قیمت عصب کشی دندان در کرج+ علت درد بعد از عصب کشی

قیمت عصب کشی دندان در کرج+ علت درد بعد از عصب کشی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
1sogand

عصب کشی دندان یا درمان ریشه یکی از بهترین و موثرترین روش های دندانپزشکی که با ازبین بردن درد دندان همراه است و برای از برطرف کردن مشکلات پالپ آلوده و آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد البته طبیعی است که بعد از درمان ریشه فرد دچار کمی درد و ناراحتی بشود می توان گفت حداقل یک روز داشتن درد و در برخی افراد بیشتر از چند روز عادی به شمار می آید، باور غلطی که برخی از مردم دارند این است که درد بعداز عصب کشی می تواند ناشی از عملکرد نامطلوب دکتر دندانپزشک است، اما همانطور که ذکر شد این روش با کمی درد برای فرد همراه است زیرا موجب پاکسازی ریشه دندان می شود حال بعد از گذشتن چند روز و داشتن احساس درد می توانید با دندانپزشک خود صحبت و در صورت لزوم به مطب مراجعه کنید. دکتر مریم محمدی یکی از بهترین دکتر دندانپزشک ترمیمی در کرج می باشد که می توانید از طریق صفحه تماس باما وقت ملاقات و مشاوره بگیرید. باسایت دکترمریم محمدی همراه باشید تا به علت ورم و درد دندان بعد از عصب کشی عفونی و هنگام جوییدن و قرص برای درد دندان بعد از عصب کشی مطلع شوید.

علت درد دندان بعد از عصب کشی چیست؟

درمان عفونت دندان عصب کشی شده

عصب کشی یا درمان ریشه را اکثر افراد در زندگی خود حداقل یکبار تجربه کرده اند و قبل از انجام عصب کشی مضطرب هستند که آیا عصب کشی درد دارد یا خیر، باید بگوییم که این روش بااستفاده از بی حسی موضعی صورت می گیرد پس نیازی به نگرانی نیست، در واقع از این روش برای پاکسازی ریشه دندان و شکل دادن به کانال ریشه است، دکتر دندانپزشک برای جلوگیری از ورود میکروب ها و آلوده کردن ریشه دندان، مسیر کانال ریشه را با استفاده از مواد مخصوص و مناسب پر و مسدود می کند در این هنگام به دلیل انجام عصب کشی اطراف دندان مورد نظر دچار حساسیت شده و فرد بین 1 الی 5 روز درد و ناراحتی را در آن ناحیه احساس می کنید که امری طبیعیست شما می توانید برای کاهش درد می توانید از قرص های مسکن و ضدالتهاب استفاده کنید البته اگر درد ادامه دار  بود فورا به پزشک مراجعه کنید.

عصب کشی یا درمان ریشه چیست و چگونه انجام می شود؟

درمان ریشه دندان که به نام آندودنتیکس نیز شناخته می شود یک روش دندانپزشکی است که برای درمان عفونت در مرکز دندان کاربردی بوده و مورد استفاده قرار میگیرد. درمان ریشه دردناک نیست و می تواند دندانی را که در غیر این صورت باید به طور کامل برداشته شود نجات دهد. از آنجایی که عفونت در کانال ریشه توسط باکتری هایی ایجاد می شود که در دهان وجود داشته و به دندان حمله می کند و بعد از آسیب به دندان ها در نتیجه ضربه، مانند زمین خوردن، پوسیدگی دندان و پر کردن به درمان کانال ریشه و عصب کشی نیاز است.

برای درمان عفونت در کانال ریشه، باکتری ها باید حذف شوند که از طریق کشیدن دندان و درمان کانال ریشه انجام می شود، البته این نکته را در نظر بگیرید که بهتر است دندان های طبیعی خود را حفظ کنید وتا حدامکان دندان خود را نکشید. قبل از انجام درمان ریشه، معمولاً یک بی حس کننده موضعی به شما داده می شود، 

پس از حذف باکتری، کانال ریشه پر می شود و دندان با یک پرکننده یا روکش پر می شود.

چه زمانی به عصب کشی نیاز است؟

داروی بعد از عصب کشی دندان

درمان ریشه زمانی لازم است که اشعه ایکس دندان نشان دهد که پالپ در اثر عفونت باکتریایی آسیب دیده است، اگر پالپ توسط باکتری آلوده شود، ممکن است ملتهب شود و به باکتری اجازه تکثیر و گسترش دهد.

