جوانسازی پوست چگونه انجام می شود؟

جوانسازی پوست چگونه انجام می شود؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

چه عواملی بر پیری تاثیر می گذارد؟
برای استفاده از بهترین روش جوانسازی پوست ابتدا باید مشکل را شناسایی کرد تا روش درمانی مناسب تجویز شود. در میان عوامل متعددی که روند پیری پوست صورت را تسریع می کنند، عواملی مانند نور خورشید، سیگار و به طور کلی آلودگی های محیطی بیشترین نقش را در تسریع روند پیری پوست صورت دارند.مهمترین عوامل پیری پوست عبارتند از:

نور ماوراء بنفش
استرس و مشکلات عصبی
هوا خشک و سرد است
بیماری های عفونی داخلی
رطوبت ناکافی روی پوست صورت
از پاک کننده هایی استفاده کنید که برای نوع پوست شما مناسب نیستند
استفاده نادرست از لوازم آرایشی
چگونه بفهمیم که پیر شده ایم؟
بروز علائم پیری در پوست صورت در هر فردی متفاوت است. به عبارت دیگر برخی از افراد در سن 25 سالگی علائم پیری پوست را تجربه می کنند در حالی که برخی دیگر تا 30 سالگی مشکل خاصی ندارند و به فکر جوانسازی پوست نیستند. به همین دلیل بهتر است با علائم پیری پوست آشنا شوید تا متوجه شوید آیا با عوارض آن مواجه هستید یا خیر!

چین و چروک

معمولا بعد از 25 سالگی اولین علامت پیری در پوست صورت چین و چروک هایی است که در قسمت های مختلف مانند لب، پیشانی، زیر چشم و ... ظاهر می شود. به عبارتی بعد از این سن خطوطی با خنده، اخم و حتی ابروهای بالا رفته روی صورت خود خواهید دید.

افتادگی پوست

از جمله عوامل اصلی که باعث شکل گیری صورت می شود، چربی در پوست صورت است. با گذشت زمان میزان این چربی در پوست کاهش می یابد و باعث افتادگی پوست صورت می شود.

خاصیت ارتجاعی پوست از بین می رود

پوست صورت از دو ماده اصلی به نام های کلاژن و اسید هیالورونیک تشکیل شده است. ترکیب این دو ماده باعث خاصیت ارتجاعی پوست صورت می شود. اما به مرور زمان تولید این دو ماده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این باعث می شود که چروک ها عمیق تر و سخت تر از بین بروند.

بروز انواع مشکلات پوستی

هنگامی که پوست از حالت سالم دور می شود، در برابر عوامل خارجی آسیب پذیرتر می شود. به همین دلیل با قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی هوا و ... اختلالات رنگدانه ای مانند لکه های پوستی روی پوست ظاهر می شود.

به خاطر داشته باشید که هیچ یک از علائم پیری به طور همزمان ظاهر نمی شوند و هر کدام چندین سال طول می کشد تا به طور کامل ظاهر شوند، بسته به ژنتیک شما. بنابراین، هرچه هر یک از این موارد جوان‌تر شناخته شود، روش درمانی جوان‌سازی پوست صورت برای جلوگیری از رشد و کاهش اثرات پیری بهتر است.

نظرتان را بنویسید