روش مطالعه زمین شناسی رتبه های برتر کنکور سراسری

روش مطالعه زمین شناسی رتبه های برتر کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

برای رسیدن به درصد بالا در درس زمین شناسی کنکور سراسری تجربی باید با روش مطالعه صحیح در این درس آشنا باشین. یکی از مهم ترین روش هایی که در مطالعه درس زمین شناسی لازم هست خلاصه نویسیه و مهم ترین نکته، توجه به زیر گروه رشته دلخواهتونه.

 

 

زمین شناسی رو شاید بشه یکی از مظلوم ترین دروس رشته تجربی در نظر گرفت. دلیلش هم اینه که این درس رو خیلی از داوطلبان اصلا جدی نمی گیرن و یا اینکه اگه هم بخونن نهایتش در حد زدن 4-5 تست هست.

اونم برای اینکه یه 10-20 درصد زده باشن و اصلا دنبال روش مطالعه زمین شناسی کنکور نیستن. به نظر ما این کار درست نیست و از اونجایی که درس زمین شناسی در مقایسه با درس های دیگه رشته تجربی، خیلی راحت تره و می تونین با یه کم وقت گذاشتن، تعداد بالایی از سوالاش رو جواب بدین. این کار خیلی روی رتبه شما تاثیر میذاره چون همون جور که گفتیم، خیلی از داوطلبان این درس رو درست و حسابی نمیخونن و شما اینجوری از خیلیا جلو میفتین.

به همین دلیل ما در ادامه این مقاله در مورد روش مطالعه زمین شناسی کنکور و اهمیت این درس در کنکور تجربی توضیح دادیم. با ما همراه باشین.

 

نحوه مطالعه درس زمین شناسی

همون طور که گفتیم متاسفانه خیلی از دانش آموزا، درس زمین شناسی رو بیخیال میشن و برای چیزای دیگه وقت می ذارن و این کار، یه امتیاز مثبتی رو که می تونن ازش برای بالا بردن رتبشون استفاده کنن ازشون می گیره.

 

اما رتبه های برتر اینجوری نیستن. اونا در کنار مطالعه اصولی بقیه درساشون، به زمین شناسی هم توجه ویژه ای دارن و روش مطالعه زمین شناسی کنکور رو خوب یاد گرفتن چون کاملا به این نکته دقت می کنن که وجه تمایز رتبه 1 مثلا با رتبه 4، سر یه تست زمین شناسی یا سر یه تست ریاضی و فیزیکه که هر سه تاش درس هایی هستن که متاسفانه خیلی از داوطلبای تجربی زیاد خودشون رو درگیرش نمی کنن.

 

برای همین روش مطالعه زمین شناسی رتبه های برتر کنکور، می تونه به شما خیلی کمک کنه و شما هم با اطلاع از این روش مطالعه می تونین باهاش نتیجه بهتری بگیرین. در ادامه نکته هایی از روش مطالعه این درس که باعث افزایش عملکرد شما میشه به طور کامل گفته شده.

 

برای مطالعه درس زمین شناسی، حداقل 1 ماه و حداکثر 3 ماه وقت بذارین و داخل برنامه هفتگیتون حداقل 4-6 ساعت رو برای اون در نظر بگیرین.

 

به خلاصه نویسی در این درس خیلی اهمیت بدین. یکی از بهترین مواردی که به عنوان روش مطالعه زمین شناسی کنکور در نظر گرفته میشه، خلاصه نویسی مطالب فراره. مثلا برای قسمت های سنگ ها و کانی ها، حتما از روش های خلاصه نویسی استفاده کنین تا حجم مطالبتون برای مرور کمتر بشه. برای حفظ کردن اسامی سخت اونا هم می تونین از روش های کد گذاری استفاده کنین. مثلا یه کانی که اسم چند بخش داره رو حرف اول هر بخش رو جدا کنین و در ذهنتون یه کلمه خیالی باهاش سرهم کنین که یادتون می مونه.

 

این درس خیلی فراره بنابراین مرور کردن اون رو فراموش نکنین. مثلا پنجشنبه ها قبل آزمونتون می تونین یه مرور نیم ساعته روی تمام چیزایی که در طول هفته خوندین داشته باشین.

