تعدادی از مکان های رویایی در گرجستان

تعدادی از مکان های رویایی در گرجستان
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
امروز تصمیم گرفتم مطالب سایت CNN به فارسی ترجمه کنم البته نه مثل خودش بلکه با کمی تغییرات بابت این مورد اگر تغییری متوجه شدید معذرت میخوام زیر همواره سعی کردم مطالب سایت عمومی و قابل فهم باشه به این علت سعی میکنم در مقاله ها به زبان آمیانه بنویسم.اگر شما سایت سی ان ان را در قسمت تراول یا سفر مشاهده کرده باشید خواهید دید که همواره مطالب جالبی درباره نقاط زمین قرار میدهد امیدوارم با ترجمه آنها بتوانم شما را نیز در این مقاله ها سهیم کنم.
تعدادی از مکان های رویایی در گرجستان
شاید گرجستان در از نظر وسعت کوچک باشد ولی سرزمینی می باشد با طبیعت حیرت انگیز با اینکه من به گرجستان سفر نکردم ولی خیلی دوست دارم برای یک بارهم که شده به گرجستان سفر کنم.

موتسو
موتسو توانست در سال 2019 جایزه اروپا نوسترا که پر طرفدار ترین جایزه میراث فرهنگی در اروپا می باشد را کسب کند.
موتسو بسیار مستحکم می باشد و تا چچن کشیده شده است و در زمان قرون وسطی محاصره نشدنی ترین نقطه در گرجستان بود.اما در قرن 20 بعلت نبود زیرساخت ها و آب فرو پاشیده است. در سال 2014 با کمک 1.2میلیون دلاری بنیاد حفظ میراث فرهنگی گرجستان موتسو احیا گردید.

آشگولی گرجستان
آشگولی
آشگولی یکی از روستاهای دور افتاده گرجستان یا جورجیا می باشد که به یکی از مرتفع ترین نقاط قابل سکونت اروپا نیز معروف می باشد.ارتفاع این منطقه 6.900 فوت می باشد.این روستا در 8ماه از سال را در بین برف ها پنهان شده است و این پنهان شدن توانسته فرهنگ 4000 ساله آن را حفظ کند.

وردزیا
وردزیا
این شهر به شهر غارها معروف می باشد و قدمت آن به سال 12 میلادی باز میگردد. فاصله این شهر تا تفلیس 5ساعت می باشد و بعلت جاده کوهستانی آن توریست ها ترجیح میدهند کمتر از آن دیدن کنند. اما افرادی که ریسک رانندگی 5ساعته را میپذیرند پس از بازدید از وردزیا متعجب می شوند. این مکان در زمان قدیم به عنوان پناهگاه استفاده می شده است.
نابودی این مکان
متاسفانه این وردزیا به واسطه زمین لرزه ای که در قرن 13 میلادی روی داد نابود گردید و تنها ساکنان آن که گروهی راهبان بودند درسال 1578 میلادی به محاصره عثمانی ها از این محل گریختند. در این محل یک کلیسای زیبا قرار دارد فراموش نکنید در صورتی که به این وردزیا سفر کردید از نقاشی باشکوه ترین پادشاه گرجستان یعنی ملکه تامار دیدن فرمایید.

صومعه گلاتی
صومعه گلاتی گرجستان
صومعه گلاتی گرجستان در سال 1106 میلادی توسط پادشاه دیوید چهارم تاسیس گردید.در این کلیسا نقاشی هایی به سبک بیزانس از بالاترین نقطه آن تا پایین ترین نقطه آن خودنمایی میکند. اینکه چگونه این نقاشی ها تا این اندازه سالم مانده جای تعجب دارد زیرا بیشتر نقاشی هایی که در کلیساهای گرجستان وجود داشت در قرن نوزدهم توسط روسها سفید شده است.

گومیستا
گومیستا
گومیستا را میتوان سرزمینی سرسبز و کوهستانی در گرجستان نام برد که بیشتر چوپان ها در تابستان از آن برای تغذیه گوسفندان استفاده میکنند نکته قابل توجه آن طبیعت زیبای آن می باشد که شبیه سرزمین ارباب حلقه ها می باشد. گومیستا در غرب گرجستان قرار دارد و بیشتر برای کاشت چای از آن استفاده میشوند. البته فراموش نکنید اگر بدنبال یک تفریح عالی هستید گومیستا میتواند انتخاب اول شما باشد فکر کنید سکونت در یک مهمانپذیر روستایی و با دید جنگل های کوهستانی چه چیزی بهتر از این؟ نکته منفی آن نبود تابلو و خیابان در گومیستا می باشد که برای مسیر یابی باید از محلی ها کمک بگیرید.منبع: CNN
از شما دعوت میکنم از ویدیو زیر که طبیعت گرجستان را نمایش میدهد حتما؛ دیدن فرمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3ng4
نظرتان را بنویسید