ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان

ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

کلیه متقاضیان تحصیل در رشته محل های دانشگاه فرهنگیان به منظور اعلام علاقه مندی خود باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ درج نمایند. ثبت نام این آزمون تابع شرایط خاصی بوده و در موعد مقرری صورت می گیرد. 

 

 

سازمان سنجش کشور زیر نظر وزارت آموزش پرورش هر ساله از طریق برگزاری کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان یا مراکز تربیت معلم سابق به صورت متمرکز با شرایط خاص (انجام مصاحبه، معاینه و آزمون عملی می باشد) می کند. کلیه داوطلبانی که مطابق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401، واجد شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هستند باید در ثبت نام کنکور سراسری شرکت کرده و نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با پرداخت هزینه مربوطه اقدام نماید. 

 بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور در صورت مجاز شدن و کسب حدنصاب های لازم در انتخاب رشته خود رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایند. با توجه به اینکه تنها راه ثبت نام و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از طریق شرکت در کنکور و انتخاب رشته کنکور سراسری است در این مقاله سعی کرده ایم جزئیات انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور ۱۴۰۱ را در اختیار کلیه متقاضیان قرار دهیم.

 

 

شرایط پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

داوطلبان در صورت داشتن شرایط زیر که مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ است می توانند نسبت به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند. شرایط انتخاب رشته این دانشگاه داشتن حد نصاب قبولی، شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ، معدل و غیره... است که در این بخش به آن پرداخته شده است.

 

شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان

 

دارا بودن حداقل نمره علمی کل 6500 و بالاتر 

 

علیرغم اطلاع رسانی های انجام شده توسط سازمان سنجش sanjesh.org در خصوص افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، براساس دفترچه ثبت نام کنکور 1401 حداکثر سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان 22 سال تمام در نظر گرفته شده است.

 

داشتن حداقل معدل کل لازم در دوره متوسطه دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم) که در دفترچه انتخاب رشته کنکور اعلام می شود. (لازم به ذکر است که سال گذشته این حداقل معدل 14 در نظر گرفته شده بود.)

 

بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط

 

برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی.

 

موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی. 

 

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش، داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان که بین 22 تا 24 سال سن دارند، محدودیتی برای ثبت نام در این آزمون ندارند، زیرا ممکن است شرایط سنی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مطابق سال گذشته به 24 سال افزایش داده شود.

 

در مقاله شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سعی کرده ایم بصورت کامل علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی بحث تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را نیز بصورت کامل بررسی کنیم. 

 

 

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان با ثبت نام کنکور سراسری انجام می شود. برای اطلاع از نحوه ثبت نام در کنکور سراسری می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان تنها کسب رتبه قبولی و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان1401 کفایت نمی‌ کند و مراحلی نظیر مصاحبه یا آزمون عملی را در پی‌ دارند. از میان واجدین شرایط در آزمون براساس اولویت های انتخابی، دو برابر ظرفیت پذیرش برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی معرفی خواهند شد.

در مرحله مصاحبه موارد مهمی نظیر داشتن استعداد، انگیزه و علاقه خدمت در آموزش و پرورش و برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، به تأیید پزشک معتمد آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد که در بخش زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

 

نداشتن لکنت زبان به هر میزان

 

قدرت بینایی (نداشتن دید کمتر از 10/10 در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از 20/10 در دو چشم، پس از اصلاح با عینک)

 

قدرت شنوایی کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از ۴۰ دسی بل باشد.

 

قد و وزن مناسب: بـا توجه به مقتضیات هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط، طبق ضوابط و مقررات که در مرحله مصاحبه تخصصی و انجـام معاینات پزشکی، مورد سنجش قرار میگیرد.
تبصره: حداقل قد لازم برای داوطلبان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، مطابق ضوابط مربوط به داوطلبان ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می باشد.

 

تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اندام ها و نداشتن کراهت منظر در اثر سوختگی، سـوانح یـا دیگـر عوامـل در صـورت یـا قسمت های ظاهری و نمایان بدن.

 

عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج از قبیل دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری های قلبی، اسکروز آن پلاک، پارکینسون، جزام و بیماری های خونی نظیر لوسمی، کم خونی شدید مقاوم به درمان و تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده به تشخیص پزشک معتمد.

 

نداشتن کسالت روانی و صرع و هر نوع بیماری روانی.

 

 

برای اطلاع از سوالاتی که در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۱ پرسیده می شود می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

ویژگی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

آموزش این افراد به صورت تمام وقت می باشد. دانشجویان کارشناسی پیوسته پس از پایان دوره تحصیلی شان به عنوان معلم در مدارس به فعالیت می پردازند و از ابتدای تحصیل نیز در آموزش و پرورش استخدام می شوند، پذیرفته شدگان مکلفند در آغاز تحصیل خود به میزان دو برابر مدت تحصیل (حداقل آن کمتر از 5 سال نخواهد بود) به آمـوزش و پـرورش تعهـد خـدمت محضـری بسپارند.

 

ادامه تحصیل متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش صـرفاً در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در صورت موافقت با ادامه تحصیل و صدور فرم مربوطه از سوی اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت، امکان پذیر خواهد بـود.

تغییر اولویت انتخابی، تغییر رشته، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

ضمنا جذب و استخدام دانشجویانی که تحت هر شرایطی در دوره کاردانی متوقف شوند به علت عدم نیاز به خدمات آنان در آموزش و پرورش، امکان پذیر نخواهد بود و صرفا در صورت داشتن شرایط لازم مطابق با ضوابط و آیین نامه آموزشی با مدرک کاردانی اخراج و در خصوص اخذ خسارت و استیفای حقوق دولت، مطابق قانون اقدام خواهد شد.

داشتن حداقل سه سال سابقه خدمت آموزشی و یا اداری در آموزش و پرورش جهت ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان الزامی است.

 

در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا، از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات شما در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان خواهند بود. همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام هیوا شده تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص اعلام شد مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان چگونه انجام می شود؟

✔️ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری انجام می شود که کلیه ی مراحل آن در این مقاله ارائه شده است.



 

2- ✔️ در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه چیز هایی بررسی می شود؟

✔️ رتبه شما در آزمون کتبی و کلیه موارد مربوط به سلامت جسمی و روانی فرد بررسی می شود که در این مقاله به صورت کامل شرح داده شده است.



 

3- ✔️ شرط معدل برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان چند است؟

✔️ داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم که در این مقاله کلیه شرایط اختصاصی ثبت نام ارائه شده است.

منبع : ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p4Z2
نظرتان را بنویسید