سایت همگام پایه یازدهم www.hamgam.medu.ir

سایت همگام پایه یازدهم www.hamgam.medu.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه همگام پایه یازدهم به نشانی اینترنتی www.hamgam.medu.ir از بخش های آموزشی و پژوهشی متنوعی تشکیل شده است که دانش آموزان پایه یازدهم متوسطه دوم می توانند با مراجعه به این سامانه از مقالات و منابع درسی ، آموزشی و تحصیلی زیاد بهره مند شوند .




کاربران سامانه همگام یازدهم می توانند با مراجعه به این سامانه دانش آموزی به آدرس www.hamgam.medu.ir  از تمامی منابع و محتویات آموزشی موجود استفاده کرده و در جشنواره ها و مسابقات مختلف دانش آموزی شرکت نمایند .

دانش آموزان یازدهمی علاقه مند به شرکت در آزمون های و المپیاد های علمی دانش آموزی در زمینه های مختلف علمی می توانند با مراجعه به بخش مربوط در سایت همگام یازدهم رشته دلخواه خود را انتخاب کرده و مراحل مربط به ثبت نام در این آزمون ها را تکمیل نمایند .

به منظور ارائه راهنمایی های بیشتر درباره بخش های مختلف سامانه همگام یازدهم برای دانش آموزان این پایه تحصیلی قصد داریم در ادامه این مقاله نحوه ورود دانش آموزان پایه یازدهم در سامانه همگام و سایر امکانات موجود در این سامانه را بررسی نماییم .



نحوه ورود دانش آموزان پایه یازدهم به سایت همگام
دانش آموزان پایه یازدهم متوسطه دوم برای استفاده از امکاناتی چون شرکت در آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی یا دریافت ارزشیابی تحصیلی ماهانه خود باید عضو سامانه همگام دانش آموزی شوند .

برای عضویت در این سامانه دانش آموزان یازدهم متوسطه دوم حتما باید علاوه بر کد ملی ، رمز عبور همگام نیز داشته باشند تا بتوانند ثبت نام خود را تکمیل کرده و وارد سامانه همگام شوند .

برای دریافت رمز عبور همگام دانش آموزان حتما باید توسط مدیر مدرسه خود در سامانه سناد دانش آموزی عضو شده و ثبت نام آن ها تکمیل شده باشد . دانش آموزان برای دریافت این رمز عبور حتما باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و یا با مدیر مدرسه تماس بگیرند ،  چرا که رمز همگام تنها  توسط مدیران مدارس قابل دریافت می باشد .

جهت راهنمایی بیشتر دانش آموزان پایه یازدهم برای عضویت در سامانه همگام مدارس در این قسمت تمامی مراحل عضویت در این سامانه را به صورت راهنمای تصویری شرح داده و بررسی می نماییم .

بیشتر بخوانید: رمز همگام را فراموش کردم


 راهنمای تصویری عضویت در سامانه همگام یازدهم 



 ابتدا آدرس اینترنتی سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.ir را در قسمت آدرس مرورگر وارد کرده و وارد سامانه شوید .







 در صفحه باز شده گزینه ورود را جهت عضویت در سایت همگام انتخاب نمایید .







 سپس در قسمت های خواسته شده نام کاربری و رمز عبور همگام دریافتی از مدرسه خود را وارد نمایید .







 در صورت تایید اطلاعات وارد شده و انتخاب گزینه ورود در انتهای این بخش عضویت دانش آموز در سامانه همگام یازدهم تکمیل خواهد شد  .



بیشتر بخوانید: نحوه ورود به سایت همگام





امکانات موجود در سایت همگام برای دانش آموزان پایه یازدهم
دانش آموزان کلاس یازدهمی پس از تکمیل مراحل ثبت نام خود در سامانه همگام و عضویت در این سامانه می توانند از تمامی بخش های موجود در سایت همگام پایه تحصیلی یازدهم و متوسطه دوم استفاده نمایند .

مواردی چون فعالیت های های پژوهشی ، شرکت در جشنواره ها و آزمون های دانش آموزی ، تکالیف درسی و سایر موارد مشابه از جمله امکاناتی هستند که در سامانه همگام برای دانش آموزان کلاس یازدهم قابل استفاده و در دسترس می باشند .

