سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir

سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سایت هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir ، در واقع پایگاه رسمی اطلاع رسانی هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم می باشد . در این وب سایت علاوه بر اطلاع رسانی ، امکان ورود به سامانه همگام و مشاهده نتایج هدایت تحصیلی نیز فراهم شده است .




هدف از انجام فرایند هدایت تحصیلی در دوره متوسطه ، هدایت دانش آموزان به مناسب ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنان و به تناسب امکانات و نیازهای کشور است . هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم حدودا از ابتدای سال تحصیلی شروع شده و نتایج آن بعد از امتحانات پایانی این دانش آموزان قابل مشاهده خواهد بود .

فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته برای دانش آموزان پایه نهم ، گاهی اوقات مبهم به نظر رسیده و ممکن است موجب گمراهی و سردرگمی دانش آموزان و اولیا شود . به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir نموده است .

در این سامانه علاوه بر امکان ورود به پنل شخصی و انجام امور مربوط به هدایت تحصیلی ، امکانات دیگری اعم از مقالات مشاوره ای ، اطلاعیه ها و سوالات متداول وجود دارد . برای راحتی بیشتر دانش آموزان و اولیای محترم ، در این مقاله می خواهیم به بررسی امکانات مختلف سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir بپردازیم .



ورود به سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir
با ورود به سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی به آدرس  ht.medu.ir می توان از آخرین اخبار هدایت تحصیلی مطلع شد و هم چنین تمامی امور مربوط به هدایت تحصیلی پایه نهم را انجام داد . در ادامه می توانید راهنمای ورود به سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir را مشاهده نمایید .



 راهنمای تصویری ورود به سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir



 وارد کردن آدرس ht.medu.ir در نوار آدرس مرورگر





 کلیک برروی دکمه " ورود " از منوی سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی پایه نهم







 ورود کد ملی در نوار اول و رمز عبور همگام در نوار دوم و کلیک روی " ورود "







 انتخاب گزینه هدایت تحصیلی در داشبورد اصلی 







برای ورود مستقیم به سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی کلیک کنید 



بعد از ورود به بخش هدایت تحصیلی از داشبورد اصلی ، می توانید مراحل مختلف هدایت تحصیلی که شامل آزمون های مشاوره ای و غیره می باشد را انجام دهید . برای مشاهده راهنمای کامل انجام مراحل هدایت تحصیلی در سایت همگام توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید .

بیشتر بخوانید: هدایت تحصیلی سایت همگام









امکانات سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir
سایت هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir علاوه بر امکان ورود به سامانه همگام و مشاهده نتایج هدایت تحصیلی ، امکانات دیگری نیز دارد که در ادامه می توانید موارد مختلفی از این امکانات را مشاهده نمایید .



اخبار

در این بخش از سامانه اطلاع رسانی ، آخرین اخبار مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اعم از نمون برگ های 6 و 7 هدایت تحصیلی ، نحوه امتحان تعیین رشته مجدد و غیره قابل مشاهده می باشد 



لیست مدارس

در این بخش از سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir می توانید با انتخاب فیلتر های مختلف ، به جستجوی مدارس بپردازید . جستجوی مدارس در این بخش بدین صورت است که شما با انتخاب مواردی چون استان ، منطقه و غیره می توانید مدرسه مورد نظر خود را پیدا کنید .







اطلاعیه ها

همان طور که از نام این قسمت پیداست ، در این قسمت تمامی اطلاعیه های منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش درباره هدایت تحصیلی قرار می گیرد  . اما این بخش فقط محدود به اطلاعیه ها نبوده و تعدادی مقالات مشاوره ای برای معرفی رشته های پایه نهم نیز در این بخش در دسترس است .



محتوای آموزشی

این بخش از سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی مربوط به محتوای آموزشی دروس و پایه های مختلف بوده و شما می توانید با انتخاب مقطع ، پایه و درس مورد نظر محتوای آموزشی بارگذاری شده را مشاهده و دریافت نمایید .





جستجوگر همگام

در این بخش ، شما به موتور جستجوی همگام دسترسی پیدا می کنید که دارای بخش های مختلفی اعم از اخبار ، اطلاعیه ، تصاویر ، وبلاگ ها ، محتوای آموزشی و کتاب ها می باشد . با استفاده از این موتور جستجو می توانید ، با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر ، درباره مطالب تحصیلی جستجو انجام دهید .







 سوالات متداول

در این بخش از سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir ، سوالاتی که برای اکثر دانش آموزان و اولیا در رابطه با هدایت تحصیلی پایه نهم وجود دارد ، مطرح شده و پاسخ داده شده است .



در ادامه بخوانید: اعلام نتایج هدایت تحصیلی









برای اطلاع از آخرین اخبار هدایت تحصیلی ht.medu.ir عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین در صورت وجود هر گونه سوال درباره سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .




سوالات متداول


1- آدرس سایت هدایت تحصیلی چیست ؟
همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، سایت هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir قابل دسترس است .




2- چگونه می توان نتایج هدایت تحصیلی را در سایت ht.medu.ir مشاهده کرد .
با ورود به پنل شخصی می توان نتایج هدایت تحصیلی خود را در سایت ht.medu.it مشاهده کرد که راهنمای تصویری ورود به آن در این مقاله آمده است .




3- آیا سایت هدایت تحصیلی ht.medu.ir امکانات دیگری هم دارد ؟
سایت هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir امکان انجام فرایند هدایت تحصیلی ، امکانات دیگری هم دارد که در ادامه مقاله به بررسی این امکانات پرداخته شده است .

منبع : سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8VRm
نظرتان را بنویسید