روش اجرای فنس کشی اطراف باغ و زمین کشاورزی

روش اجرای فنس کشی اطراف باغ و زمین کشاورزی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ahmadnabavi

فنس کشی اطراف باغ یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین روش‌ها، جهت جلوگیری از ورود حیوانات، همچین افراد متفرقه است. در سالهای گذشته کشاورزان برای اینکه زمین خودشان را از همسایه جدا کنند و همچنین از محصولاتشان دزدی نشود و حیواناتی(نظیر سگ‌های ولگرد) وارد باغ و زمین‌هایشان نشوند، دور باغ خود را با بلوک سنگین و یا آجر، دیوارکشی می‌کردند اما از لحاظ هزینه، مقرون به صرفه نبود و زمان زیادی نیز سپری می‌شد تا دیوار آجری اجرا شود. اما با گذشت زمان و ساخت توری فنس آهنی، آگاه شدند که حصارکشی زمین کشاورزی علاوه بر ظاهر زیبایی که به باغشان می‌دهد. از نور کافی به داخل زمین‌های کشاورزی بهره می‌برند و مهمتر از همه‌ی این مزیت‌ها، هزینه‌ای مقرون به صرفه، و همچنین نصبی راحت و آسان دارد. شاید این سوال در ذهن شما خطور کند فنس کشی اطراف باغ چگونه اجرا می‌شود؟ در این مقاله ما قصد داریم صفر تا صد روش اجرای فنس کشی اطراف باغ را در اختیار شما بگذاریم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب و آموزشهای لازم با ما همراه باشید.

آموزش 7 مرحله‌ایی، روش اجرای فنس کشی اطراف باغ

توری فنس که مرسوم به حصاری و فنس باغی است یکی از محصولات بی‌نظیر جهت مرزبندی دو مکان اعم از باغ و زمین کشاورزی است. حال برای اینکه فنس کشی اطراف باغ شما به نحو احسنت اجرا شود باید چند مرحله را پشت سر بگذارید و این مراحل شامل موارد زیر می‌باشد و در مورد هریک از آنها به طور مختصر شرح خواهیم داد.

  1. محاسبه متراژ دقیق زمین کشاورزی یا باغ
  2. تعیین میزان ارتفاع جهت حصارکشی
  3. خرید و تهیه کردن لوله به عنوان پایه، تور فنس و سیم خاردار
  4. مشخص کردن محل نصب پایه‌های فنس
  5. کندن چاله برای دفن کردن پایه‌های فنس
  6. کاشت پایه‌های فنس و عملیات بتن ریزی
  7. نصب و اجرای توری حصاری و سیم خاردار

محاسبه متراژ دقیق زمین کشاورزی یا باغ مورد نظر

در مرحله نخست قبل از اقدام کردن به خرید توری فنس فلزی، در ابتدا زمین کشاورزی و یا باغ مد نظر را به طور دقیق بر حسب متر مربع اندازه گیری می‌کنیم. دو روش برای محاسبه محیط وجود دارد. اول اینکه طول و عرض باغ را بدست آورید و آنگاه با یکدیگر جمع ببندید، به عنوان مثال زمین کشاورزی دارای طول 12 متر، و عرض 6 متر دارد. هر زمین یا باغ دارای دو زول و دو عرض می‌باشد. بنابراین محیط این زمین به شرح زیر محاسبه می‌شود.
6+6+12+12=36 
روش دوم که آسانتر از روش اول است. طول و عرض را با یکدیگر جمع می‌کنیم و حاصل را ضرب در 2 می‌کنیم به صورت زیر انجام دهید.
12+6 = 18
18*2 =36
با توجه به پاسخ به دست آمده متن فوق، به طور مثال می‌دانیم که نیاز به 36 متر توری جهت فنس کشی اطراف باغ نیاز داریم.

