هزینه افزایش طول تاج دندان در کرج

هزینه افزایش طول تاج دندان در کرج
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
1sogand

افزایش طول تاج دندان یک روش ترمیمی دندانپزشکی می باشد که برای دندان هایی که زیر لثه شکسته و درگیر پوسیدگی هستند جزء اولین درمان ها می باشد که با جراحی و عمل لثه دندان ها در از خطر کشیده شدن حفظ می کند بدین صورت که بخشی از لثه و استخوان را که در زیر لثه قرار گرفته است برداشته می شود و در نهایت قسمت سالم دندان خارج از لثه شده و نمایان می شود بااین روش دکتر دندانپزشک دسترسی بهتری برای انجام مابقی درمان ها دارد حال اگر نیاز باشد دکتر برای درمان پوسیدگی و شکستگی دندان شما تحت عنوان ترمیم دندان شکسته یا ایمپلت دندان و همینطور عصب کشی و روکش دندان اقدامات لازم را انجام می دهد. جراحی افزایش طول تاج دندان برای ارادی که طول تاج دندان آنها به صورت مادر زاد کوتاه است نیز توصیه می شود که موجب زیباتر شدن لبخند شما می شود و قرارگیری تاج‌های دندان به صورت ثابت و محکم بر روی دندان‌های طبیعی افراد امری مهم و ضرویست این نوع جراحی در دسته جراحی‌های مینور یا نسبتا پیچیده در دهان قرار دارد. در واقع افزایش طول تاج دندان از طریق لیزر صورت می گیرد که در موقع رفع لبخند لثه‌ای و همین طور فراهم کردن شرایط ترمیم دندان از لیفت لثه، روش بالا بردن لثه و همچنین افزایش طول تاج دندان با کامپوزیت بهره می‌گیرند.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در کرج

افزایش طول تاج چگونه انجام می شود؟

هزینه جراحی افزایش طول تاج دندان

از آنجایی که روکش ها کلاهک هایی به شکل دندان هستند که به دلایل زیبایی یا ترمیمی زمانی که دندان ترک خورده، شکسته یا بد شکل است روی دندان طبیعی قرار می گیرند، ممکن است روکش دندان توصیه شود. البته از این روش برای برای بریج، کانال ریشه و ایمپلنت دندان می توان استفاده کرد. روکش ها باید بتوانند محکم به دندان موجود بچسبند بنابراین از افزایش طول تاج می توان بهره مند شد. جراحان دندان، افزایش طول تاج را با بازسازی بافت لثه و گاهی اوقات استخوان انجام می دهند تا سطح بیشتری از دندان را برای روکش در معرض دید قرار دهند. این یک روش کمتر از یک ساعت طول می کشد.

هدف از روش افزایش طول تاج چیست؟

اگر دندان به اندازه کافی برای نگه داشتن روکش به خودی خود وجود نداشته باشد، افزایش طول تاج ممکن است ضروری باشد. دندان هایی که شکسته یا تحت تأثیر پوسیدگی دندان قرار گرفته اند ممکن است مانع از چسبیدن محکم تاج شوند.(همانطور که بالاتر ذکر شد)

افزایش طول تاج باعث کاهش بافت لثه و تراشیدن استخوان در صورت لزوم می شود، بنابراین دندان بیشتری بالای سطح لثه قرار می گیرد. یک تاج که به درستی نصب شده باشد، بهداشت و راحتی دهان را بهتر می کند.

برخی از افراد به دنبال افزایش طول تاج برای تغییر "لبخند لثه ای" هستند که در آن لثه ها در هنگام لبخند زدن در بالای دندان ها قابل مشاهده هستند.

مشکلات تاج دندان

هزینه تاج دندان
  • پوسیدگی دندان

اگر بعد از روکش دندان بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید، ممکن است پلاک در حاشیه محل برخورد تاج و دندان جمع شود. اگرچه تاج دندان نمی تواند پوسیده شود، اما دندان شما هنوز هم می تواند پوسیده شود.

حساسیت و ناراحتی

در روزهای پس از نصب روکش، ممکن است متوجه شوید که دندان هایتان به غذاهای سرد یا گرم حساس هستند. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که مینای دندان در طول فرآیند تاج‌گذاری کنده می‌شود و عاج نمایان می‌شود. این بدان معنی است که تاج دندان شما را به طور کامل نمی پوشاند.

در این صورت، دندانپزشک شما می تواند محلولی را روی دندان تاج دار بمالد تا از عاج در معرض تغییرات دما محافظت کند. او همچنین ممکن است به شما توصیه کند از خمیر دندانی که برای دندان های حساس طراحی شده است استفاده کنید.

تاج دندان شل

پوسیدگی دندان یا خوردن غذاهای چسبنده می تواند باعث شل شدن تاج دندان شود. اگر این اتفاق افتاد، باید بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید. این به این دلیل است که تاج شل اجازه می دهد تا باکتری ها به دندان باقی مانده شما نشت کنند و باعث پوسیدگی و آسیب بیشتر شود.

تراشه یا شکستگی

پرسلن به سختی دندان های طبیعی شما نیست. بنابراین، روکش های دندانی ساخته شده از پرسلن یا فلز پرسلن ساخته شده اند، گاهی اوقات ممکن است تراشه کنند، اگرچه این امر نادر است. اگر تراشه کوچک باشد، دندانپزشک شما می تواند از رزین کامپوزیت برای ترمیم تاج استفاده کند. با این حال، اگر تراشه یا ترک گسترده باشد، تنها راه حل تعویض تاج است.

