قطب‌های زمین در آستانه جا‎به‌جایی

ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
امروز در میان وبگردی خبری نگران کننده پیدا کردم با این عنوان قطب‌های زمین در آستانه جا‎به‌جایی این خبر اگر حقیقت داشته باشه یعنی آینده شومی در انتظار بشر می باشد.
همانگونه که می دانید که زمین دو قطب شمال دارد؟ یکی قطب جغرافیایی شمال زمین است که هرگز تغییر نمی کند و دیگری قطب مغناطیسی شمالی است که همیشه در حرکت است و حالا سریع تر از معمول در حال جا به جایی است.
در طول 150 سال گذشته، قطب مغناطیسی شمالی به شکلی نامنظم به میزان 685 مایل (حدود 1102 کیلومتر) از سویی به سوی دیگر در شمال کانادا سرگردان بوده است. اما حالا با سرعت 25 مایل در سال (حدود 40 کیلومتر) به سمت شمال غربی در حرکت است. این مسأله می تواند حاکی از آن باشد که ما در آستانه ی اتفاقی هستیم که بشر پیش از این هرگز تجربه نکرده است: جا به جایی قطب مغناطیسی زمین. زمانی که این اتفاق رخ دهد، تأثیرات آن می تواند بسیار بیشتر از اختلال در عملکرد قطب نماها باشد. در حال حاضر بر روی زمین چیزی شبیه به یک آهنربای میله ای وجود دارد. قطب نماها تنها یک قطب را نشان می دهند چون یک سیستم دو قطبی بر زمین حکمفرما است.(منبع:روز باتو)

جابجایی قطب زمین
جالبه بدونید زمین همواره قطب هاش درحال تغییر بوده ولی چه چیزی این بار مارو نگران کرده؟ فکر میکنید چه چیزی مارو از امواج مضر خورشید حفظ کرده؟ اگر مطالب وبلاگ دنبال کرده باشید همواره نوشتم تمدن های زمین پس از مدتی به یک باره نابود شده اند جالبه بیشتر زمانی بوده که بشردر علم پیشرفت کرده یعنی واقعا؛ الان نیز ممکن است نسل ما نابود شود؟ شاید برای جواب به این پرسش ها الان زود باشه.
با رسیدن این امواج به زمین متاسفانه گونه های جانوری در بعضی از نقاط زمین نابود میشود. و فاجعه آمیز تر قطع شدن شبکه برق می باشد و با قطع شدن برق ها بسیاری از امکانات الکترونیکی ما از موبایل گرفته تا سرورها و تجهیزات مخابراتی و…. به خاموشی فرو خواهد رفت!!

قطب زمین
ماهواره‌ها و مأموریت‌های فضایی دارای خدمه به میزان بییشتری به سپر محافظتی نیاز دارند. بدون وجود این سپر محافظتی، تشعشعات قدرتمند کیهانی و خورشیدی باعث خرابی صفحات مدار و افزایش خطر ابتلا به سرطان در فضانوردان می‌شود. در اثر جا به جایی قطب‌های مغناطیسی، ابعاد مدرن زندگی بشر هم متوقف خواهد شد. تا به امروز هم گوشه‌هایی از این اتفاق در منطقه‌ای از زمین که «ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی» نام گرفته مشاهده شده است. در حقیقت، جهت بخشی از میدان مغناطیسی زمین در این منطقه جا به جا شده است. دانشمندان می‌گویند به همین دلیل است که میدان مغناطیسی زمین از سال 1840 به طور پیوسته تضعیف شده است. در نتیجه‌ی این مسأله، تلسکوپ فضایی هابل و دیگر ماهواره‌ها اغلب در زمان عبور از بالای این منطقه، سیستم‌های الکترونیک حساس خود را خاموش می‌کنند. فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی هم در گزارشات خود از مشاهده‌ی جرقه‌های نورانی بسیار بیشتری صحبت کرده اند که تصور می‌شود در اثر انرژی بسیار زیاد تشعشعات کیهانی‌ای است که میدان مغناطیسی تضعیف شده‌ی زمین دیگر قادر به جلوگیری از آن‌ها نیست. از زمانی که در دهه‌های گذشته کارشناسان شروع به محاسبه‌ی این ناهنجاری کرده اند، وسعت آن افزایش یافته و حالا یک پنجم سطح زمین (20/3 درصد) را در بر می‌گیرد و هیچ نشانه‌ای از اینکه به زودی از وسعت آن کم شود مشاهده نشده است. این مسأله به قدری شدت یافته که می‌تواند حاکی از آن باشد که ما در مرز جا به جایی قطب مغناطیسی قرار گرفته ایم یا شاید هم تا به حال در میانه‌ی آن هستیم.(منبع:باشگاه خبرنگاران جوان)
از شما دعوت میکنم از ویدیو زیر که درباره جابجایی قطب های زمین می باشد دیدن فرمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/or4A
نظرتان را بنویسید