ثبت نام رشته داروسازی بدون کنکور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ورود به رشته داروسازی در هر یک از دانشگاه های سراسر کشور تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری امکانپذیر می باشد اما علاقمندان به ادامه تحصیل در این رشته می توانند از طریق پذیرش بدون کنکور داروسازی مانند تحصیل در خارج از کشور نیز وارد این رشته شوند .




رشته داروسازی یکی از 4 رشته پرطرفدار گروه علوم پزشکی می باشد ، فارغ التحصیلان این رشته با کشف خواص مواد مختلف برای سلامتی موجودات زنده از جمله انسان ها و ترکیب این مواد با هم گام موثری در راستای تامین سلامت جامعه برمیدارند .

با سنگین شدن رقابت در کنکور تجربی بین رشته های پرطرفدار و هم چنین ظرفیت کم دانشگاه های علوم پزشکی جهت پذیرش دانشجو  ، قبولی در این رشته ها نسبت به گذشته بسیار سخت تر شده . همین امر سبب گشته تا ورود به دانشگاه در رشته داروسازی به صورت بدون کنکور به یکی از دغدغه داوطلبان کنکور سراسری و والدینشان تبدیل شود . اگر شما هم جزو علاقمندان به رشته داروسازی می باشید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا از صفر تا صد پذیرش رشته داروسازی به صورت بدون کنکور مطلع شوید .





چشم اندازی به رشته داروسازی
طول دوره داروسازی 5 الی 6 سال می باشد که علاقمندان ورود به این حرفه می بایست در این مدت به مطالعه این رشته توسط دانشگاه های معتبر بپردازند . این رشته با تحقیق و پژوهش آمیخته شده است بنابراین یکی از اصلی ترین توانایی های لازم جهت ورود به رشته داروسازی علاقه به انجام کارهای پژوهشی می باشد .

بيشتر كتب درسی رشته داروسازی به زبان انگليسی بوده و دانشجوی این رشته بايد به زبان انگليسی مسلط باشد تا بتواند از كتب و مجلات علمی موجود به خوبی بهره‌ ببرد . این دانشجویان در سال ابتدایی تحصیل خود اقدام به گذراندن واحدهای علوم پايه مانند فيزيولوژی ، شيمی و فيزیک می نمایند و سپس در سال های آتی به گذراندن واحدهای تخصصی می پردازند .

از نظر شغلی می توان گفت که فارغ التحصیلان رشته داروسازی می توانند اقدام به تاسیس داروخانه کرده ، یا به عنوان مسئول فنی داروخانه بوده ، در صنايع‌ داروسازی و کارخانه‌های آرايشی ـ بهداشتی مشغول به کار شوند . همچنین این افراد در صورت علاقه و تمایل می توانند در بخش های تحقیقاتی مانند مطالعه در خصوص الگوی مصرف داروها ، نوع بيماری های هر منطقه ، کمک به افزايش سطح آگاهی عمومی و بهینه سازی مصارف دارویی پرداخته و یا در کارخانجات داروسازی عهده دار وظایفی مانند بررسی کیفیت داروها و نظارت بر اجرای فعالیت های آزمایشگاهی و ساخت داروها بپردازد .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی رشته داروسازی


پس از رشته پزشکی و دندانپزشکی ، داروسازی از مهم ترین رشته های گروه علوم تجربی محسوب می شود که هر ساله شاهد رقابت شدید میان داوطلبان کنکور تجربی برای قبولی در این رشته هستیم . همین رقابت شدید باعث شده تا بازار پذیرش رشته های گروه پزشکی بدون کنکور گرم شده و بسیاری از والدین و داوطلبان کنکوری به دنبال راهی برای ورود به این رشته به صورت بدون کنکور باشند .

البته خالی از لطف نیست به این نکته توجه داشته باشید که پذیرش در رشته داروسازی هیچ یک از دانشگاه های سراسری و آزاد سراسری کشور به صورت بدون آزمون انجام نمی شود . زیرا به خاطر اهمیت این رشته ، پذیرش دانشجو صرفا از رتبه های برتر کنکور سراسری انجام می گیرد . اگر تمایل به ورود به این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی ایران را دارید لازم است تا حتما در کنکور تجربی شرکت کرده و نمره قبولی جهت ورود به این رشته را کسب کنید .

