مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 سه الی 4 روز است که این مهلت برای یک یا دو بار تمدید می شود. معمولا زمان ثبت نام و انتخاب رشته های دارای ظرفیت دانشگاه آزاد در بهمن ماه انجام می شود. امسال نیز احتمالا مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد یک هفته خواهد بود.





کنکور در سال های اخیر تبدیل به یکی از مهمترین رقابت ها میان افراد مختلف شده است. این رقابت برای برخی ها حکم مرگ و زندگی دارد. در واقع حضور در یک دانشگاه معتبر و تحصیل در یک رشته خوب آرزوی هر کسی است. اما کنکور صافی است که تعداد افراد محدودی می توانند به سلامت از آن عبور کنند.

در کنار این مسئله راه های نجاتی نیز برای قبولی در کنکور وجود دارد، مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 یکی از این راه هاست. شما با استفاده از این مهلت می توانید رشته ای مناسب در دانشگاهی معتبر را به دست بیاورید. به همین دلیل برای آشنایی با این مرحله، قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 بپردازیم.



مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
تکمیل ظرفیت فرایندی است که بعد از اعلام جواب کنکور سراسری و انجام مراحل ثبت نام صورت می گیرد. در واقع دانشگاه ها بعد از این که کنکور برگزار شد و هر دانشگاه دانشجویان خودش را شناخت، اقدام به ثبت نام از آن ها می کنند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که به هر دلیل ممکن است رشته – محلی به اندازه ظرفیت اعلام شده پر نشود.



عدم حضور داوطلبان برای ثبت نام یا گزینش افرادی کمتر از ظرفیت اعلام شده از عمده دلایل این اتفاق است. در این حالت دانشگاه ها مجاز هستند که از بین داوطلبان و متقاضیان این ظرفیت اقدام به ثبت نام کنند و به نوعی این ظرفیت را تکمیل کنند. در سال گذشته زمان و مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در اواسط ماه بهمن بود.



بنابراین می توان گفت که در سال 1400 نیز به نظر می رسد دانشگاه آزاد در ماه بهمن اعلام تکمیل ظرفیت کند. زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد در سایت azmoon.org اعلام می شود. شما می توانید با مراجعه به این سایت و مشاهده رشته – محل ها و ظرفیت های باقی مانده اقدام به ثبت نام کنید.





مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.



توجه داشته باشید که مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 تنها برای کسانی قابل استفاده است که در نتیجه نهایی آزمون دانشگاه آزاد قبول نشده اند و یا این که بعد از قبولی اقدام به ثبت نام نکرده اند. این افراد می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد در مهلت مقرر و مشاهده ظرفیت های آزاد اقدام به ثبت نام در رشته – محل مورد نظر کنند.



بیشتر بخوانید: ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد





تمدید مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
به طور کلی هدف اصلی سازمان سنجش و اداره کلی دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل امور دانشجویان است. از این رو آن ها معمولا در هر مرحله از برگزاری کنکور و ثبت نام تمامی شرایط را در نظر می گیرند. بنابراین کاملا طبیعی است که انتظار داشته باشیم بعد از اتمام مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 اقدام به تمدید آن کنند.



در واقع دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن شرایط داوطلب و با توجه به ظرفیت های باقی مانده سعی می کند مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را تا چند روز تمدید کند. این کار در سال های گذشته در سامانه azmoon.org انجام شده و به نوعی فرصت دوباره ای است که در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.



بنابراین به طور کلی می توان حدس زد که مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در سال 1400 نیز چند روز بیشتر تمدید می شود تا متقاضیان بیشتری بتوانند در این تکمیل ظرفیت شرکت کنند و از آن استفاده ببرند. اما نکته ای که وجود دارد این است که این تمدید مهلت ارتباط مستقیم با ظرفیت های باقی مانده دارد.





در صورت تمدید مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400، در اینجا اعلام می شود.



در صورتی که ثبت نام ظرفیت های باقی مانده به اندازه کافی باشد احتمال تمدید نیز ضعیف تر می شود. پس پیشنهاد ما این است که روی این تمدید مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد حساب نکنید و بر اساس مهلت داده شده کار خودتان را انجام دهید.



بیشتر بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد









مشاوره مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
با توجه به تمامی موارد گفته شده به نظر می رسد که در سال 1400 درست مانند سال های گذشته دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت خواهد داشت. مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد معمولا سه الی 4 روز است که این مهلت برای یک یا دو بار تمدید می شود. در کل می توان حدس زد که در سال 1400 مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد یک هفته خواهد بود که در اواسط بهمن ماه رخ می دهد.



توجه داشته باشید که اگر متقاضی شرکت در این تکمیل ظرفیت باشید بهتر است که در روزهای ابتدایی مراحل گفته شده در سایت دانشگاه آزاد را انجام دهید و ثبت نام خودتان را به روزهای انتهایی نگذارید. در واقع در روزهای انتهایی به سبب افزایش حجم ثبت نام، قدرت سایت کمتر می شود و احتمال این که ثبت نام شما تکمیل نشود و یا به طور کلی انجام نشود نیز وجود دارد. این رو فارغ از مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و تمدید آن، در همان روزهای ابتدایی کار خودتان را انجام دهید.







در نظر داشته باشید که در صورتی می توانید از مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد استفاده کنید که در آزمون قبول نشده باشید. کسانی که قبول شده اند و اقدام به ثبت نام کرده اند، مجاز به شرکت در این مرحله نیستند. سایر داوطلبانی که علاقه مند به دانشگاه های دولتی هستن باید در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کنند.



همچنین اگر در مرحله تکمیل ظرفیت نیز مجاز نشدید و نتوانستید مجوز ورود به دانشگاه را به دست بیاورید، هنوز راه امیدی برای شما وجود دارد. شما می توانید از طریق رشته های بدون آزمون اقدام به ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد کنید و در رشته محل هایی که بدون آزمون اقدام به جذب داوطلب می کنند، شرکت کنید.



در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد







کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص مهلت زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین نرم افزار تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیز راهنمای خوبی برای داوطلبان خواهد بود. با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا، آخرین اخبار این حوزه را دریافت نمایید.






سوالات متداول


1- مهلت تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد چقدر است ؟
مطابق متن مقاله، معمولا مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 3 تا 4 روز می باشد که در متن مقاله اطلاع رسانی شده است.




2- آیا امکان تمدید مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد وجود دارد ؟
بله، در صورت وجود ظرفیت های خالی در این دانشگاه، می توان شاهد تمدید مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بود که در متن مقاله به آن اشاره شده است.




3- زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چه تاریخی می باشد ؟
تاریخ ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در متن مقاله ذکر شده است.

منبع : مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Dy55
نظرتان را بنویسید