تعیین میزان ارتفاع جهت ارتفاع جهت حصارکشی

بعد از اتمام مرحله اول و تعیین کردن چه مقدار توری جهت فنس کشی اطراف باغ، نوبت این می‌رسد که ارتفاع توری فنس را مشخص کنید. در این مرحله قبل از انتخاب ارتفاع، باید هدف خود را از حصارکشی زمین کشاورزی مشخص کنید. آیا زمین شما در منطقه شلوغ قرار دارد؟ آیا حصار کشی اطراف باغ صرفا جهت جلوگیری از ورود حیوانات و افراد متفرقه است؟ آیا می‌خواهید به توری فنس، سیم خاردار نیز بچسبانید؟ بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید آنگاه به درستی می‌توانید تصمیم بگیرید ارتفاع فنس آهنی چه اندازه باشد. ارتفاع توری‌ حصاری از نیم تا 3 متر قابل تولید است و بسته به نیاز شما ساخته می‌شود. اما در این مرحله چند نکته را باید در نظر داشت.
هر اندازه که برای ارتفاع توری فنس فلزی در نظر دارید نیم متر به طول لوله‌ها(پایه) اضافه کنید. پایه‌های فلزی موقع اجرای حصارکشی زمین کشاورزی، نیم متر آن در زمین دفن می‌شود. در برخی از مناطق مشاهده شده است برای کم کردن ارتفاع فنس فولادی حدود نیم متر روی زمین را بلوک بندی می‌کنند و این امر کاملا سلیقه‌ای می‌باشد و بیشتر در مناطق زلزله خیز به عنوان مقاومت و استحکام بیشتر روی زمین را بلوک بندی می‌کنند. و از ورود حیوانات جونده جلوگیری می‌کند. 
چنانچه قصد دارید سیم خاردار به فنس خود بچسبانید، نیم متر دیگر برای آن کنار بگذارید و از ارتفاع اصلی کم کنید. به طور مثال اگر شما نیاز به 3 متر ارتفاع دارید نیم متر آن را برای سیم خاردار در نظر بگیرید و ارتفاع 2.5 متر را در نظر بگیرید، و در آخر بستگی به سلیقه شما دارد که سیم خاردار را یک ردیف یا دو ردیف روی فنس باغی قرار دهید. نکته قابل توجه: سیم خاردار شما می‌تواند دو طرفه باشد و یا حتی یک طرفه باشد و از انواع سیم خاردار می‌توان به حلقوی( تبری و تیغی) و سوزنی اشاره کرد.

خرید و تهیه کردن لوله به عنوان پایه، توری فنس و سیم خاردار

در این مرحله شما باید لوله به عنوان پایه فنس آهنی، توری حصاری و اگر نیاز به سیم خاردار دارید از چه نوعی باشد را تهیه کنید، برای فنس کشی اطراف باغ، باید منطقه‌ای که قرار است آنجا حصارکشی زمین کشاورزی اجر شود را تعیین کنید. به طور مثال اگر در منطقه‌ای که بارش برف و باران فراوان است بهتر است از لوله‌های گالوانیزه شده با قطر زیاد برای پایه فنس انتخاب کنید چون رطوبت روی آن بی‌اثر است و زنگ نمی‌زند و با ضربه خوردن دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود، همچنین از مقاومت بالایی برخوردار است. اما در مورد انتخاب توری فنس آهنی، هر اندازه ابعاد چشمه آن کوچک‌تر باشد یعنی از بافت سیم مفتول ریزتری برخوردار باشد، از ورود حیوانات کوچک جلوگیری می‌کند و برای زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. 
توری حصاری با ابعاد چشمه بزرگتر برای مصارف دیگر کاربرد دارد. به عنوان مثال برای حصار کشی دور ساختمان نیمه کاره و یا حیاط منازل استفاده می‌کنند. ناگفته نماند توری فنس آهنی دارای ضخامت‌های مختلف می‌باشد. یعنی هر اندازه مفتول گالوانیزه ضخامت بیشتری داشته باشد در نتیجه استقامت و مقاومت بیشتری را در بر می‌گیرد.
بنابراین برای فنس کشی اطراف باغ با سیم مفتول با ضخامت بیشتر و ابعاد چشمه ریزتر، همچنین روکش گالوانیزه انتخاب کنید. تا با آبیاری کردن باغ و همچنین با بارش برف و باران، صدمه‌ای به فنس باغی شما وارد نشود.

مشخص کردن محل نصب پایه‌های فنس

طبق ضوابط و مقررات، برای فنس کشی اطراف باغ، بهترین و استانداردترین فاصله بین لوله‌های محکم حدود 3 الی 4 متر در نظر گرفته شده است. اما اگر می‌خواهید حصار کشی زمین کشاورزی شما از استحکام بیشتری برخوردار باشد و هزینه نیز برای شما مهم نیست، می‌توانید فاصله‌ی پایه‌ها را دو متر در نظر بگیرید. محلی که پایه‌ها قرار است در خاک دفن شوند را به کمک گچ، خاک رس و یا کلوخ سنگ نشانه‌گذاری کنید. 
نکته قابل توجه: برای استحکام و مقاومت لوله‌های فنس بهتر است از بادبند استفاده شود و در فواصل مشخص نصب گردد، به خصوص در مناطقی که در خطر بادهای شدید و زلزله هستند. بادبند از تکان خوردن و لرزش لوله‌ها جلوگیری می‌کند.

کندن چاله برای دفن کردن پایه‌های فنس

بعد از اینکه محل برپا کردن لوله‌ها مشخص شد. آن محل را به عمق نیم متر سوراخ می‌کنند و برای سرعت بخشیدن به پروژه، بهتر است، از چاله‌کن موتوری استفاده کنید.

