سامانه کد سوابق تحصیلی آموزش پرورش dipcode.medu.ir

سامانه کد سوابق تحصیلی آموزش پرورش dipcode.medu.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که دیپلم خود را سال 84 و بعد از آن و مدرک پیش دانشگاهی خود را سال 91 به بعد دریافت کرده اند مشمول سوابق تحصیلی در کنکور هستند. این دسته از داوطلبان به منظور مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی خود باید از به سایت دیپ کد dipcode مراجعه نمایند و مراحل اخذ کد را انجام دهند.

 

 

کلیه داوطلبان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند باید همزمان با ثبت نام کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند و در اختیار سازمان سنجش قرار دهند. کد سوابق تحصیلی هر داوطلب بیانگر نمرات دقیق امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی یا پایه دوازدهم داوطلبان نظام جدید است، داوطلبان برای مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی میبایست به سایت مشاهده سوابق تحصیلی آموزش و پرورش به آدرس dipcode.medu.ir (دیپ کد) مراجعه نمایند.

 

 

برای ورود مستقیم به سایت دیپ کد کلیک کنید.

 

 

سایت دیپ کد

 

 

 

ورود به سامانه سجا از طریق آدرس dipcode.medu.ir امکان پذیر است.

 

 

دقت داشته باشید کد سوابق تحصیلی شامل فارغ التحصیلان قبل از سال 84، فارغ التحصیلان رشته های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش و فارغ التحصیلان رشته های غیرنظری (دانش سراهای تربیت معلم)، فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه و دیپلمه های تطبیقی مدارس غیر ایرانی خارج از کشور نمی شود همچنین کسانی که به جای پیش دانشگاهی می خواهند از مدرک کاردانی استفاده کنند یا مدرک پیش دانشگاهی را قبل از سال 91 گرفته اند نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ندارند. در ادامه نحوه دریافت سوابق تحصیلی از سایت سامانه مشاهده کد سوابق تحصیلی آموزش پرورش ارائه شده است.

 

 

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱ از سایت آموزش و پرورش

داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری در سال تحصیلی 1401 جهت دریافت کد سوابق تحصیلی از دیپ کد دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور و پایه دوازدهم باید به سایت dipcode medu ir مراجعه نمایند. بعد از ورود به سایت بر روی لینک مشاهده سوابق ودریافت کد سوابق تحصیلی مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

 

 

در صفحه بعدی مطابق تصویر زیر بر اساس کارنامه تحصیلی خود اطلاعات خواسته شده که شامل کد دانش اموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد را وارد نمایید و سپس نمرات امتحان نهایی مقطع مورد نظر را دریافت نمایید کد ها را جهت وارد کردن در فرم ثبت نام در کنکور سراسری نزد خود نگه دارید. (درصورت هرگونه مغایرت در نمرات و اطلاعات فردی خود ازطریق درج درخواست در همین سامانه اقدام نمائید).

 

برای دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی سال 1401 مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی

 

در قسمت کد مقطع با 5 گزینه متوسطه، پیش دانشگاهی، متوسط دوم، فنی و حرفه ای و کاردو دانش رو به رو می شوید که هر داوطلب بر اساس نوع دیپلم خود باید گزینه مورد نظر را انتخاب نماید. 

منظور از متوسطه: داوطلبانی است که دیپلم خود را سال 84 به بعد در یافت نموده اند.

منظور از متوسطه دوم: دارندگان دیپلم نظام جدید یا 6 - 3 -3 است.

داوطلبان فنی و حرفه ای و کار و دانش که مدرک خود را سال 98 و بعد از آن دریافت می کنند مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند و باید گزینه مربوط به نوع دیپلم خود را انتخاب کنند.

 

 

 

برای ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپ کد کلیک کنید.

 

 

برای اطلاع از نحوه دریافت کد دانش آموزی پیشنهاد می کنیم مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: راهنمای دریافت کد دانش آموزی

 

 

زمان مراجعه به سایت سوابق تحصیلی آموزش پرورش در کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می باشند باید در زمان ثبت نام در کنکور سراسری که در بهمن ماه می باشد، نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و درج آن در فرم ثبت نامی خود اقدام نمایند.

داوطلبان پایه دوازدهم (6 - 3 - 3) نیز می بایست قبل از ثبت نام طبق اعلام مدارس محل تحصیل با مراجعه به سامانه دیپ کد، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نموده و در زمان ثبت‌ نام کنکور ۱۴۰۱ با درج کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش اطلاعات فردی خود را مشاهده ‌نمایند.

 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری 1401 را دارند برای اطلاع از نحوه مشاهده سوابق تحصیلی از سایت سنجش می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

در ادامه بخوانید: مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش

 

 

 

 

 

داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید کنکور 1401 اگر همچنان ابهامی در نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و دیپلم پایه دوازدهم خود دارند می توانند سوالات خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسند. همچنین می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۱ عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا و صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا شوید.

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ داوطلبان نظام جدید چه زمانی باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند؟

✔️ قبل از زمان ثبت نام، با توجه به اطلاعیه مدارس، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند که البته در این مقاله توضیحات تکمیلی ارائه شده است.



 

2- ✔️ برای دریافت کد سوابق تحصیلی چه اطلاعاتی نیاز است؟

✔️ برای دریافت کد سوابق تحصیلی به کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد نیاز هست که در این مقاله راهنمای تصویری دریافت کد سوابق به همراه راهنمای دریافت اطلاعات مذکور ارائه شده است.



 

3- ✔️ برای دریافت کد سوابق تحصیلی به چه سایتی باید مراجعه شود؟

✔️ برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت dipcode.medu.ir مراجعه کرد که در این مقاله لینک ورود به سایت مذکور قرار داده شده است.

منبع : سامانه کد سوابق تحصیلی آموزش پرورش dipcode.medu.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qgQ2
نظرتان را بنویسید