 

در این درس به نمودارها، شکل ها، جداول و نقشه ها خیلی دقت داشته باشین و حتما این رو در روش مطالعه زمین شناسی کنکور انحصاری خودتون در نظر بگیرین. می تونین یه منبع آموزشی خوب که در ادامه گفتیم کمک بگیرین.

 

برای آشنایی با نحوه مرور مطالب درسی پیشنهاد می کنیم مقاله ای که لینک اون رو در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید: نحوه مرور مطالب درسی

 

 

 

 

 

بهترین منابع درس زمین شناسی کنکور

برای این رقابت بزرگ، خوندن کتاب درسی کافی نیست و شما رو به اون نتیحه دلخواه نمی رسونه. شما باید در کنار کتاب درسی از بهترین منابع کنکور سراسری و کمک آموزشی درس زمین هم استفاده کنین. کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتاب های موجود در بازار، بهترین منابع درس زمین شناسی رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن.

 نام کتابسری انتشاراتمولفتعداد جلد
منبع پیشنهادیانتشارات مهر و ماهجامعروزبه اسحاقیانتک جلدی
منبع آموزشی بیشترانتشارات خیلی سبزتست حمید رضا میر عالیلو , ریحانه شعبان زادهتک جلدی
تست بیشترانتشارات گاجمیکرو طبقه بندیلیلی نظیفتک جلدی

 

پیشنهاد تحصیلیکو برای مطالعه و درک بهتر درس زمین شناسی، تهیه و مطالعه منبع پیشنهادیه، اما داوطلبایی که نیاز به آموزش بیشتر دارن و درک متن کتاب درسی کمی براشون سخته می تونن منبع آموزش بیشتر رو تهیه کنن. داوطلبایی که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسبه.

برای تهیه بهترین منابع دروس مختلف کنکور سراسری تجربی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : بهترین منابع کنکور تجربی

 

مشاوره نحوه مطالعه درس زمین شناسی

در این قسمت می خوایم در مورد ضرایب درس زمین شناسی در زیر گروه های تجربی و اهمیت این درس در هر کدوم از این زیرگروه ها صحبت کنیم. گروه تجربی 5 تا زیرگروه داره و مثل دروس دیگه تخصصی، ضرایب زمین شناسی هم در این 5 تا زیرگروه متفاوته.

 

شما باید قبل اینکه به ضریب این درس توجه کنین، به این دقت کنین که رشته ای که بهش علاقه دارین در چه زیر گروهیه و بر مبنای اون برای مطالعه زمین شناسی کنکور خودتون برنامه ریزی کنین. در جدول زیر این زیرگروها و ضرایب زمین شناسی مشخص شده، البته چون که زمین شناسی یه درس اختصاصیه، باید این ضریب ها رو در عدد 3 ضرب کنین تا ضریب اصلی به دست بیاد.

 

نام درسزیرگروه 1زیرگروه 2زیرگروه 3زیرگروه 4زیرگروه 5
زمین شناسی01411

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه زمین شناسی کنکور دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین.

 

داوطلبا با استفاده از بودجه بندی دروس مختلف کنکور تجربی می تونن از مباحث مهم و پرتکرار در هر درسشون مطلع بشن.

در ادامه بخوانید: بودجه بندی کنکور تجربی

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ چطور می تونیم به درصد بالایی از درس زمین شناسی برسیم؟

✔️ برای رسیدن به درصد بالا از این درس باید خلاصه نویسی و مرور زیاد در این درس داشته باشین که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

 

2- ✔️ چطور می تونیم از ضریب درس زمین شناسی در زیرگروه های مختلف مطلع بشیم؟  

✔️ ضرایب زیر گروه های مختلف کنکور تجربی در دفترچه کنکور نوشته شده که این جدول ضرایب در این مقاله هم گذاشته شده.

 

3- ✔️ برای مطالعه درس زمین شناسی کنکور تجربی بهتره از چه منابعی استفاده کنیم؟

✔️ برای مطالعه درس زمین شناسی بهتره تا با توجه به وضعیت تحصیلیتون یکی از منابع مطالعاتی که در این مقاله گفته شده رو تهیه کنین.

منبع : روش مطالعه زمین شناسی رتبه های برتر کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lZx5
نظرتان را بنویسید