بیشتر بخوانید: هر آنچه برای موفقیت در کنکور نیاز دارید





تحصیل رشته داروسازی بدون کنکور
بیشتر داوطلبانی که در کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده و موفق به قبولی در رشته های پر متقاضی مانند داروسازی نشده اند ، به دلایلی مانند مشکلات پشت کنکور ماندن ، افزایش تقاضا برای ورود به رشته های پر متقاضی ، سختی کنکور و یا ... دیگر تمایلی به شرکت در کنکور سراسری نداشته و به دنبال راهی برای ورود به رشته داروسازی و سایر رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون کنکور هستند ، اصلی ترین گزینه موجود برای این دسته از داوطلبان تحصیل در خارج از کشور می باشد .

شاید برای شما هم جالب باشد که علیرغم سختی ها و دغدغه های ورود به رشته های گروه پزشکی در داخل کشور  ، دانشگاه های علوم پزشکی خارج از کشور به صورت بدون کنکور در کلیه رشته ها اقدام به پذیرش می کنند .







علاقمندان به این رشته ها می توانند در صورت داشتن مدرک زبان معتبر و سایر شرایط خاص دانشگاه مورد نظر خود و همچنین توان مالی پرداخت شهریه و هزینه زندگی ، اقدام به پذیرش در رشته مورد نظر خود کنند . با توجه به تغییرات روزانه نرخ ارز در کشور ، میزان شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی در هر کشور متفاوت می باشد و نمی توان بطور دقیق میزان هزینه لازم در طول تحصیل داوطلبان را تخمین زد .

دسته ای از داوطلبان که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را داشته و تصمیم به بازگشت به ایران را دارند ، توصیه می شود حتما لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را بررسی کنند . زیرا برخی از دانشگاه های علوم پزشکی در خارج از کشور وجود دارند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد و داوطلبانی که در این دانشگاه ها فارغ التحصیل شده باشند ، مدرکشان ارزش علمی نداشته و نمی توانند با مدرک دریافتی فعالیتی در کشور داشته باشند .

بیشتر بخوانید: تحصیل در خارج از کشور









رشته های مشابه داروسازی
هر ساله دانشگاه هایی مانند علمی کاربردی و آزاد رشته های نزدیک به رشته داروسازی را به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ارائه می کنند که بسیاری از داوطبان را به خود مشغول می کند . رشته هایی مانند شیمی دارویی . بسیاری از داوطلبانی که تصمیم به انتخاب این رشته دارند ، به این امید هستند که بعد از فارغ التحصیلی می توانند اقدام به کسب جواز تاسیس داروخانه کنند اما لازم به ذکر است با توجه به شرایط تاسیس داروخانه این داوطلبان امتیاز بسیار کمتری نسبت به یک داروساز دارند . به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته حتما جزئیات هر رشته را مطالعه کرده تا با اطلاع کامل اقدام به انتخابی درست کنید .

در ادامه بخوانید: شرایط تاسیس داروخانه







 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص  راه های وررود به رشته های پرمتقاضی مانند داروسازی ، پزشکی و دندانپزشکی بدون کنکور می باشند . شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربیات این کارشناسان در زمینه مورد نظر خود استفاده نمایید . پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اخبار مربوط به پذیرش بدون آزمون رشته های پر متقاضی مطلع شوید .




سوالات متداول


1-  آیا راه حلی برای ثبت نام بدون کنکور در رشته داروسازی وجود دارد ؟
 بله ، تنها راه میانبر جهت ثبت نام رشته داروسازی تحصیل در خارج از کشور می باشد که توضیحات تکمیلی آن در متن مقاله گفته شده است .




2-  هزینه تحصیل رشته داروسازی در خارج از کشور چه مقدار می باشد ؟
 این هزینه با توجه به نوسانات ارز در ایران نرخ مشخصی ندارد البته جزئیات دقیق آن در این مقاله گفته شده است .




3-  اصلی ترین راه ورود به رشته داروسازی در دانشگاه های سراسری  چیست ؟
  شرکت در کنکور سراسری اصلی ترین راه ورود به رشته داروسازی در دانشگاه های سراسری می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به متن مقاله مراجعه نمایید .

منبع : ثبت نام رشته داروسازی بدون کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K35R
نظرتان را بنویسید