آشنایی با تمدن آتلانتیس

آشنایی با تمدن آتلانتیس
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
آتلانتیس یا Ἀτλαντὶς νῆσος نام تمدنی می باشد که حداقل مورد توجه و تحقیق من می باشد و روزی با شکوه بودند و در زمان خود تمدن های دیگر شاید ارزوی آتلانتیس شدن را داشتند.خیلی ها این جزیره را خیالی می دانند. طبق افسانه ها پس از روبرو شدن آتلانتیس با انواع ارتش ها و شکست دادن آنها از خدا روی برمیگردانند و سپس در اقیانوس غرق می شوند. در مستندی که در پایان این مطلب نیز قرار دادم درباره تمدن آتلانتیس و محل امروزی آن بحث می شود.

افلاطون در باره آتلانتیس اینگونه نوشته است.
آتلانتیس نه تنها جزیره نبود بلکه قاره بود با تمدنی ستایش برانگیز که نام آن را آتلانتیس نهاد و پس از آن نام این تمدن بر زبان ها جاری شد. این تمدن آنقدر ثروتمند بود که درخشش سنگها و فلزات گران بها در زیر آفتاب توجه هر رهگذر و مسافری را جلب میکرد. در بین مردم این تمدن گاو نر جایگاه ویژه ای داشت زیر نماد قدرت بود و در آن زمان که حدود 350 سال قبل از میلاد بود کانال های آب در این جزیره یا قاره جاری بود و به کمک آنها باغ ها و مزارع خود را آبیاری میکردند نکته جالب توجه جمعیت اتلانتیس بود که درآن زمان 20 میلیون نفر بود!

اما چه چیزی باعث نابودی این تمدن گشت؟
قدرت مردن آتلانتیس روز به روز افزایش یافت و تا جایی ادامه یافت که قصد دست درازی به سرزمین های دیگر را داشتند و کم کم اخلاق کمک به یکدیگر از مردم آتلانتیس از بین رفت و باعث بوجود آمدن اعذاب الهی گردید.

افلاطون
افلاطون در این باره نوشت «طوفان سبب زمین لرزه و سیل‌های بزرگی شد که به مدت یک شبانه روز به شدت ادامه داشت وقتی دریا جزیره آتلانتیس را به زیر خود فرو برد و ناپدید گشت» افلاطون تردید داشت که هرگز نشانه‌ای از این سرزمین گمشده به دست آید. او نوشت «اقیانوس در آن نقطه به مکانی غیرقابل عبور و جستجو تبدیل شده‌است».(منبع:ویکی پدیا)
آشنایی با تمدن آتلانتیس

تمدن اتلانتیس
پروفسور باستان شناسی کن فدر (Ken Feder) در کتاب دائره المعارف باستان شناسی مشکوک (Encyclopedia of Dubious Archaeology) خاطرنشان می‌کند که در داستان افلاطون آتلانتیس به هیچ وجه مکانی نیست که همه باهم برابری داشته و مورد احترام واقع شوند. آتلانتیس جامعه کاملی نیست، کاملاً برعکس آتلانتیس تجسم ملتی ثروتمند با فناوری‌های پیشرفته و از نظر نظامی قدرتمندی است که به واسطه ثروت و قدرت فاسد شده‌اند. با وجود منشاء واضح داستان شهر آتلانتیس، بسیاری از مردم طی قرن‌ها ادعا کرده‌اند که باید پشت هر افسانه‌ای واقعیت وجود داشته باشد، و گمانه‌زنی‌هایی درباره محل کشف آن انجام داده‌اند. کارشناسان بیشمار قاره گمشده آتلانتیس در سراسر جهان بر اساس مجموعه‌ای از نکته‌های مشابه و به همراه مدارک و استدلال‌های عجیب و غریب مکان‌هایی چون اقیانوس اطلس، قطب جنوب، بولیوی، ترکیه، آلمان، مالت و کارائیب را به عنوان محل کشف قاره گمشده مطرح کرده‌اند. از نظر افلاطون محل آتلانتیس کاملاً روشن است: در اقیانوس آن امکان کشتی‌رانی وجود داشت؛ در مقابل دهانه آن همانطور که یونانیان می‌گویند، ستون‌های هرکول (Hercules) قرار داشت. جزیره‌ای که در مجموع بزرگتر از لیبی و آسیا بود. به عبارت دیگر در اقیانوس اطلس و در ماوراء ستونهای هرکول (یعنی تنگه جبل الطارق در دهانه دریای مدیترانه) قرار داشت، با این وجود هرگز در اقیانوس اطلس یا هیچ جای دیگر یافت نشد.(منبع:تاپ دیجیت)
آشنایی با تمدن آتلانتیس
طبق سخن افلاطون این شهر به وسیله زلزله و سیل نابود شده است که سونامی می باشد اما به گزارش مهر، محققان می گویند باور کردن اینکه سونامی بتواند سازه ای به وسعت 90 کیلومتر را در خود ببلعد کمی دشوار است برای حل این راز قدیمی محققان از تصاویر ماهواره ای شهری غرق شده در شمال کادیز در اسپانیا استفاده کرده و توانستند در زیر لجنزارهای وسیع پارک دونا آنا نشانه هایی از شهری باستانی و مدفون شده را شناسایی کنند. محققان طی دو سال گذشته از ابزارها و تکنولوژی های متعددی از قبیل رادارهای عمق، نقشه برداری دیجیتال و تکنیکهای اکتشاف در زیر آب برای کشف این شهر استفاده کردند. بررسی و مقایسه نشانه هایی که از مهاجران آتلانتیس پس از خراب شدن شهر به جا مانده است میزان اطمینان محققان را از اینکه مکان یافته شده می تواند همان آتلانتیس باشد را افزایش داد.



شما چه فکر میکنید؟ یعنی واقعا؛ آتلانتیس وجود داشته و افسانه نبوده؟ یا تمامی این ها افسانه می باشد؟ نکته مشترکی که درتمامی تمدن های پیشرفته قدیم وجود دارد نابودی یک باره آنها می باشد یعنی واقعا؛ بشر پس از پیشرفت وسیع نابود خواهد شد؟ چرا تمدن مایا که روزی بسیار پیشرفته بودند و توانسته بودند در علم نجوم و پزشکی پیشرفت کنند نیز نابود شدند؟ حقیقت بخواین با جستجویی که در اینترنت انجام دادم من سوالی برای این ها پیدا نکردم ولی در مستند زیر رازهای تمدن آتلانتیس بیان میشود و به بررسی این تمدن افسانه ای میپردازد.
در مستند زیر محل کشف آتلانتیس را مثلث برمودا بیان میکند و از آنجا که کشتی ها و هواپیماها در اطراف این مثلث در خطر می باشد با نظریه افلاطون هماهنگی وجود دارد امیدوارم از مشاهده آن لذت ببرید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Wyy4
نظرتان را بنویسید