مشکلات عصبی

همه دندان ها دارای پالپ نرمی هستند که تمام اعصاب در آن قرار دارند. فرآیند گرفتن تاج دندان گاهی اوقات به این اعصاب آسیب می رساند. این می تواند باعث ناراحتی از حساسیت خفیف تا درد طاقت فرسا شود. ممکن است بلافاصله پس از گرفتن روکش دندان، یا حتی چندین ماه پس از عمل، علائم مشکلات عصبی را مشاهده کنید.

بهترین راه حل برای این مشکل این است که دندان خود را کانال ریشه کنید و تاج جدیدی بگیرید.

واکنش های آلرژیک

این یک مشکل بسیار نادر است که فقط افرادی را مبتلا می کند که به هر یک از فلزات مورد استفاده در ساخت تاج حساسیت دارند. تنها راه حل این است که یک تاج جدید از مواد مختلف تهیه کنید.

خط تیره در لثه

این در مورد تاج های ساخته شده از چینی آغشته به فلز بسیار رایج است. این خط تیره به سادگی فلزی از تاج است که از طریق آن نمایان می شود. در حالی که هیچ گونه نگرانی برای سلامتی ایجاد نمی کند، از نظر زیبایی شناختی خوشایند نیست. اگر خط تیره در جلوی دهان شما ایجاد شود، دندانپزشک می تواند تاج شما را با روکش تمام سرامیکی یا تمام چینی جایگزین کند.

مزایای افزایش تاج دندان

افزایش طول تاج دندان با کامپوزیت

همانطور که آشنا شدید در عمل افزایش تاج دندان دکتر سظح لثه و استخوان را به گونه ای تنظیم می کند که قسمت بیشتری از دندان نمایان شده و لبخند شما در نهایت زیبا تر شود از دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نیازی به درمان مجدد نیست
  • در یک جلسه انجام می شود
  • انجام جراحی فقط در مدت زمان نیم ساعت الی یک ساعت امکان پذیر است.
  • زیباتر و پخن شدن لبخند
  • بهبودی و افزایش سلامت دهان و دندان

انواع روش های افزایش تاج دندان

افزایش طول تاج دندان با جراحی

این روش که باید به وسیله ی دندانپزشک زیبایی انچام شود بدون بیهوشی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود که پس از آنکه قسمت مورد نظر سر شد پزشک با استفاده از جراحی لثه پزشک به شکل دادن و میزان کردن لثه واستخوان می پردازد برای انجام این روش متخصص جراحی لثه ابتدا باید در لثه شما برش‌هایی ایجاد میکند که بتواند به میزان لازم لثه را از روی دندان شما کنار بزند البته لازم به ذکر است که برای برخی ترمیم ها لازم است تا بافت لثه ی بیشتری برداشته شود در انتها پزشک با استفاده از محلول سالین محل جراحی شده را ضد عفونی می کند و حال پزشک به بخیه زدن و پانسمان زخم شما می کند.این روش حداکثر یک ساعت طول می کشد و پس از انجام یک پایه بسیار مناسب و با دوام از دندان شما جهت روکش ایجاد میشود.

افزایش طول تاج دندان با لیزر

این روش افزایش طول تاج دندان با لیزر یکی از کاربرد های لیزر در دندانپزشکی زیبایی مدرن به شمار می آید. اغلب این روش برای شرایط غیر ضروری و پر کردن دندان یا شکستگی‌هایی که بسیار عمیق نیستندتوسط دندانپزشک انجام می شود. نام دیگر این عمل جراحی  الکترو جراحی است که برای بیشتر دیده شدن ساختار دندان و برای میزان کردن لثه مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش طول تاج دندان با کامپوزیت

همانطور که ذکر شد برای جراحی افزایش طول تاج دندان، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از کامپوزیت دندان برای افزایش طول تاج دندان می باشد. این روش مشابه روش ایمپلنت بوده و برای انجام کامپوزیت اغلب نیاز به افزایش طول تاج دندان است. در واقع می‌توان گفت یکی از راه‌های آماده‌سازی دندان برای انجام کامپوزیت، افزایش طول تاج دندان بوده و این دو امر هم راستای یکدیگر می باشند.

هزینه جراحی افزایش طول تاج دندان

عوارض افزایش طول تاج دندان

هزینه افزایش طول تاج دندان و اصلاح لبخند لثه‌ای به بزرگی محل درمان و مقدار بافتی بستگی دارد که باید برداشته شود. در بعضی موارد رشد بیش از حد لثه وجود دارد که ممکن است ژنتیکی یا اثر جانبی بیماری لثه یا مصرف دارو باشد؛ در این حالت باید بافت بیشتری برداشته شود.

برخی بیماران ترجیح می‌دهند افزایش طول تاج فقط بر روی دندان‌های مشخص پیشین انجام شود. بدیهی است هر چه تعداد دندان‌های کمتری تحت درمان قرار گیرد، هزینه درمان نیز کمتر خواهد بود.

عوارض جراحی لیفت لثه

جراحی افزایش طول تاج دندان

در افزایش طول تاج دندان ریسک بروز عفونت برای افراد وجود دارد اما میزان این ریسک در مقایسه با دیگر پروسه های جراحی بسیار کمتر است به خصوص اگر این عمل توسط جراح دندانپزشک متخصص و حاذق انجام شود.

شما باید پس از انجام لیفت لثه حتما تمامی دستور العمل های مراقبتی تجویز شده را با دقت دنبال کنید تا بدین ترتیب از بروز عفونت جلوگیری شود. در حین دوره بهبود خود در صورت داشتن هرگونه سوال حتما با مطب دندانپزشک خود تماس برقرار کنید.

احتمال بروز خون ریزی در ناحیه جراحی شده پس از پروسه مربوطه وجود دارد و دندان های شما ممکن است نسبت به دمای بالا و پایین حساس شوند. این حساسیت با گذر زمان برطرف خواهد شد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JJZv
نظرتان را بنویسید