آزمون سلامت روان همگام مدارس

آزمون سلامت روان همگام مدارس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آزمون سلامت روان همگام به منظور کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با دانش آموزان و ساماندهی و مشاوره درست خانواده ها و فرزندان آن ها طراحی شده است. با شرکت در این آزمون و پاسخگویی به سوالات آن در سایت همگام مدارس به نشانی hamgam.medu.ir می توانید به نقاط ضعف و توانایی های خود پی ببرید.

 

 

 

سامانه همگام دانش آموزی به آدرس hamgam.medu.ir، این امکان را برای دانش آموزان  فراهم کرده است تا بتوانند در آزمون های مشاوره ای مرتبط با شرایط تحصیلی و شخصیتی خود به صورت اینترنتی و غیر حضوری شرکت کرده و بعد از مشاهده نتایج به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرند.

از جمله آزمون های مشاوره ای در سایت همگام مدارس، آزمون سلامت روان همگام است که دانش آموزان و والدین آن ها با شرکت در این آزمون و پاسخگویی به سوالات آن می توانند به مشکلات رفتاری یا ضعف های مرتبط با سلامت روان و شخصیت خود پی برده و در صورت بروز این مشکلات مشاوره های لازم را کسب نمایند. همچنین، دسترسی تمام دانش آموزان و سایر کاربران برای آزمون سلامت روان همگام، بر خلاف آزمون های مشاوره ای سامانه همگام مرتبط با هدایت تحصیلی نیز امکان پذیر است.

به دلیل اهمیت سلامت روان افراد به ویژه دانش آموزان و تاثیرات آن بر زندگی فردی، اجتماعی و آموزشی آنان در ادامه این مقاله موارد مرتبط با آزمون سلامت روان همگام مانند موضوعات آزمون سلامت روان همگام، نحوه انجام آزمون، نحوه شرکت در آزمون سلامت روان از طریق برنامه شاد و اهداف آزمون های سلامت روان همگام مورد بررسی قرار گرفته و به طور کامل شرح داده خواهد شد.

 

موضوعات آزمون سلامت روان

آزمون های مشاوره ای سایت همگام به منظور راهنمایی دانش آموزان در مورد توانایی ها و اشکالات فردی و تحصیلی خود و همچنین ساماندهی علایق آن ها در کنار سامانه پاس و پادا طراحی شده و اجرا می گردند. از جمله آزمون هایی که دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و تاثیرات عمیق و گسترده ای بر سایر آزمون های مشاوره ای دیگر سامانه همگام مدارس نیز دارد، آزمون سلامت روان همگام می باشد.

 

این آزمون با هدف کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با دانش آموزان از طریق ارائه راهنمایی های مشاوران انجام می پذیرد. موضوعاتی که در برگیرنده سوالات و نظر سنجی های آزمون سلامت روان سایت همگام می گردد شامل موارد زیر می باشد:

 

عزت نفس

نشاط و شادکامی

رفتارهای پرخطر

مشکلات شدید روانی

خودآگاهی

اوقات فراغت

نگرش به مدرسه

مسائل و مشکلات دانش‌‌آموزان

نحوه مقابله با استرس و فشار روانی

مشکلات اقتصادی

حمایت خانوادگی دانش آموزان

 

دانش آموزان می توانند با عضویت در سامانه همگام مدارس از آزمون های مشاوره ای تحصیلی و آزمون های علمی بهره مند شوند، برای اطلاع از جزئیات این سامانه می توانید به متن مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام در سایت همگام

 

 

نحوه انجام آزمون سلامت روان

سلامت روان دانش آموزان بیشتر از هر چیزی بر روی یادگیری و تحصیل و آموزش آن ها تاثیر می گذارد. لذا، توجه به هر یک از ابعاد سلامتی روانی و آرامش درونی و ذهنی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

با توجه به موارد عنوان شده و اهمیت نتایج آزمون سلامت روان همگام و انجام درست مراحل این آزمون در این بخش راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون سلامت روان همگام به صورت کامل و قابل درک برای کاربران سایت همگام ارائه گردیده است.

 

راهنمای تصویری نحوه انجام آزمون سلامت روان همگام

 

پس از درج آدرس hamgam.medu.ir به عنوان نشانی اینترنتی سامانه همگام در قسمت آدرس مرورگر و مشاهده صفحه ورودی کاربران، در قسمت های خواسته شده نام کاربری و رمز عبور همگام خود را وارد نمایید.

 

راهنمای تصویری آزمون سلامت روان همگام

 

پس از ورود به پرتال همگام و مشاهده داشبورد اصلی گزینه آزمون های مشاوره ای را انتخاب نمایید.

 

نحوه ثبت نام روان سلامت همگام

 

در صفحه باز شده گزینه آزمون خودارزیابی را انتخاب کرده و وارد شوید.

 

راهنمای آزمون سلامت روان در سایت همگام

 

در این مرحله از بخش مدیریت روی تصویر کتاب کلیک کنید.

 

مرحله آزمون سلامت روان در سامانه همگام

 

سر فصل ها و مراحل مختلف آزمون سلامت روان که شامل 6 مرحله است در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.

 

راهنمای آزمون خود ارزیابی سلامت روان همگام

 

برای شروع آزمون سلامت روان همگام از دفترچه شماره 1 بر روی گزینه پاسخ به سوالات کلیک کرده و پاسخ های خود را وارد نمایید. همچنین، در پایان هر مرحله از آزمون گزینه ثبت موقت و بازگشت را انتخاب نمایید.

