همگام مدارس متوسطه اول

همگام مدارس متوسطه اول
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه همگام پایه های تحصیلی متوسطه اول  تمامی منابع و محتویات تحصیلی و آموزشی مقطع متوسطه اول را شامل می شود که دانش آموزان برای دسترسی به این امکانات و منابع باید وارد پورتال سایت دانش آموزی همگام به نشانی hamgam.medu.ir شوند .




سایت همگام متوسطه اول مختص دانش آموزانی است که در حال تحصیل در یکی از پایه های تحصیلی هفتم ، هشتم یا نهم هستند . امکانات و بخش های در نظر گرفته شده در سامانه همگام مدارس با توجه به دروس و موارد آموزشی این دانش آموزان بوده و منابع و محتویات آموزشی موجود در آن نیز براساس نیاز های تحصیلی و پژوهشی کاربران ، در این سامانه ارائه شده است .

دانش آموزان پایه های تحصیلی متوسطه اول می توانند جهت دسترسی به برنامه های درسی و تکالیف خود و همچنین شرکت در مسابقات و جشنواره های مختلف دانش آموزی به سایت دانش آموزی همگام متوسطه اول  به آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir مراجعه کرده و موارد مورد نظر خود را دریافت نمایند .

با توجه به گسترده بودن گزینه ها و بخش های سامانه همگام برای پایه های هفتم ، هشتم و نهم و برای راهنمایی بهتر دانش آموزان این مقاطع تحصیلی ، در ادامه مقاله بخش های مشترک سامانه همگام متوسطه اول بین پایه ها و گزینه های پر بازدید هر پایه را به طور کامل شرح داده و بررسی می کنیم .





بخش های مشترک بین پایه های همگام متوسطه اول
با وجود تفاوت هایی که در نوع آموزش ها و مطالب درسی دانش آموزان متوسطه اول با یکدیگر وجود دارد اما گزینه های مختلفی در سامانه همگام متوسطه اول وجود دارد که بین هر سه پایه هفتم ، هشتم و نهم مشترک بوده و دانش آموزان هر کدام از این پایه های تحصیلی می توانند از امکانات آن ها استفاده نمایند .

به منظور آشنایی بیشتر کاربران سامانه همگام متوسطه اول با موارد عنوان شده در این قسمت گزینه ها و بخش های مشترک بین پایه های این سامانه را تشریح می نماییم .



  بخش های مشترک بین پایه های همگام متوسطه اول 



 برنامه کلاسی دانش آموز :







دانش آموزان مقطع متوسطه اول با مراجعه به این بخش می توانند از برنامه ریزی های انجام شده توسط معلمین و مدیران مدارس در رابطه با آموزش دروس و کتاب های درسی خود در سایت همگام مطلع شوند .



بیشتر بخوانید: مشاهده برنامه کلاسی در سایت همگام


 آزمون آنلاین :







دانش آموزان مدارسی که از روش های غیر حضوری و آنلاین برگزاری امتحانات استفاده می نمایند ، می توانند با ورود به این قسمت از سامانه دانش آموزی همگام متوسطه اول علاوه بر شرکت در آزمون های خود از نتایج آن ها نیز مطلع شوند .



 بیمه :







دانش آموزان و والدینی که علاوه بر انجام مراحل ثبت بیمه دانش آموزی مدارس ، مایل به مشاهده و مطالعه فرم شماره 5 بیمه حوادث دانش آموزی هستند ، می توانند به این بخش از همگام متوسطه اول مراجعه کرده و فرم مورد نظر را دریافت نمایند .



 شرکت در انتخابات :







دانش آموزان مقطع متوسطه اول جهت شرکت در انتخابات دانش آموزی که هرساله بین مدارس برگزار می گردد ، می توانند وارد این گزینه از سایت همگام متوسطه اول شده و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب نمایند .



 انضباطی و تشویقی :







والدین و دانش آموزان متوسطه اول با مراجعه به گزینه انظباطی سامانه همگام مدارس ، می توانند از نقاط ضعف و قوت درسی و انظباطی محصیلین این مقطع تحصیلی اطلاع پیدا کرده و اقدامات لازم را برای برطرف کردن مشکلات ایجاد شده انجام دهند .



 تکالیف :







دانش آموزان هر سه پایه تحصیلی مقطع متوسطه اول از طریق مراجعه به این بخش از سایت همگام ، از تکالیف و تمرینات و نمونه سوالات ارائه شده توسط معلمین خود مطلع خواهند شد .



 فرم ساز :







دانش آموزان برای دسترسی به تمام فرم های مورد نیاز مقطع متوسطه اول و دریافت آن ها ، می توانند این گزینه را در سامانه همگام متوسطه اول انتخاب کرده و فرم مورد نظر را دریافت نمایند .



