دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مرکز سنجش پزشکی برای آن دسته از داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شدند ، لینک دانلود دفترچه ای تحت عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری پزشکی سال 99 را در سایت خود به نشانی sanjeshp.ir منتشر می کند .

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 ، مرکز سنجش پزشکی طی انتشار کارنامه ای وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلبان را اعلام کرده تا بتوانند بعد از مشاهده این کارنامه از دوره هایی که مجاز به انتخاب رشته شدند ، آگاه شده و نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام نمایند .

برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری رشته های پزشکی دفترچه ای با عنوان دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir قرار می گیرد که در آن تمامی جزئیات مربوط به نحوه انتخاب رشته ، لیست رشته محل ها ، سهمیه ها و ... درج شده است که مطالعه دقیق آن به تمامی داوطلبان توصیه می شود .

به محض فعال شدن لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 در قسمت (( دکتری تخصصی )) سایت سنجش پزشکی ، داوطلبان می توانند کدرشته محل های انتخابی را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب کنند که به دلیل اهمیت مطالعه این دفترچه در ادامه توضیحاتی پیرامون زمان انتشار ، جزئیات و مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 ارائه شده است .

در حال حاضر لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 فعال نشده است از این رو برای آشنایی بیشتر داوطلبان با ثبت نام این آزمون ، در ادامه لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام دکترای پزشکی 98 ارائه شده است .





زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99
مرکز سنجش پزشکی علاوه بر دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 ، با انتشار اطلاعیه ای زمان دقیق فعال شدن لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری پزشکی را به اطلاع پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون می رساند .

احتمالا طبق روال سال های گذشته دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 همزمان با اعلام نتایج اولیه این آزمون یا چند روز بعد بر روی سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir قرار می گیرد تا متقاضیان بتوانند آن را با دقت مطالعه کرده و نسبت به تمامی شرایط و ضوابط آن آگاه شوند .

سال گذشته دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ، 26 تیر ماه منتشر شد در نتیجه پیش بینی می شود دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 نیز اواخر تیر ماه منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار گیرد . برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت سال 99 می توانید عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید .

جزئیات دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99
در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 بخش های مختلفی قرار دارد که در هر یک موارد بسیار مهمی ذکر شده است و مطالعه دقیق آن به تمامی داوطلبان توصیه می شود . در ادامه توضیحات هر قسمت ارائه شده است :


1. شرایط دعوت به مصاحبه :

اهمیت این بخش به قدری زیاد است که در ابتدای دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت درج شده است . بر اساس دفترچه مذکور مرکز سنجش پزشکی از میان داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره لازم یعنی 30 درصد نمره آزمون و 50 درصد میانگین نمره داوطلبان آن رشته شده باشند جهت شرکت در مرحله مصاحبه دعوت به عمل می آورد .

در این قسمت لیست مناطق آمایشی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت و همچنین فهرست اسامی سازمان ها ، موسسات و دانشگاه های علوم پزشکی مجری دوره دکتری پژوهشی به همراه بازه زمانی و شرایط شرکت در هر یک از دوره های تخصصی یا پژوهشی ذکر شده است .

2. ظرفیت رشته های دکتری وزارت بهداشت 99 :

در این قسمت ظرفیت رشته های دکتری تخصصی و پژوهشی در دو جدول مجزا به همراه شیوه تحصیل ( عادی یا همان روزانه = بدون پرداخت شهریه و شهریه پرداز )  اعلام می گردد که مطابق دفترچه فهرست دانشگاه های پذیرنده اولیه بوده و ممکن است در هنگام اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 تغییراتی در آن اعمال شود .

در این بخش جدولی با عنوان مدارک مورد پذیرش مجموعه های مختلف رشته های علوم پایه ، تخصصی و بهداشت قرار دارد که داوطلبان در حین تکمیل فرم انتخاب رشته باید به آن توجه کنند چون در صورت عدم تطابق مدرک تحصیلی مقطع قبلی با رشته امتحانی قبولی داوطلب لغو و یک دوره از شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت محروم خواهند شد .


3. نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 :

همان طور که از نام این قسمت مشخص است در این بخش تمامی مراحل و نکات مهم پیرامون نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در سال 99 ارائه شده است که داوطلبان می بایست مطابق آن تمامی مراحل را طی کرده و فرم اینترنتی را در سایت سنجش پزشکی کامل کنند .

به داوطلبان توصیه می شود تا زمانی که تمام اولویت های مورد نظر را وارد نکردند از زدن دکمه ثبت نهایی خودداری نمایند همچنین پس از پایان تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری بهداشت ، از رشته محل های انتخابی پرینت تهیه کرده و نگه داری کنند .

4. ضوابط و شرایط خاص برخی دانشگاه ها :

برخی دانشگاه های علوم پزشکی همانند بقیه الله ( عج ) ، ارتش ، تربیت مدرس و شاهد برای پذیرش دانشجو در دانشگاه خود شرایط خاصی دارند . همچنین ممکن است به پذیرفته شدگان برتر خود امکانات و ویژگی های بیشتری نسبت به سایرین ارائه دهند و یا تعهدی بابت تامین خوابگاه فرد پذیرفته شده نداشته باشند .

لذا توصیه می شود داوطلبانی که قصد انتخاب رشته از میان رشته محل های دانشگاه های مذکور را دارند ابتدا این قسمت از دفترچه را با دقت مطالعه کرده و سپس نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند تا در فرم انتخاب رشته خود اشتباه نکنند .


مشاوره انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99
قبل از تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 توصیه می کنیم دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل و دقیق مطالعه فرمایید و سپس رشته محل های مورد علاقه خود را با توجه به رشته امتحانی انتخاب کرده و با توجه به فاکتور های علاقه ، کیفیت ، مسافت دانشگاه تا محل سکونت که به صورت حدودی مشخص است ، انتخاب کنید .

بهتر است ابتدا اولویت های خود را در یک برگه وارد نمایید و بعد از مشاهده و در صوت نیاز تغییر در ترتیب اولویت های انتخابی ، به سایت مرکز سنجش پزشکی مراجعه و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به قسمت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 رفته و رشته محل ها را بدون پرداخت هیچ هزینه ای در فرم اینترنتی وارد کنید .

همان طور که پیش تر گفته شد ، مصاحبه دکتری رشته های علوم پزشکی توسط مناطق آمایشی مشخص شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت و موسسات و دانشگاه های مجری دکتری پژوهشی برگزار می شود و لازم به ذکر است که نمره مصاحبه هر یک از مناطق آمایشی دکتری بهداشت برای مابقی انتخاب های آن منطقه داوطلب نیز ارسال خواهد شد .

علاقه مندان به انتخاب رشته کنکور دکتری وزارت بهداشت 99 می توانند با بهره مندی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران گروه مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط باشند تا فرم انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل نمایند .


سوالات متداول

1- آیا در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 ، رشته محل های دانشگاه آزاد نیز درج شده است ؟
 بله ، دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 برای دانشگاه آزاد مجزا نیست که به محض انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 ، لینک دانلود آن در متن مقاله قرار داده خواهد شد .

2- در چه زمانی امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 برای داوطلبان وجود دارد ؟
 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری بهداشت سال 99 می توانند در تیر ماه جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته به سایت سنجش پزشکی مراجعه نمایند که به محض انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 ، لینک دانلود آن در متن مقاله قرار داده خواهد شد .

3- در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 چه مواردی ذکر شده است ؟
 جزئیات دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 شامل شرایط دعوت به مصاحبه ، ظرفیت رشته ها ، نحوه انتخاب رشته و ضوابط و شرایط خاص برخی دانشگاه ها است که در متن مقاله توضیحاتی پیرامون هر یک ارائه شده است .

منبع : دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1A7Z
نظرتان را بنویسید