دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcodemeduir

دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcodemeduir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1401 هستند، قبل از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام باید نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند. داوطلبان برای مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان از طریق سایت دیپ کد dipcode.medu.ir باید اطلاعاتی مانند شماره دانش آموزی، کد منطقه و سال تولد را در سایت وارد کنند.

 

 

داوطلبانی که دارای دیپلم ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی نظام ترمی واحدی _ سالی واحدی سال 84 به بعد و یا نظام جدید (3-3-6) هستند که امتحانات برخی از دروس دیپلم، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم آن‌ ها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی به میزان حداکثر 30 درصد به صورت تأثیر مثبت در نمره‌ کل نهایی هستند.

آموزش و پرورش برای کمک به سازمان سنجش به منظور اعمال سوابق تحصیلی متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها را در سایت دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir فراهم نموده است.

هر داوطلب با وارد کردن اطلاعات شخصی خود مانند شماره دانش آموزی، کد منطقه و مشخص نمودن مقطع تحصیلی مورد نظر در سایت آموزش و پرورش به آدرس dipcode.medu.ir به یک کد دست پیدا می کند که بیانگر سوابق تحصیلی دانش آموز در آن مقطع می باشد و کد سوابق تحصیلی نام دارد. در ادامه مقاله به بررسی مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی و زمان و نحوه دریافت سوابق تحصیلی در کنکور 1401 پرداخته ایم. با ما همراه باشید!

 

مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱

همانطور که پیش تر توضیح داده شد، تمامی متقاضیان کنکور سراسری 1401 مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند، مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۱ شامل موارد زیر می باشد:

 

فارغ التحصیلان مقطع دیپلم یکی از رشته های نظری مانند رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که بعد از سال 84 فارغ التحصیل شده اند.

 

داوطلبان نظام ترمی واحدی سالی واحدی که موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی خود بعد از سال 91 شده اند.

 

فارغ التحصیلان نظام جدید (6 - 3 - 3) که بعد از سال 98 دیپلم گرفته اند.

 

فارغ التحصیلان شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش نظام قدیم و نظام جدید که متقاضی کنکور ۱۴۰۱ هستند، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ندارند.

 

داوطلبانی که به جای مدرک پیش دانشگاهی تصمیم به استفاده از مدرک کاردانی دارند و یا پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 گذرانده اند، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ندارند.

 

برای اطلاع از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور سراسری 1401 مقاله زیر را مطالعه نمایید

بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور سراسری

 

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور ۱۴۰۱

فارغ التحصیلان نظام قدیم که تصمیم به شرکت در کنکور سراسری 1401 دارند، برخلاف داوطلبان نظام جدید میبایست زمان ثبت نام در کنکور سراسری که احتمالا در بهمن ماه می باشد، نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود از طریق سایت dipcode.medu.ir و درج آن در فرم ثبت نامی خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که به هر دلیلی در زمان ثبت نام کنکور سراسری موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی خود نشده اند، می توانند زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری، فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱​ و همچنین در نظر گرفته شده جهت ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری نسبت به درج کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

 

برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری

 

 

 

 

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان نظام جدید با توجه به اطلاعیه مدارس محل تحصیل خود قبل از زمان ثبت نام کنکور سراسری سال 1401 می بایست کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت دیپ کد به نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir دریافت کنند.

برای این منظور داوطلبان باید به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان به آدرس dipcode​ مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواستی نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند و در زمان ثبت‌ نام کنکور ۱۴۰۱ با درج کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش sanjesh.org اطلاعات فردی خود را مشاهده ‌نمایند. 

 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ را دارند برای مشاهده سوابق تحصیلی خود از سایت سازمان سنجش می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید : مشاهده سوایق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش

 

 

 

 

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش ۱۴۰۱

متقاضیان کنکور 1401 جهت دریافت کدسوابق تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم باید به سایت dipcode.medu.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، اقدام به دریافت این کد نمایند.

 

مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش ۱۴۰۱

 

ورود به سایت دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir

کلیک روی لینک (مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی)

وارد کردن اطلاعات خواسته شده

دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلب

 

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش

 

وارد سایت دیپ کد dipcode.medu.ir شده و بعد از ورود به سایت بر روی لینک مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

 

کد سوابق تحصیلی

 

در ادامه مطابق تصویر و بر اساس کارنامه تحصیلی خود اطلاعات خواسته شده (کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد) را وارد نمایید تا نمرات امتحان نهایی مقطع مورد نظر برایتان نمایش داده شود.

 

دریافت کد سوابق تحصیلی

 

در قسمت کد مقطع با 5 گزینه متوسطه، پیش دانشگاهی، متوسط دوم، فنی و حرفه ای و کارو دانش رو به رو می شوید که هر داوطلب بر اساس نوع دیپلم خود باید گزینه مورد نظر را انتخاب نماید. 

منظور از متوسطه: داوطلبانی است که دیپلم خود را سال 84 به بعد در یافت نموده اند.

منظور از متوسطه دوم: دارندگان دیپلم نظام جدید یا 6 - 3 -3 است.

داوطلبان فنی و حرفه ای و کار و دانش که مدرک خود را سال 98 و بعد از آن دریافت می کنند مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند و باید گزینه مربوط به نوع دیپلم خود را انتخاب کنند.

 

برای ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپ کد کلیک کنید.

 

توجه داشته باشید (درصورت هرگونه مغایرت در نمرات و اطلاعات فردی خود از طریق درج درخواست در همین سامانه اقدام نمایید.)

 

داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از شرایط و نحوه کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه مشاوره تحصیلی هیوا از مشاوران مجرب این مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی کمک بگیرند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار مربوط به کنکور 1401 عضو کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

در ادامه بخوانید: دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ داوطلبان جهت دریافت کد سوابق تحصیلی به چه سایتی باید مراجعه کنند؟

✔️ این داوطلبان باید با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir که راهنمای تصویری آن در متن مقاله قرار داده شده است اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی خود کنند.



 

2- ✔️ آیا داوطلبانی که دیپلم خود را سال 78 دریافت کرده اند، مشمول سوابق تحصیلی کنکور سراسری می شوند؟

✔️ خیر. تنها داوطلبانی که دیپلم خود را سال 84 به بعد دریافت نموده اند، شامل تاثیر سوابق تحصیلی هستند البته در این مقاله توضیحات تکمیلی ارائه شده است.



 

3- ✔️ داوطلبان نظام جدید چه زمانی برای دریافت سوابق تحصیلی باید اقدام کنند؟

✔️ داوطلبان نظام جدید باید قبل از شروع ثبت نام کنکور سراسری با توجه به اعلام مدارس محل تحصیل خود نسبت به دریافت سوابق تحصیلی دیپلم اقدام نمایند که در این مقاله توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه شده است.

منبع : دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcodemeduir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rOww
نظرتان را بنویسید