نظریه نابودی بشر پس از پیشرفت در علم

نظریه نابودی بشر پس از پیشرفت در علم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا تمدن های پیشرفته قدیم دیگه وجود ندارند؟ مثل شهر بابل یا مصریان که اهرم مصر را ساخت یا قوم مایا یا شهر پترا و… بعضی نظریه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه همواره بشر در علم پیشرفت کرده و سپس نابود شده است! البته این نظریه نیز ممکن است تا حدودی درست باشد.
نظریه نابودی بشر پس از پیشرفت در علم تا چه اندازه درست می باشد؟
جالبه بدونید یکی از بزرگترین و سرشناس ترین دانشمندان یعنی استیو هاوکینگ هشدار هایی داده است که اگر بشر در علم هوش مصنوعی پیشرفت کند ممکن است باعث نابودی خود شود. اگر شما نیز این نشانه هارا کنار هم قرار دهید دور از ذهن نیست.

کامپیوتر باستانی
جالبه بدونید از فسیل هایی که در زمان قدیم کشف کرده فسیلی از کامپیوتر نیز کشف شده است! یعنی واقعا بشر در زمان قدیم توانسته به هوش مصنوعی دست پیدا کند؟ یا با کمک موجودات فضایی توانسته این علم را کسب کند سپس توسط خود این علم یا موجودات دیگر نابود شده است؟
حقیقت بخواهید هنوز دانشمندان نتوانسته اند دلیل قاطعی درباره این نظریه ها کشف کنند ولی شواهدی که در تمامی تمدن های پیشرفته قدیم وجود دارد نابودی یک باره می باشد.
یکی از این شهرها شهر آتلانتیس بود که به یک باره نابود شد دعوت میکنم از ویدیو زیر دیدن فرمایید تا در ادامه بیشتر توضیح دهم.
نمایشگر ویدیو
00:00
05:00
یعنی واقعا؛ تمدن ما نیز به پایان خواهد رسید؟ و یک باره نابود خواهیم شد؟
متاسفانه هیچ دانشمندی همانند استیو هاوکینگ با اطمینان نابودی بشر را پیش بینی نکرده است نکته جالب آن مرگ استیو هاوکینگ پس از مطرح کردن این نظریه بود!
نظریه های هاوکینگ
پروفسور هاوکینگ به همراه یک دانشمند دیگر در سال 2007 اخطاری جدی در مورد وقوع جنگ اتمی دادند و ساعت معروف و سمبلیک رستاخیز را در حالت پنج دقیقه مانده به نیمه شب تنظیم کردند؛ ساعت رستاخیز (Doomsday Clock) مفهومی بود که از سال 1947 توسط بولتن دانشمندان اتمی دانشگاه شیکاگو به وجود آمد و به عنوان نشانی از نزدیک شدن بشریت به خطر رخ دادن درگیری هسته‌ای در نظر گرفته شد.
در این ساعت هرچه عقربه‌ها به نیمه‌شب (ساعت 00:00) نزدیک‌تر باشند، از نظر اعضا که هاوکینگ هم یکی از آن‌ها بود، احتمال شروع جنگ هسته‌ای و پایان تمدن بشریت بیشتر است؛ البته از چند سال پیش تغییرات آب و هوایی هم به فاکتورهای فاجعه‌آمیز این مفهوم اضافه شد و جالب است بدانیم که اتفاقات سال 2018 باعث شده تا وضعیت کنونی ساعت در حالت 23:58 یا دو دقیقه به نیمه شب، تنظیم شود.
در رابطه با پدیده دگرگونی شرایط آب و هوایی هم هاوکینگ مخصوصا اعلام خطر کرده بود که در قرن‌های آینده، در صورت متوقف نشدن روند داغ شدن زمین این جرم آسمانی به وضعیت سیاره ونوس خواهد رسید و در کنار افزایش دمای میانگین سطح تا مقدار 250 درجه سلسیوس،‌ باران اسید سولفوریک در آن به پدیده‌ای عادی تبدیل خواهد شد!(منبع:گجت نیوز)
نظریه مهم که من نیز تا حدودی با آن موافقم نظریه حمله موجودات فضایی می باشد.
همانند بسیاری از دانشمندان جهان،‌ استیون هاوکینگ اعتقاد داشت که فرازمینی‌ها وجود دارند و در گوشه‌ای از فضای بی‌کران زندگی می‌کنند؛ با این وجود او این احتمال را در نظر می‌گرفت که موجودات فضایی موردنظر به طور کامل از منابع خود استفاده کرده‌اند و همانند کوچ‌نشینانی کیهانی، در جستجوی منابع و سیارات غنی به این سو و آنسو می‌روند.
به همین واسطه، هاوکینگ معتقد بود که اگر چنین بیگانگان فوق پیشرفته‌ای سیاره ما را کشف کنند، همانند وضعیتی که با کشف قاره آمریکا پیش آمد، هیچ چیز به نفع موجودات ضعیف‌تری مانند ما پیش نخواهد رفت و نابودی نسل بشر آنقدرها هم دور از ذهن نخواهد بود.(منبع:گجت نیوز)
این نظریه به نظر من تاحدودی درست می باشد زیرا در چند سال گذشته ناسا فضاپیماهایی به قسمت تاریک ماه ارسال کرد ولی با تاسف تمام فضانوردان آن نابود شدند و ناسا تصمیم گرفت تا اطلاع ثانوی هیچ فضانوردی را به ماه ارسال نکند و پروژه اعزام به ماه ناگهان متوقف شد یعنی واقعا؛ موجودات فضایی در نیمه تاریک ماه زندگی میکنند و پس از پیشرفت علمی ما نسل بشر را نابود میکنند؟ شما چه فکر میکنید؟ منتظر نظرات شما هستم و از شما دعوت میکنم از ویدیو زیر که مربوط به نیمه تاریک ماه می باشد دیدن فرمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/loo7
نظرتان را بنویسید