تفاوت بین ابزارهای دستی و ابزارهای برقی

تفاوت بین ابزارهای دستی و ابزارهای برقی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sara zamani

پارامترهای مختلفی برای نشان دادن این تفاوت‌ها بین هر دو ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ما به تعدادی از آنها می‌پردازیم که عبارتند از: سرعت، دقت، ثبات، منابع انرژی، ایمنی، هزینه و غیره.

 

دقت، درستی:

از نظر دقت، دو نکته را باید در نظر داشت. در حالی که ابزارهای برقی از نظر انجام درست کارها به طور مکرر دقیق تر هستند، ابزارهای دستی اغلب در سطح کنترل خود دقیق تر هستند. به این معنا که اگر بخواهید دقیقاً همان سوراخ را در یک قطعه مواد بارها و بارها دریل کنید، بهترین کار را با استفاده از مته پرس خواهید کرد. با این حال، اگر نیاز به سوراخ کردن یک سوراخ بسیار کوچک در یک قطعه مواد شکننده دارید، بهتر است از یک مته دستی دستی استفاده کنید.

 

2. سرعت

 

ابزارهای برقی از دو جهت بسیار سریعتر از ابزارهای دستی هستند. اول، این مزیت وجود دارد که بتوانیم یک کار را سریعتر انجام دهیم. برای مثال، بریدن تخته با اره مدور بسیار سریعتر از اره دستی است. ثانیاً، مزایای انرژی تقریباً نامحدود در اختیار شما وجود دارد. برخلاف ماهیچه ها، ابزارهای برقی تقریباً به "زمان آرامش" زیادی نیاز ندارند که به شما امکان می دهد با استراحت کمتری کار کنید و کار خود را در روزهای کمتری به پایان برسانید. ابزارهای برقی در مقایسه با ابزارهای دستی کار را با قدرت کمتری انجام می دهند.

 

3. طول عملیات

 

این واقعیت که در حالی که می توان ابزارهای برقی را برای مدت طولانی کار کرد، انجام همان کار به صورت دستی با ابزارهای دستی برای مدت طولانی می تواند نسبتاً دشوار باشد.

 

4-منبع انرژی

 

تفاوت آشکار بین ابزارهای دستی و برقی در جایی است که آنها انرژی لازم برای انجام کار را دریافت می کنند. در حالی که در مورد ابزار دستی، تمام انرژی از اپراتور ابزار تامین می شود، در مورد ابزارهای برقی، اکثریت قریب به اتفاق آن از یک منبع تغذیه خارجی می آید. این منبع تغذیه می تواند یک کمپرسور هوا، یک پریز برق، یک باتری یا گاز باشد. حتی با اکثر ابزارهای برقی، اپراتور همچنان نیاز به استفاده از مقدار قابل توجهی انرژی برای حرکت دادن ابزار به اطراف، فشار دادن آن بر روی قطعه کار، یا حرکت دادن قطعات کار به اطراف (مثلاً در مورد میز روتر) دارد.

 

5. ایمنی

ابزارهای دستی نسبتاً ایمن تر از ابزارهای برقی هستند - عمدتاً به دلیل عدم قدرت و اتوماسیون آنها. با این حال، هنوز هم می توانید با استفاده از هر دو نوع ابزار مجروح شوید. اما صدمات ابزار برقی در مقایسه با ابزارهای دستی شدید است.

 

به این ترتیب، مطمئن شوید که تجهیزات ایمنی لازم را دارید و قبل از استفاده از ابزار، بدون توجه به برقی، دستی یا گازسوز، اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید.

 

6. سازگاری

 

در حالی که صنعتگرانی وجود دارند که حتی در هنگام استفاده از ابزارهای دستی بسیار سازگار هستند، ماشین‌آلات به درستی راه‌اندازی معمولاً در این جنبه برنده هستند. به عنوان مثال، وظیفه بریدن یک تخته را در نظر بگیرید. اگر یک آماتور آن را با اره دستی برش دهد، این احتمال وجود دارد که هر بار برش کمی (و به روشی متفاوت) کاهش یابد. با آموزش استفاده ایمن از اره دایره ای به همان آماتور، او قادر خواهد بود برش بسیار ثابت تری روی چندین تخته داشته باشد.

 

7. هزینه

 

ابزارهای برقی در مقایسه با ابزارهای دستی گران هستند. با توجه به هزینه تولید آنها. شما می توانید هر دو ابزار را در GZ Industrial Supplies خریداری کنید.

 

خلاصه

ابزارهای دستی برای مدت بسیار طولانی قبل از اختراع ابزارهای برقی مورد استفاده قرار می گرفتند، ابزارهای دستی هنوز در برخی از عملیات ها مرتبط هستند و بنابراین نمی توان آنها را زیر فرش جارو کرد. با این حال، ابزارهای برقی تا حد زیادی جایگزین آنها در انجام برخی کارها شده اند، زیرا آنها مانند انسان خسته نمی شوند و امکان اتمام سریعتر کارها را با تلاش کمتر فراهم می کنند. خرید ابزار صافکاری و مولتی پلایر و سایر ابزار مکانیکی از سایت ابزار ماشین ممکن است. همچنین شما می توانید با تکنیک های صافکاری PDR نیز در این سایت آشنا شوید.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/05Qv
نظرتان را بنویسید