضور در کلاس های مجازی راه اندازی و به دانشجویان معرفی شده است .



 دانشجویان می توانند با ورود به این سامانه ، به آموزش های آفلاین وآنلاین ارائه شده در ترم جاری دست یابند . برای مطالعه جزئیات دسترسی به کلاس های آموزشی سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی می توانید مقاله زیر را مطالعه کرده و مراحل ورود به سامانه را بررسی کنید .

در ادامه بخوانید: سامانه سما لایو samalive.ir



سوالات متداول


1-  چگونه می توان وارد سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی شد ؟
 دانشجویان به ورود به سایت edu.uast.ac.ir می توانند به صفحه شخصی خود در سامانه هم آوا دست یابند که مراحل ورود به این سامانه و هم چنین لینک مستقیم سایت هم آوا در این مقاله نیز ارائه شده است .




2-  سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی به چه منظوری استفاده می شود ؟
 سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی برای انجام امور آموزشی و دانشگاهی دانشجویان از جمله پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، درخواست میهمانی ، مشاهده نمرات و بسیاری از امکانات دیگر که در این مقاله توضیح داده شده ، استفاده می شود .




3-  انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی از چه طریقی انجام می شود ؟
همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است ، انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی انچام می شود .

منبع : سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/D4qx
نظرتان را بنویسید