در ادامه به عواملی که موجب ایجاد درد دندان بعد از درمان ریشه یا عصب کشی می شود پرداخته ایم

علت ورم و درد دندان بعد از عصب کشی

درمان درد دندان عصب کشی شده

عفونت در استخوان

چنانچه بعد از عصب کشی دندان و پاکسازی آلودگی های ریشه دندان دچار درد و ورم دندان شدید به دلیل این است که در اطراف استخوان ریشه هنوز باکتری وجود دارد البته لازم به ذکر است که بعد از عصب کشی و از بین بردن منبع عفونت (عصب مرده دندان) باکتری ها دیگر جای مناسبی برای ماندن ندارند. البته بدن شما این عفونت را ازبین می روند و ممکن است پزشک برای بالابردن سرعت بهبود از آنتی بیوتیک استفاده کنند.

کانال ریشه آلوده

در برخی موارد ممکن است حتی بعد از عصب کشی و درمان کانال ریشه، آلودگی از طریق بزاق دهان به اطراف دندان درمان شده سرایت کند و در کانال ریشه وجود داشته باشد که متاسفانه این اتفاق زمانی رخ می دهد که پرکردن دندان و ترمیم دندان به درستی انجام نشود بنابراین برای به حداقل رساندن این اتفاق برخی از دندانپزشکان  دندان را با تاج می بندند به هر روی دکتر با استفاده از تجربیات خود برای بهبودی دندان شما تلاش می کند.

روکش بزرگ یا بیش از حد پر کردن دندان

در مواردی که پرکردگی یا روکش دندان مقداری بزرگ تر از حدمعمول و مناسب آن باشد به دیواره های دندان فشار وارد کرده و در نتیجه موجب درد دیشه دندان میشود در این مواقع دکتر به راحتی می تواند مقدار اضافه را بردارد و این مشکل را بر طرف کند. گاهی ممکن است این درد حداکثر پنج روز طول بکشد.

نشتی سدیم هیپوکلوریت

دکتر متخصص اندو با استفاده از سدیم هیپوکلرویت ریشه دندان را شستشو داده و بااین روش باکتری ها از بین می روند. ممکن است به ندرت این محلول به خارج از نوک ریشه نشت کند و در نهایت موجب درد و احساس ناراحتی در اطراف دندان برای فرد شود. البته این درد قابل کنترل بوده و می توانید با استفاده از مسکن و آنتی بیوتیک آن را مهار کرد.

در طی درمان ریشه، متخصص اندو ریشه دندان را با سدیم هیپوکلرویت شستشو می دهد. با این کار باکتری ها کشته می شوند، هر بافت عصبی هم که باقی مانده باشد شسته می شود.

از دست دادن کانال

دندان ها از چندین کانال تشکیل شده اند که به سختی می توان آنهارا تشخیص داد به خصوص در مولر ها از این روی ممکن است دکتر شما بعد از نگاهی کلی به کانال ریشه عفونت شده چند عصب به همراه عفونت و باکتری را در داخل دهان و دندان رها کرده باشند و متوجه آن نباشد. بنابراین با رها کردن عصب به حال خود دندان ه گرما و سرما حساس می شود ودر صورت وجودعفونت فرد فشار را نیز را احساس می کند این درد ممکن است تا 5 روز به طول بیانجامد در صورت داشتن درد بیش از این، لازم است به دکتر مراجعه کنید

درمان درد دندان بعد از عصب کشی

علت درد دندان عصب کشی شده چیست

داشتن درد بعد از درمان ریشه پیچیده است و توصیه ی ما به شما مراجعه به دکتر متخصص ترمیمی دندان می باشد اما چنانچه درد شما در زمان کوتاهی رخ داد می توانید از موارد زکر شده برای کاهش درد دندان خود استفاده کنید.

  • کمپرس سرد

داشتن کمی التهاب بعد از عصب کشی طبیعی است در این صورت می توانید برای کاهش درد و التهای چند مرتبه در روز از کمپرس یخ استفاده کنید

  • رژیم غذایی مناسب برای کاهش درد

استفاده از بعضی مواد غذایی مانند سیر، روغن درخت چای، آب نمک، پیاز، زنجبیل و گل میخک به کاهش درد و التهاب قسمت عصب کشی شده کمک می کنند.

سخن پایانی

درمان خانگی درد دندان عصب کشی شده

اکنون که به علت های درد دندان پس از درمان ریشه مطلع شدید بهتر از برای جلوگیری از مشکلات جدی تر حتما به پزشک مراجعه کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که به بهداشت دهان و دندان خود (مسواک زدن و نخ دندان کشیدن) اهمیت بدهید.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EAl4
نظرتان را بنویسید