ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان

ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان باید حداقل معدل 14 را داشته باشند. داوطلبانی که معدل دیپلم آنها کمتر از 14 باشد، می توانند به سازمان آموزش و پرورش مراجعه نموده و با پرداخت هزینه شرکت در آزمون مجدد هر درس، در طرح ترمیم معدل ثبت نام کرده و برای افزایش نمرات خود تلاش نمایند.

 

 

 

آموزش و پرورش با اجرای طرح ترمیم نمرات و ترمیم معدل، به داوطلبان دانشگاه فرهنگیان این فرصت را داده تا بتوانند برای داشتن نمرات و معدلی بالاتر اقدام کنند. تمامی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش در این دانشگاه باید حداقل معدل لازم را داشته باشند. متقاضیانی که حداقل معدل لازم را ندارند، این فرصت را دارند تا با شرایط مشخصی نسبت به ترمیم نمرات و معدل خود اقدام کنند.

سوالی که ذهن بسیاری از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان را به خود مشغول کرده این است که آیا ترمیم معدل راهکار مناسبی برای افزایش نمرات آن هاست؟ برای پاسخ به این سوال، در این مقاله درباره ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، شرایط ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان و نحوه ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، توضیحات کاملی ارائه شده تا به سوالاتی که درباره این موضوع برای متقاضیان پیش آمده پاسخ کامل داده شود.

 

ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان

برای پذیرش در رشته های دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان باید شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان را دارا باشند. یکی از شرایط پذیرش در این دانشگاه، شرط معدل بوده و داوطلبان باید حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند. حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان معدل 14 برای سه سال دوره دوم متوسطه بوده و افرادی که نمراتی کمتر از حداقل معدل لازم کسب کرده اند، نمی توانند در زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، نسبت به ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایند.

 

بسیاری از داوطلبان نگران نمرات دروس دبیرستان خود برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بوده و تلاش کرده تا نمرات بالاتری را کسب کنند. وزارت آموزش و پرورش این فرصت را در اختیار داوطلبان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان قرار داده تا اگر نمرات قابل قبولی کسب نکرده اند، بتوانند برای کسب نمرات بالاتر تلاش کنند.

 

داوطلبانی که نمرات مطلوبی در سه سال دبیرستان کسب نکرده و معدل دیپلم آنها کمتر از 14 است، می توانند در طرح ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان شرکت نمایند. داوطلبان می توانند در آزمون هر درسی که نمره پایینی در آن کسب کردند، ثبت نام کرده و مجدد شانس خود را برای افزایش نمرات و افزایش معدل خود امتحان نمایند.

 

داوطلبان دانشگاه آزاد که می خواهند از شرایط و نحوه ترمیم نمرات و ترمیم معدل خود اطلاع پیدا کنند، می توانند مقاله ای که در ادامه قرار داده شده را مطالعه نمایند.

 

بیشتر بخوانید: ترمیم نمره دانشگاه آزاد

 

 

شرایط ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان

انجام ترمیم نمرات و ترمیم معدل داوطلبان برای تمامی دروس امکان پذیر بوده و با رعایت شرایط و ضوابط، متقاضیان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان می توانند در هر درسی که نمره پایینی کسب کردند ثبت نام نموده و مجدد در آزمون این درس ها برای اخذ نمرات بالاتر شرکت نمایند.

 

طرح ترمیم نمره برای داوطلبانی بوده که شرط سنی دانشگاه فرهنگیان یعنی حداکثر 24 سال را داشته باشند. در صورتی که داوطلبان سن بیشتری از 24 سال داشته باشند، نمی توانند در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند، بنابراین نمی توانند ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان را انجام دهند.

 

این طرح برای متقاضیان تنها یک بار قابل انجام بوده و داوطلبان حداکثر یک بار می توانند جهت ترمیم معدل خود برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند.

 

نمراتی که در ترمیم معدل کسب می شود، در معدل کتبی داوطلبان تاثیری نداشته و تنها در سوابق تحصیلی که برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نیاز است، ثبت می شود.

 

به دلیل تاثیر معدل در کنکور، داوطلبان تلاش کرده تا نمرات بهتری داشته باشند. اگر در آزمون مجدد دروس در طرح ترمیم معدل، نمرات بالاتری کسب شد، آن نمرات مد نظر قرار می گیرند. اما اگر نمرات پایین تری کسب شد همان نمرات قبلی مد نظر قرار می گیرند.

 

همان طور که توضیح داده شد، یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، داشتن حداقل معدل 14 بوده و داوطلبانی که کمتر از این معدل را داشته باشند نمی توانند در این دانشگاه ثبت نام نمایند. داوطلبان برای اطلاع از سایر شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

نحوه ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان

همان گونه که در بالا بیان شد، طرح ترمیم معدل دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبانی که به هر دلیل نیاز به افزایش نمرات و افزایش معدل خود دارند اجرا می شود. در این طرح داوطلبانی که در برخی دروس نمرات پایینی کسب کرده اند، با موافقت آموزش و پرورش می توانند نسبت به ترمیم معدل خود اقدام کنند.

 

در این طرح متقاضیانی که حداقل معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان یعنی 14 را نتوانستند کسب کنند، می توانند نسبت به ثبت نام و شرکت مجدد در امتحانات اقدام نموده و برای افزایش معدل خود تلاش نمایند.

 

ترمیم معدل، در خرداد ماه، شهریور ماه و دی ماه انجام شده و دانش آموزان تنها یک بار می توانند در طرح ترمیم نمرات خود ثبت نام و شرکت نمایند. برای ثبت نام ترمیم معدل، داوطلبان باید به سازمان آموزش و پرورش مراجعه نموده و در امتحان مجدد دروسی که نمرات پایینی در آنها اخذ کردند، شرکت نمایند.

 

ثبت نام در طرح ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان پس از مراجعه به سازمان آموزش و پرورش باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند. هزینه ثبت نام برای هر درس مبلغ 20 هزار تومان بوده و در صورت تغییر هزینه، این مقاله به روزرسانی می شود.

 

آزمون های ترمیم معدل در مدارس بزرگسالان برگزار شده و داوطلبان باید به این مدارس مراجعه نموده و در امتحانات دروس ثبت نامی شرکت نمایند. متقاضیانی که شرط معدل و سایر شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را داشته و در کنکور سراسری حداقل تراز علمی لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان را کسب کرده اند، برای پذیرش نهایی در این دانشگاه، به جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت می شوند.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در نحوه ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترمیم نمرات برای دانشگاه فرهنگیان و نحوه ترمیم معدل با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید. همچنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا، می توانید از آخرین اخبار مربوط به دانشگاه آزاد مطلع شوید.

 

در ادامه بخوانید: سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

✔️داوطلبانی که معدل کمتر از 14 اخذ کردند، برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می توانند ترمیم معدل را انجام داده که در این مقاله ترمیم معدل به طور کامل توضیح داده شده است.



 

2- ✔️شرایط ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان چیست؟

✔️ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان شرایطی از جمله تنها یک بار مجاز بودن داوطلبان به ترمیم معدل و ... داشته و در این مقاله شرایط ترمیم به طور کامل توضیح داده شده است.



 

3- ✔️نحوه ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

✔️برای ترمیم معدل داوطلبان باید به سازمان آموزش و پرورش مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. در این مقاله نحوه ثبت نام برای ترمیم معدل توضیح داده شده است.

منبع : ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/QojM
نظرتان را بنویسید