روش های ترمیم دندان شکسته

روش های ترمیم دندان شکسته
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
1sogand

دندان یکی از مهم ترین عضوهای بدن هستند که نقش مهمی در بدن و زندگی فرد ایجاد می کند بنابراین باید در حفظ و نگهداری دندان هایتان تلاش کنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا دچار پوسیدگی و شکستگی نشود، وقتی دندان هایتان دچار مشکل می شود دردهای غیر قابل تحملی را برای فرد به وجود می آورند و در چنین شرایطی دو راه وجود، یکی ترمیم دندان و دیگری کشیدن دندان، البته از نظر دندانپزشکان کشیدن دندان راه مناسبی نبود و تا حد امکان اقدام به ترمیم و بازسایی دندان ها می کنند. 

درمان ترمیمی دندان در واقع ترمیم و درمان از دست دادن بافت سخت در دندان ناشی از پوسیدگی یا دلایل غیر پوسیدگی است. این یک درمان دندانپزشکی است که فقدان زیبایی و عملکردی را به بیمار باز می گرداند. کشیدن و حذف دندان ها اصلا قابل قبول نیست زیرا از طرفی وظیفه جوییدن غذا را دارند و لثه ی شما را در جای خود قرار می دهند از این روی لازم است تا بهترین روش ترمیم دندان را انتخاب کنید و میتوانید از خدمات کلینیک دکتر مریم محمدی استفاده نمایید.

چه کسی می تواند ترمیم دندان را انجام دهند؟

ترمیم دندان در کرج

افراد در هر سن و جنسیت به راحتی می توانند آن را ترجیح دهند. ترمیم دندان را می توان برای کودکان و افراد مسن نیز اعمال کرد. محصولاتی که در طول ترمیم استفاده می شوند، بستگی به نوع درمانی که انتخاب می کنید تعیین می شود (در ادامه به انواع این روش ها می پردازیم). ظاهر زیبایی را ارائه می دهند و هرگز به دندان آسیب نمی رسانند و پوسیدگ ی شما را با استفاده از روش مناسب درمان می کنند.

جدیدترین و بهترین روش ترمیم دندان در کرج

پرکردن دندان

پرکردگی های ترمیمی دندان پرکردگی های سفید رنگ دندان هستند. رنگ خاکستری مایل به سیاه پرکننده آمالگام و ظاهر پوسیدگی آن باعث شده است که پرکردن دندان ترمیمی که به آن پرکننده زیبایی نیز می‌گویند برای ترمیم دندان پوسیده ترجیح داده شود. پرکردن های زیبایی که با رنگ سفید خود ظاهر زیبایی را در دندانی که روی آن اعمال می شود، ایجاد می کنند که در این روش از پر کننده های سفید و همرنگ دندان استفاده می شود، ماندگاری بسیار بالایی دارند و بسیار سالم تر از پرکننده های آمالگام هستند.

یکی از کاربردهای مورد استفاده در درمان ترمیمی دندان سفید کردن دندان است. این یک روش درمانی برای از بین بردن تغییر رنگ دندان ها و ایجاد ظاهری سفید برای دندان ها است.

لمینت دندان

درمان لمینیت دندان سرامیکی یک لایه چینی روی سطح دندان قرار می گیرد. یک ورقه چینی بسیار نازک روی سطح جلویی قابل مشاهده دندان قرار می گیرد و دندان ها ظاهر زیبایی پیدا می کنند و همچنین درمان تغییر رنگ یا بدشکلی دندان را درمان می کند. برای قرارگیری کامل لایه مواد لمینت در صورت پذیرش بیمار می توان کمی سایش روی دندان ها انجام داد. برای اطلاع از روش اعمال شده توسط متخصصین خدمات دندانپزشکی در منزل می توانید با کلینیک دندانپزشکی ترمیمی دکتر مریم محمدی تماس بگیرید.

باندینگ دندان

درمان کاربرد باندینگ دندان در این روش ماده پرکننده به دندان اضافه می شود. پرکردگی های کامپوزیتی سفید رنگ که در درمان پوسیدگی دندان استفاده می شود، شکل دندان را به خود می گیرد، به طوری که شکاف های کوچک یا بزرگ دندان بسته می شود. درمان باندینگ یک روش درمانی طولانی مدت نیست و باید حداقل سالی یک بار توسط پزشک معاینه شود. کامپوزیت دندان ممکن است به دلیل وجود مایعات و مواد غذایی در دهان زرد شود، می توانیداز طریق تماس با ما وقت معاینه و باندینگ دندان بگیرید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها پیچ هایی از تیتانیوم هستند که در درمان دندان های از دست رفته استفاده می شوند و در داخل استخوان فک قرار می گیرند. روی این پیچ ها یک پروتز دندان قرار می گیرد. مزیت درمان ایمپلنت دندان نسبت به درمان های دیگر این است که دندان های مجاور آسیب نمی بینند. بنابراین دندان های مجاور نیازی به برش ندارند. ایمپلنت به عنوان ریشه دندان عمل می کند و می توانید مانند یک دندان طبیعی غذا بخورید، صحبت کنید و بخندید. درمان ایمپلنت دندانی روشی برای جایگزینی ریشه دندان با ناخن های فلزی یا پیچ مانند است. این فرآیند کاشت ایمپلنت داخل استخوانی نامیده می شود و نیاز به مداخله جراحی دارد. دندان های ایمپلنت برای تکمیل دندان های از دست رفته یا جایگزینی دندان های شکسته استفاده می شود. ایمپلنت دندان را پیچ ایمپلنت، دندان ایمپلنت، ناخن کاشت، دندان پیچی یا دندان مصنوعی می نامند. هدف از کاشت ایمپلنت این برای بازیابی ظاهر فرد، عملکردهای جویدنی از دست رفته و زیبایی لبخند می باشد.

چه کسانی را می توان با ایمپلنت درمان کرد؟

درمان ایمپلنت برای افراد بالای 18 سال که رشد چانه و صورت خود را کامل کرده اند اعمال می شود. قبل از درمان، مناسب بودن ساختار فک برای ایمپلنت توسط اشعه ایکس مشخص می شود. در بیماران دیابتی قبل از درمان بیماری باید تنظیم شود. در کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، قبل از شروع درمان، دارو قطع می شود. افراد مبتلا به پوکی استخوان می توانند پس از دریافت درمان مناسب، درمان ایمپلنت را دریافت کنند.

روکش دندان

روکش دندان پوشش دندان که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، می توان با استفاده از انواع روکش های دندان، مشکلاتی مانند ترک، ترک و پوسیدگی را برطرف کرد. علاوه بر این مشکل زرد شدن دندان ها توسط چانه نیز به وجود می آید. به لطف این روش، ظروف می توانند بسیار زیبا باشند.

یکی از بارزترین جنبه های روکش دندان طبیعی بودن آن است. این وضعیت اعتماد به نفس فرد را در مورد روکش دندان افزایش می دهد و ظاهری زیباتر را ارائه می دهد.

قیمت و هزینه ترمیم دندان

بهترین روش ترمیم دندان جلو در متن بالا ذکر شد، در اولین قدم لازم است به مطب پزشک مراجعه کنید و پس از معاینه توسط متخصص ترمیمی دندان، روش مناسب را انتخاب کرده و سپس بروی دندان ها اعمال می شود. به همین جهت هر یک از درمان ها قیمت ها متفاوتی دارند که البته بستگی به دندان شما نیاز دارد.

منبع

https://drmaryam-mohammadi.ir/post/48/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86

لینک مرجع https://drmaryam-mohammadi.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3kv4
نظرتان را بنویسید