 

راهنمای تصویری آزمون خود ارزیابی سلامت روان همگام

 

 

توجه داشته باشید که زمانی از انجام درست آزمون سلامت روان همگام مطمئن می شوید که در پایان هریک از مراحل پیام موفقیت را مشاهده نمایید.

 

نحوه ثبت نام روان همگام

 

دانش آموزان و کاربران در صورتی که با عبارت رمز همگام خود را فراموش کردم روبه رو شوند، می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: رمز همگام را فراموش کردم

 

 

 

 

 

نحوه انجام آزمون سلامت روان از طریق برنامه شاد

از آنجایی که ممکن است برخی از دانش آموزان به سامانه همگام مدارس به طور مستقیم دسترسی نداشته و یا شرایط ورود به سامانه همگام را نداشته باشند. لذا، این امکان برای دانش آموزان فراهم شده است که بتوانند از طریق برنامه شاد در آزمون سلامت روان همگام شرکت کرده و نتایج آن را نیز دریافت نمایند.

 

اهمیت این موضوع و همچنین راهنمایی دانش آموزان و کاربران همگام دانش آموزی سبب شده است که در این بخش به شرح مراحل شرکت در آزمون سلامت روان همگام در برنامه شاد به صورت راهنمای تصویری پرداخته شود.

 

راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون سلامت روان همگام از طریق برنامه شاد

 

ابتدا وارد اپلیکیشن شاد شده و گزینه پرورشی و فرهنگی را انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری آزمون سلامت روان همگام در برنامه شاد

 

سپس گزینه برنامه های مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را انتخاب نموده و وارد شوید.

 

نحوه شرکت در سلامت روان همگام از طریق برنامه شاد

 

از بین تمام گزینه ها روی بخش آزمون های مشاوره ای کلیک نمایید.

 

نحوه ثبت نام آزمون سلامت روان در برنامه شاد

 

پس از مشاهده صفحه ورودی سامانه دانش آموزی همگام تمامی مراحل مربوطه را همچون موارد ذکر شده در مطلب قبل انجام دهید.

 

لازم به ذکر است که برای دسترسی به نتایج آزمون سلامت روان همگام علاوه بر انجام درست مراحل آزمون باید به تمامی سوالات پاسخ داده شود در غیر این صورت با پیام خطا مواجه خواهید شد.

 

مراحل آزمون سلامت روان از طریق برنامه شاد

 

دانش آموزان برای آشنایی با نحوه پاسخگویی به آزمون ها در برنامه شاد، می توانند متن مقاله زیر را مطالع نمایند.

بیشتر بخوانید: نحوه پاسخگویی به آزمون در برنامه شاد

 

 

 

 

اهداف آزمون های سلامت روان

دانش آموزان می بایست از لحاظ  روحی و روانی از سلامت کاملی برخوردار بوده، تا بتوانند تحصیل و انتخاب رشته موفق و مناسبی داشته باشند و در صورت وجود مشکل سریع تر آن را برطرف سازند.

 

بسیاری از این دانش آموزان و حتی خانواده های آن ها نسبت به این مسئله توجه کمتری نشان داده و از موضوعات و حوزه های مرتبط با سلامت روان بی اطلاع هستند. لذا، در این قسمت از مقاله جهت ارائه توضیحات بیشتر و افزایش اطلاعات کاربران سامانه همگام، اهداف در نظر گرفته شده در اجرای آزمون سلامت روان همگام به طور خلاصه عنوان شده است. این اهداف کلی عبارتند از:

 

تربیت دینی اخلاقی

تربیت سیاسی و اجتماعی

تربیت زیستی و بدنی

تربیت هنری و زیبا شناختی

تربیت اقتصادی و حرفه ای

تربیت علمی و فناوری

 

اگر پس از مطالعه مقاله آزمون سلامت همگام، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. همچنین، دانش آموزان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و اخبار منتشر شده درباره آزمون سلامت روان همگام در کانال تلگرامی مدارس هیوا عضو شده یا صفحه اینستاگرامی هیوا را دنبال نمایند.

 

دانش آموزان برای سنجش سلامت جسمانی می توانند به سایت پادا مراجعه و در آزمون سواد حرکتی این سایت شرکت نمایند. پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

در ادامه بخوانید: ارزیابی سواد حرکتی



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه شرکت در آزمون سلامت روان همگام چگونه است؟

✔️ تمامی مراحل مربوط به شرکت در آزمون سلامت روان همگام در این مقاله به صورت راهنمای تصویری شرح داده شده است.



 

2- ✔️ چگونه می توان از طریق برنامه شاد وارد آزمون سلامت روان همگام شد؟

✔️ در مقاله فوق تمام جزئیات شرکت در آزمون سلامت روان همگام از طریق برنامه شاد با استفاده از راهنمای تصویری ارائه شده است.



 

3- ✔️ سوالات آزمون سلامت روان همگام بیشتر در چه حوزه های مطرح شده است؟

✔️ موضوعات و حوزه های در نظر گرفته شده برای سوالات آزمون سلامت روان همگام در این مقاله به طور کامل بررسی شده است.

منبع : آزمون سلامت روان همگام مدارس

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vGRr
نظرتان را بنویسید