 اوقات فراغت :







همه ساله اقدامات مختلفی برای مدیریت و ساماندهی صحیح اوقات فراغت دانش آموزان پایه های تحصیلی متوسطه اول توسط مدارس و مراکز آموزشی مختلف انجام می پذیرد ، که دانش آموزان با مراجعه به این قسمت از سایت همگام متوسطه اول می توانند در این برنامه های آموزشی و پرورشی شرکت نمایند .



 سامانه نماد :







بخش مربوط به مشاوره دانش آموزان و نظارت و مدیریت رفتاری و روانی آن ها مربوط به گزینه سامانه نماد همگام متوسطه اول می باشد که دانش آموزان و یا والدین آن ها با انتخاب این گزینه می توانند از موارد موجود در آن استفاده نمایند .



 تمامی موارد ارائه شده در سامانه همگام متوسطه اول قابل دسترس برای دانش آموزان هر سه پایه هفتم ، هشتم و نهم می باشد اما در ادامه این گزینه ها با توجه به نیاز عمده دانش آموزان و اولویت ارتباط دانش آموزان با برخی از بخش های سایت همگام به صورت اختصاصی دسته بندی شده و مورد بحث قرار گرفته اند .



بیشتر بخوانید: ثبت نام در سایت همگام





امکانات پایه هفتم همگام متوسطه اول
دانش آموزانی که در حال تحصیل در پایه هفتم هستند می توانند از موارد مختلف سامانه همگام متوسطه اول استفاده کنند ، اما بهتر است نسبت به گزینه هایی که بیشتر از سایرین مورد استفاده آن ها بوده و به آن ها نیاز پیدا می کنند آشنایی بیشتری داشته باشند ، تا در مواقع لزوم برای دسترسی به آن ها دچار مشکل نشوند .

در واقع این دانش آموزان می توانند علاوه بر تمامی بخش های مشترک بین سه پایه تحصیلی در سایت همگام متوسطه اول از بخش های دیگری که که در این بخش به آن اشاره می شود نیز استفاده نمایند .



 محتوای الکترونیک :







با وجود این که این گزینه برای تمامی پایه های تحصیلی قابل دسترس بوده و محدودیتی برای هیچ یک از کاربران در مراجعه به آن وجود ندارد اما باید به این مسئله نیز توجه داشت که محتوای مورد نیاز دانش آموزان در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است ، لذا دانش آموزان پایه هفتم می توانند با مراجعه به این بخش از محتویات و منابع آموزشی اختصاص یافته به پایه تحصیلی خود بهره مند شوند .



 سایر موارد موجود در سایت همگام متوسطه اول برای دانش آموزان پایه هفتم قابل دسترس بوده و جزو موارد مشترک بین پایه ها محسوب می شود لذا دانش آموزان کلاس هفتم می توانند پس از ورود به سایت همگام با توجه به نیاز خود از امکانات سامانه همگام استفاده نمایند .



بیشتر بخوانید: سایت همگام هفتم









امکانات پایه هشتم همگام متوسطه اول
دانش آموزان پایه هشتم نیز مانند کاربران هفتمی سامانه دانش آموزی همگام متوسطه اول می توانند از تمامی بخش های موجود در این سامانه استفاده کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند . از جمله مواردی که ممکن است بیشتر مورد توجه و استفاده دانش آموزان این پایه تحصیلی قرار بگیرد بخش مربوط به جشنواره ها و مسابقات می باشد که در این قسمت به توضیح مختصری از آن می پردازیم .



 جشنواره ها و مسابقات :







بخش جشنواره ها و مسابقات سایت همگام متوسطه اول برای پایه های تحصیلی دیگر نیز قابل دسترس می باشد ، ولی با توجه به این که دانش آموزان پایه هشتم در این مقطع از دوران تحصیل خود بر مطالب و مباحث آموزشی تسلط بیشتری داشته و موضوعات و زمینه های مورد علاقه خود را بهتر می شناسند لذا نسبت به شرکت در این جشنواره ها و مسابقات رغبت زیادی از خود نشان می دهند .

ثبت نام در جشنوراه ها و مسابقات دانش آموزی بین مدارس از طریق سامانه همگام متوسطه اول و شرکت در آن ها علاوه بر پرورش استعداد ها و روحیه رقابتی دانش آموزان ، آنان را با ایده های نوآورانه و خلاقانه سایر دانش آموزان نیز آشنا می سازد .



بیشتر بخوانید: سایت همگام هشتم







امکانات پایه نهم همگام متوسطه اول
کاربران سامانه دانش آموزی همگام متوسطه اول که در حال تحصیل در پایه نهم هستند بیشتر از تمامی موارد موجود در این سامانه با بخش های مربوط به آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، کارنامه ، مشاوره و هدایت تحصیلی در ارتباط هستند . 

