دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در کنکور کاردانی به کارشناسی هستند باید برای اطلاع از شرایط ثبت نام و رشته های ارائه شده دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون را دانلود و مطالعه کنند و معمولا دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی همزمان با آغاز ثبت نام منتشر می شود .




ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 از14 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد  . کلیه داوطلبان شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی باید در تاریخ ذکر شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه ، ثبت نام خود را انجام دهند . منظور از دفترچه ثبت نام ، فایلی است که سازمان سنجش به عنوان راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته منتشر می کند و در آن لیست کلیه رشته های آزمون به همراه دانشگاه های ارائه دهنده معرفی شده است .

بطور کلی دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 شامل اطلاعات مهمی مانند : شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام ، شرایط وظیفه عمومی برای آقایان ، اطلاعات رشته های امتحانی شامل : نوع پذيرش، نوع دوره تحصيلي و جنس پذيرش ، عناوين، تعداد سؤال، ضرايب و منابع آزمون دروس عمومي و پايه براي كليه رشته هاي امتحاني و لیست دانشگاه های پذیرنده در هر انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 99 می باشد که در این مقاله علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه کاردانی به کارشناسی ، قسمتی از مهم ترین اطلاعات دفترچه توضیج داده شده است .



” کلیه داوطلبان موظف به مطالعه مطالب مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 هستند “

همانطور که پیش از این اشاره شد  دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 همزمان با آغاز نام نویسی این آزمون منتشر می شود . بنابراین با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی می توان گفت  دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 ، 14 اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد .






خاطر نشان می شود به محض انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 این مقاله بروز رسانی شده و در کانال تلگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .


شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99
1) دارا بودن مدرك كاردانی مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگی

تذکر : دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره كارداني به شرط اخذ مدرك كاردانی تا تاريخ 99/06/31 برای انتخاب رشته هاي تحصيلی نيمسال اول و دوم يا در صورت فارغ التحصيلي تا تاريخ 99/11/30 منحصراً براي انتخاب رشته های تحصيلی نيمسال دوم مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون مي باشند .

2) پذيرفته شدگان گروه آموزشي پزشكي پس از فارغ التحصيل شدن بايد برابر طول مدت تحصيل ، تعهد خدمت به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی بسپارند و در صورت استنكاف از انجام تمام يا قسمتي از خدمت تعهد شده ، بايد دو برابر هزينه تحصيلات را تمام يا به تناسب مدتي كه خدمت نكرده اند، بپردازند .

3) تحصیل مجدد دارندگان مدرك كارشناسی ناپيوسته ( غيرپزشكی ) در همان مقطع در رشته ای ديگر وجود ندارد ، ليكن ، هر يك از داوطلبان برای هريك از مقاطع تحصيلی تنها برای يكبار مجاز به استفاده از امكانات دولتی خواهند بود . به اين دسته از داوطلبان توصيه می شود در صورتی كه قبلاً از امكانات دولتی استفاده نموده اند ، از انتخاب كدرشته محل های دوره روزانه رشته های تحصيلي كارشناسی ناپيوسته خودداري نمايند . بديهي است در صورت انتخاب و پذيرفته شدن در كدرشته محل های دوره روزانه ، همانند قبولين دو ه های نوبت دوم ( شبانه) ملزم به پرداخت شهريه تحصيلی خواهند بود. ضمناً اين قبيل داوطلبان لازم است از لحاظ مقررات خدمت وظيفه عمومي، منعي براي ادامه تحصيل نداشته باشند .
لازم به ذكر است دارندگان مدرك تحصيلی با ارزش بالاتر از مقطع كارشناسی مجاز به شركت در آزمون كاردانی به كارشناسي ناپيوسته رشته های غيرپزشكی نمی باشند .

برای مطالعه کامل شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 ، دفترچه ثبت نام را مطالعه فرمایید . هم چنین داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون کارشناسی نا پیوسته دانشگاه آزاد باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز مطالعه کنند .

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

” به تشابه رشته کاردانی با رشته کارشناسی در رشته های گروه پزشکی دقت داشته باشید “

تذکرات مهم نظام وظیفه در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99
الف ) مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت قبولي و پذيرش در دانشگاه ، معافيت تحصيلي برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند .


ب) دانشجويان اخراجي دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت و يا اخذ معافيت دائم ، شرايط استفاده از معافيت تحصيلی را نخواهند داشت .


ج ) فارغ التحصيلان كليه مقاطع كارشناسی مجاز به شركت مجدد در اين آزمون نمی باشند .


د ) كاركنان وظيفه ( سرباز حين خدمت ) مجاز به تحصيل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نمی باشند . اين دسته از كاركنان وظيفه در صورت قبولی در دانشگاه، نداشتن غيبت اوليه و دارا بودن ساير شرايط، جهت ادامه تحصيل از خدمت ترخيص خواهند شد .


ه ) برابر تبصره ( 1) ماده ( 33 ) قانون خدمت وظيفه عمومی ، مدت تحصيل در مقطع كارشناسی ناپيوسته سه سال می باشد كه طبق تبصره ( 2 ) همين ماده ، با موافقت كميسيون موارد خاص دانشگاه و احراز شرايط ، پس از اعلام مراتب ظرف مدت سه ماه به دفتر پليس + 10 ، اين مدت حداكثر يك سال به عنوان سنوات ارفاقی با دريافت مجوز از وظيفه عمومی ( اقدام از سوي دفاتر پليس+ 10 شهرستان محل استقرار دانشگاه ) قابل افزايش خواهد بود . دانشجوياني كه حداكثر در مدت مذكور فارغ التحصيل نشوند ، مجاز به ادامه تحصيل در مقطع بالاتر نخواهند بود . در صورت عدم درخواست سنوات ارفاقی از سوی دانشگاه ، سنوات تحصيلی دانشجو قابل افزايش نخواهد بود .


و ) آن دسته از مشمولانی كه در دانشگاه پذيرفته می شوند ، صرفاً با درخواست معافيت تحصيلی از سوی دانشگاه مورد پذيرش به دفتر پليس + 10 شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمايند . در صورت صدور مجوز ادامه تحصيل ( معافيت تحصيلی ) می توانند در دانشگاه ثبت نام نمايند .

سربازان وظیفه علاقه مند به تحصیل همزمان با دوره سربازی می توانند در دوره های تک پودمان دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند .


سهمیه های کنکور کاردانی به کارشناسی 99
سهمیه های فرعی در ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته 99 به شرح زیر هستند :

1 ) سهمیه رزمندگان 2 ) سهمیه ایثارگران 3 ) سهمیه خانواده شهدا

نکته مهم : فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان رزمندگان با بیشتر از 6 ماه سابقه داوطلبانه در جبهه نیز از امسال می توانند از سهمیه ایثارگران بهره مند شوند .

اگر فردی یکی از سهمیهه ای بالا را نداشته باشد شامل سهمیه آزاد خواهد شد .

تفاوت استفاده از سهمیه رزمندگان ، ایثارگران و خانواده شهدا با بقیه افراد به شرح زیر است :

با توجه به تصويب قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران و اصلاحيه آن، گزينش داوطلبان براساس اين قانون صورت مي گيرد. براساس اين قانون %25 از ظرفيت پذيرش به رزمندگان و ايثارگران، به شرط كسب حدنصاب علمي ( كسب حداقل 70 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد توسط ايثارگران و كسب حداقل 80 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد توسط رزمندگان ) اختصاص دارد .

داوطلبان می توانند علاوه بر ثبت نام در رشته های با کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز ثبت نام کنند .


سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی چه زمانی منتشر می شود ؟
دفترچه ثبت نام این آزمون معمولا همزمان با آغاز ثبت نام منتشر می شود که به محض انتشار در این مقاله نیز بارگزاری می شود .

2- دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی از چه طریقی منتشر می شود ؟
این دفترچه از طریق سازمان سنجش منتشر می شود و در این مقاله بارگزاری می شود .

3- از چه طریقی می توان لیست رشته محل های کنکور کاردانی به کارشناسی را مشاهده کرد ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده ، داوطلبان با دانلود دفترچه ثبت نام می توانند از رشته محل های ارائه شده مطلع شوند .

منبع : دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3DJA
نظرتان را بنویسید