برای اطلاع از سایر بخش های سایت همگام کلاس یازدهم و جزئیات آن ها در این قسمت به بررسی هر یک از گزینه های موجود مرتبط با پایه یازدهم در سامانه همگام مدارس به صورت مختصر و ساده می پردازیم .



 معرفی بخش های مختلف سامانه همگام یازدهم 



 داشبورد اصلی :

داشبورد اصلی سامانه همگام پایه یازدهم در برگیرنده تمامی گزینه های موجود در این سامانه می باشد ، درواقع این قسمت بخشی است که امکانات سامانه همگام در آن دسته بندی شده اند .









 پرسش و پاسخ آنلاین :

در برخی موارد که دانش آموزان در زمینه های درسی و تحصیلی خود دچار پرسش یا مشکلی می شوند می توانند از طریق این گزینه در سایت همگام پرسش خود را با معلم مربوطه درمیان گذاشته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند .







 ثبت نام اوقات فراغت :

در ایام تعطیلات تابستان و یا موارد مشابه دیگر برخی از مدارس و مراکز آموزشی ، برنامه های آموزشی و پرورشی مختلفی را برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در نظر می گیرند . دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این برنامه ها می توانند از طریق این گزینه در برنامه های فراغتی ذکر شده ثبت نام نمایند .







 شرکت در انتخابات :

انتخابات شورای دانش آموزی هر ساله در تمامی مدارس سراسر کشور برگزار می گردد . دانش آموزان کلاس یازدهم می توانند از طریق مراجعه به این قسمت از سامانه همگام کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده و رای دهند .







 آزمون آنلاین :

برخی از معلمان برای یادگیری بهتر مباحث درسی دانش آموزان ، اقدام به برگزاری آزمون های آنلاین و مجازی می نمایند . دانش آموزان کلاس یازدهم می توانند با مراجعه به این قسمت در این آزمون ها شرکت نمایند .







 انضباطی و تشویقی :

بخش انضباطی برای اطلاع از وضعیت پیشرفت و یا افت دانش آموزان در نظر گرفته شده است . دانش آموزان پایه یازدهم و والدین آن ها می توانند با مراجعه به این قسمت از سامانه از میزان پیشرفت ها و موارد انضباطی مربوطه مطلع شوند .







 محتوای الکترونیک :

این گزینه شامل بخشی با عنوان بانک محتوای الکترونیک می باشد که دانش آموزان یازدهم می توانند برای دسترسی به مطالب آموزشی و افزایش میزان یادگیری خود به این بخش از سامانه همگام مراجعه نمایند .







 فرم ساز :

گزینه فرم ساز مربوط به طراحی فرم های تحصیلی مختلف بوده که دانش آموزان می توانند در صورت لزوم برای دریافت فرم های تحصیلی مورد نظر خود به این قسمت مراجعه نمایند .







برنامه کلاسی دانش آموزان :

 این قسمت سامانه همگام یازدهم برای نمایش برنامه های درسی و کلاسی دانش آموزان که توسط معلمان و مدیران طراحی می شود در نظر گرفته شده است . دانش آموزان با مراجعه به بخش برنامه کلاسی دانش آموزان در سامانه همگام ، می توانند از برنامه هفتگی کلاس های درسی خود مطلع شوند .







 کارنامه :

گزینه کارنامه سامانه همگام یازدهم بخشی است که دانش آموزان می توانند از طریق مراجعه به آن کارنامه تحصیلی خود را به صورت هفتگی ، ماهانه و نهایی دریافت نمایند .







بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه از سایت همگام


 فعالیت های پژوهشی :

این گزینه شامل چهار بخش اصلی ثبت ایده ها ، خلاقیت ها و دستاورد ها ، ثبت اختراعات ، ثبت ابتکارات و ثبت پژوهش می باشد . دانش آموزان پایه یازدهمی که علاقه مند به مطالعات و فعالیت های پژوهشی هستند با مراجعه به این گزینه همگام می توانند ایده ها و نو آوری های خود در زمینه های مختلف را ثبت نمایند . 







 جشنواره ها و مسابقات :

بخش  جشنواره ها و مسابقات سامانه همگام مربوط به جشنواره های دانش آموزی و بین مدارس می باشد ، که دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این مسابقات می توانند به این قسمت از سایت همگام یازدهم مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند .







 تکالیف :

تکالیف درسی در نظر گرفته شده توسط معلمان تمامی دروس پایه یازدهم در این بخش از سامانه همگام مدارس قابل مشاهده و دریافت می باشد .







 سامانه نماد :

گزینه سامانه نماد در سایت همگام پایه یازدهم مربوط به مدیریت روانی و رفتاری دانش آموزان پایه های تحصیلی مختلف است . این گزینه شامل دو بخش مکاتبات و محتوای آموزشی بوده و والدین ، معلمان و حتی دانش آموزان می توانند در رابطه با موارد آموزشی و مشاوره ای آموزش ها و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند .







  المپیاد دانش آموزی :

دانش آموزان یازدهمی علاقه مند به شرکت در آزمون های المپیاد های علمی دانش آموزی می توانند با در نظر گرفتن شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی به بخش المپیاد دانش آموزی سامانه همگام یازدهم مراجعه کرده و در رشته دلخواه خود ثبت نام نمایند .







 جشنواره جوان خوارزمی :

دانش آموزان مخترع و مبتکر پایه یازدهم که علاقه مند به شرکت در مسابقات خوارزمی دانش آموزی هستند می توانند با در نظر گرفتن شرایط کافی ، به این بخش از سایت همگام مراجعه کرده و در این جشنواره دانش آموزی شرکت نمایند .







 آموزش مهارت های کار آفرینی :

علاقه مندان به یادگیری مهارت های فنی و کار آفرینی با مراجعه به این بخش و ثبت نام در دوره های آموزشی آن می توانند از آموزش ها و مهارت های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم بهره مند شوند .







بیشتر بخوانید: رشته های هنرستان فنی حرفه ای


 المپیاد پژوهشی :

دانش آموزان پژوهشگر و خلاق در پایه یازدهم متوسطه دوم می توانند با ثبت نام در این بخش و ارائه جزئیات طرح پژوهشی خود در قسمت مربوطه در المپیاد های پژوهشی دانش آموزان شرکت نمایند .







 جشنواره خلاقیت ، نوآوری و کار آفرینی :

دانش آموزانی که ایده های نو و خلاقانه ای در زمینه های مختلف دارند ، با مراجعه به این بخش و ثبت نام در آن می توانند با ایده ها و نو آوری های دانش آموزان دیگر آشنا شده و همچنین به رقابت با آنان بپردازند .







 بیمه دانش آموزی :

کارت بیمه دانش آموزی محصلین پایه یازدهم از طریق مراجعه به این بخش از سامانه همگام قابل دریافت بوده و همچنین دانش آموزان پایه یازدهم و والدین آن ها می توانند از طریق مراجعه به این قسمت ، فرم شماره 5 بیمه حوادث دانش آموزی را نیز دریافت کرده و تکمیل نمایند .









در ادامه بخوانید: ثبت نام در سایت همگام









دانش آموزان پایه یازدهم برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به سامانه همگام یازدهم می توانند عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایند . همچنین در صورت داشتن هر گونه پرسش در رابطه با سامانه همگام پایه یازدهم می توانید راهنمایی های لازم را از طریق تماس با خدمات مشاوره تحصیلی هیوا از مشاورین این مرکز دریافت نمایید .










سوالات متداول


1- آیا امکان ثبت نام در المپیاد های دانش آموزی در سامانه همگام یازدهم وجود دارد ؟
بله طبق موارد عنوان شده در مقاله فوق این امکان در سایت همگام یازدهم برای دانش آموزان ایجاد شده است که بتوانند از طریق این سامانه در المپیاد های دانش آموزی ثبت نام نمایند.




2- نحوه عضویت در سایت همگام پایه یازدهم به چه صورتی است ؟
تمامی مراحل مربوط به عضویت در سامانه همگام دانش آموزی یازدهم در این مقاله به صورت راهنمای تصویری ارائه شده است .




3- نحوه دریافت کارنامه ماهانه از سایت همگام یازدهم چگونه است ؟
جزئیات دریافت کارنامه ماهانه دانش آموزان پایه یازدهم در سامانه همگام مدارس در این مقاله به صورت تصویری عنوان شده است .

منبع : سایت همگام پایه یازدهم www.hamgam.medu.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5NAB
نظرتان را بنویسید