کاشت پایه‌های فنس و عملیات بتن ریزی

این مرحله یکی از حساس‌ترین مراحل به حساب می‌آید. بعد از اینکه پایه‌ها در زمین به عمق نیم متر دفن شدند حال نوبت عملیات بتن ریزی است، برای این کار نیاز به ماشین میکسر است. در تانکر این ماشین سنگ‌دانه‌های ریز شن و ماسه و مقداری آب را با یکدیگر مخلوط می‌کنند و به مدت 5 دقیقه می‌چرخد تا با یکدیگر مخلوط شود. برای تراز شدن پایه‌ها، به کمک ریسمان یا طناب لوله‌ها را به هم وصل می‌کنیم تا از کج نشدن لوله خیالمان آسوده باشد. سپس درون هر حفری به مقدار کافی بتن آماده شده ریخته می‌شود. 

نصب و اجرای توری حصاری و سیم خاردار

مرحله نهایی از 7 مرحله، فنس کشی اطراف باغ، این است که قبل از نصب توری حصاری آهنی از خشک شدن بتن ریزی باید مطمئن باشیم. حداکثر خشک شدن بتن برای لوله‌ها چند روز الی یه هفته زمان می‌برد. بعد از اینکه از خشک شدن بتن و استحکام لوله اطمینان خاطر پیدا کردید. توری فنس آهنی را در امتداد پایه‌ها روی زمین پهن کنید. چنانچه توری‌ها یک تکه نیستند قبل از نصب به لوله‌ها به کمک سیم مفتول نازک آن‌ها را یک دست کنید. اگر می‌خواهید از انواع سیم خاردار بر روی فنس باغی نصب کنید، حتما در زمانی که توری حصاری روی زمین پهن است، سیم خاردار را به وسیله سیم مفتول به فنس باغی آهنی بچسبانید. بعد از اتمام کار، حال نوبت وصل کردن توری فنس فلزی به پایه‌ها است. برای نصب توری به پایه نیاز به سیم مفتول است.
توری را از اولین پایه شروع می‌کنیم و برای نصب هر توری به پایه نیاز به 5 سیم مفتول آهنی است تا توری به پایه محکم وصل شود و بعد به آخرین پایه روید و توری را با کمک دستگاهی می‌کشند تا صاف و یکنواخت باشد و بین پایه‌ها شل نباشد و دچار شکم‌دار شدن فنس آهنی نشود و هر پایه را با کمک سیم مفتول به توری می‌چسبانند و در انتهای هر پایه به توری با ابزار آچار جغجغه کش فنس سیم‌ مفتول‌ها را محکم می‌کنند.

مزایا و فواید حصارکشی زمین کشاورزی

فنس کشی اطراف باغ دارای مزیت‌های بی‌شماری است و ما چکیده‌ای از آن را در اختیار شما می‌گذاریم.

  1. به دلیل گالوانیزه بودن جنس آن در هر نوع شرایط آب و هوایی قابل اجرا است و دارای طول عمری بین 30 تا 50 سال دارد و در مناطق خشک 50 تا 70 سال طول عمر مفید دارد
  2. هزینه‌ای مقرون به صرفه نسبت به دیوار آجری دارد.
  3. تنوع بالا در ابعاد چشمه، ضخامت مفتول و شما حق انتخاب دارید و یک امر سلیقه‌ای است.
  4. ظاهری زیبا، تابیدن نور خورشید به محصولات دو برابر دیوار آجری است.
  5. حمل و نقل راحت و نصب آسان و سریع

خرید توری حصاری جهت فنس کشی اطراف باغ، از تولید کنندگان استان تهران

صنایع فولاد توفیقی یکی از تولیدکنندگان بزرگ انواع توری اعم از توری حصاری جهت فنس کشی اطراف باغ و بسیاری صنعت‌های دیگر می‌باشد. این کارخانه در سال 1374 تاسیس و کار خود را به صورت سنتی با دستگاه‌های نیمه اتوماتیک آغاز کرده و همزمان با بهره گیری از دانش مهندسی و تکنولوژی‌های نوین، و استفاده از بهترین ماشین آلات تمام اتوماتیک صنعتی مدرن و روز دنیا کار خود را پیش برده است و اکنون با 28 سال سابقه در امور حصارکشی زمین کشاورزی و بسیاری توری مفتولی‌های دیگر فعالیت دارد. شما عزیزان برای تهیه توری فنس آهنی می‌توانید از نمایندگی فروش ما واقع در جنوب تهران، بازار بزرگ آهن مکان خریداری نمایید و برای استعلام قیمت با کارشناسان زبده این مجموعه تماس حاصل فرمایید و قیمتی ارزان و کارخانه‌ای دریافت کنید.
همان‌طور که همه ما مطلع هستیم امروزه نوسانات قیمت ارز و دلار تاثیر مستقیم بر روی قیمت آهن و فولاد دارد. از این رو با توجه به قیمت‌های لحظه‌ای بازار هر چه زودتر در مورد خرید توری فنس آهنی تصمیم بگیرید و از قیمت‌های ارزان ما بهره‌مند شوید. برای آن دسته از افرادی که قدرت خرید این محصول آهنی را ندارند باید بگوییم فنس باغی دست دوم نیز در این دفتر فروش فروخته می‌شود و قیمتی ارزانتر از نو آن است.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V14X
نظرتان را بنویسید