با توجه به این که امتحانات مربوط به پایه نهم متوسطه اول نهایی بوده و نتایج آن تاثیر زیادی در آزمون های مشاوره ای و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم دارد و همچنین برخی از دانش آموزان این پایه تحصیلی علاقه مند به ادامه تحصیل ثبت نام در مدارس سمپاد هستند ، پس در این قسمت در مورد هریک از این گزینه های موجود در همگام اول متوسطه و اهمیت آن ها برای دانش آموزان نهمی توضیحاتی را ارائه می نماییم .



 کارنامه :







تنها تفاوت دسترسی دانش آموزان کلاس نهم با دانش آموزان دو پایه دیگر متوسطه اول به گزینه کارنامه در سایت همگام ، مربوط به بخش نمرات و اعلام نتایج امتحانات نهایی می باشد . دانش آموزان پایه نهم برای اطلاع به موقع از نتایج و نمرات خود در امتحانات نهایی ، باید به این بخش از سامانه همگام متوسطه اول مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه کارنامه امتحانات نهایی ، نتایج آزمون های خود را مشاهده نمایید .



بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه از سایت همگام


 آزمون های مشاوره ای :







کاربران پایه نهم پس از اتمام امتحانات پایان سال خود و اطمینان از نتایج آن ها ، برای تکمیل مراحل فرآیند هدایت تحصیلی نهم  به این بخش از سایت همگام متوسطه اول مراجعه کرده و در آزمون های در نظر گرفته شده شرکت می نمایند .

دانش آموزان کلاس نهم باید در زمان مناسب و با آرامش خاطر به تکمیل مراحل این آزمون ها بپردازند چرا که انتخاب ها و نتایج حاصل از این آزمون ها تاثیر بسیار زیادی بر نظر مشاورین در مراحل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دبیرستان خواهد داشت .



 هدایت تحصیلی :







گزینه هدایت تحصیلی  به طور کامل مربوط به پایه تحصیلی نهم بوده و دانش آموزان این پایه با مراجعه به بخش مربوطه در سایت همگام متوسطه اول فرم های هدایت تحصیلی مربوط به خود که به ترتیب فرم های شماره 6 ، 7 هستند را دریافت کرده و تکمیل می نمایند .

دانش آموزان کلاس نهم در این بخش از سامانه همگام اول متوسطه رشته های مورد نظر خود را براساس علاقه مندی های و توانایی ها خود اولویت بندی کرده و اطلاعات وارد شده را تایید می نمایند . 

در صورتی که فرم های هدایت تحصیلی سایت همگام هدایت تحصیلی پایه نهم با عجله و بی دقتی دانش آموزان تکمیل و ثبت گردد می تواند تاثیر بسیار زیادی بر آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان گذاشته و آنان را از اهداف مورد نظر خود دور سازد ، لذا بهتر است در انجام مراحل فرآیند هدایت تحصیلی دقت لازم و کافی به کار گرفته شود .

بیشتر بخوانید: سایت همگام نهم


 استعداد درخشان پایه دهم :







برخی از دانش آموزان پایه تحصیلی نهم علاقه مند به ادامه تحصیل در مدارس استعداد های درخشان هستند .
این دانش آموزان می توانند با مراجعه به گزینه استعداد درخشان پایه دهم و با در نظر گرفتن شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و رعایت تمامی موارد لازم ، اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام خود در آزمون این مدارس نمایند .



لازم به ذکر است که برای ورود به سامانه همگام متوسطه اول و دسترسی به تمامی امکانات موجود در این سامانه باید علاوه بر داشتن نام کاربری ، رمز عبور همگام را نیز در بخش ورودی سامانه وارد کرده و مورد تایید قرار گیرد ، در غیر این صورت ورود به سایت همگام اول متوسطه برای کاربران آن امکان پذیر نخواهد بود .



در ادامه بخوانید: دریافت رمز عبور همگام


دانش آموزان مقطع متوسطه اول برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به سامانه همگام متوسطه اول می توانند عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایند . همچنین در صورت داشتن هر گونه پرسش در رابطه با سامانه همگام مدارس می توانید راهنمایی های لازم را از طریق تماس با خدمات مشاوره تحصیلی هیوا از مشاورین این مرکز دریافت نمایید .






سوالات متداول


1- آیا امکان ثبت نام در المپیاد های دانش آموزی در سامانه همگام متوسطه اول وجود دارد ؟
خیر طبق موارد عنوان شده در مقاله فوق این مورد در سایت همگام متوسطه اول برای دانش آموزان این پایه تحصیلی امکان پذیر نمی باشد .




2- نحوه عضویت در سایت همگام متوسطه اول به چه صورتی است ؟
راهنمای مربوط به عضویت در سامانه همگام متوسطه اول در این مقاله قرار گرفته است .




3- نحوه دریافت کارنامه امتحانات نهایی از سایت همگام متوسطه اول چگونه است ؟
جزئیات دریافت کارنامه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه نهم در سامانه همگام متوسطه اول ، در این مقاله عنوان شده است .

منبع : همگام مدارس متوسطه اول
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J372
نظرتان را بنویسید