آزمون آنلاین سایت همگام

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان جهت شرکت در آزمون آنلاین طراحی شده توسط معلمان در سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.ir باید به بخش مربوط به آزمون آنلاین سایت همگام دانش آموزی مراجعه کرده و با ورود به محیط آزمون ، امتحان خود را تکمیل نمایند .




آزمون آنلاین همگام یا مجازی از جمله روش های امتحانی ارائه شده در سال های اخیر می باشد که مورد استقبال بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی قرار گرفته است . طراحی و ارائه آزمون های مدارس به صورت غیر حضوری یا آنلاین باعث شده است که علاوه بر صرفه جویی در هزینه های ناشی از تهیه برگه های امتحانی و آماده سازی شرایط آزمون ، در زمان و وقت معلمان و دانش آموزان نیز صرفه جویی شود .

شرکت در امتحانات مدارس از طریق آزمون آنلاین همگام این امکان را برای دانش آموزان به وجود آورده است که بتوانند با داشتن زمان کافی با آرامش خاطر تمام سوالات امتحانی خود را پاسخ دهند .

علاوه بر مطالب عنوان شده ، سهولت در دسترسی به این نوع از آزمون در سامانه همگام مدارس به آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir موجب شده است که معلمان و دبیران مدارس برای یادگیری بهتر دانش آموزان و آماده سازی آن ها برای امتحانات میان دوره و پایان دوره تحصیلی ، تعداد دفعات برگزاری آزمون های آنلاین سایت همگام را افزایش داده و از این طریق نکات مهم دروس را برای دانش آموزان یاد آور شوند .

با توجه به تمامی موارد ذکر شده و همچنین راهنمایی بیشتر معلمان و دانش آموزان با آزمون آنلاین سامانه همگام مدارس در ادامه این مقاله مراحل طراحی آزمون توسط معلمان و شرکت در آزمون آنلاین توسط دانش آموزان در سایت همگام را به صورت راهنمای تصویری شرح خواهیم داد .





راهنمای تصویری طراحی آزمون آنلاین همگام برای معلمان
با توجه به ضروری بودن یادگیری مطالب آموزش داده شده به دانش آموزان از طریق روش های استاندارد و مناسب ، باید از تمام روش های درست ممکن برای آموزش و کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد .

از جمله روش های پیشنهادی جهت مرور و تدریس مطالب درسی برای معلمان طراحی سوالات و آزمون های آنلاین از طریق سامانه همگام مدارس می باشد . اسفاده از این روش علاوه بر روز ها و ساعات درسی دانش آموزان ، در ایام تعطیلی مدارس و ساعات خارج از درس نیز امکان پذیر می باشد .

به منظور ارائه توضیحات بیشتر در رابطه با آزمون آنلاین همگام در این بخش مراحل طراحی آزمون مجازی در سایت همگام توسط معلمین مدارس را به صورت راهنمای تصویری بررسی می نماییم .



راهنمای تصویری طراحی آزمون آنلاین همگام 



پس از وارد کردن آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir در قسمت آدرس جستجوگر و نحوه ورود به سایت همگام از قسمت داشبورد اصلی گزینه بانک سوال را انتخاب کنید .






در صفحه بازشده روی گزینه جدید کلیک کنید .






در مرحله بعد موارد خواسته شده را در بخش های مخصوص خود وارد کرده و اطلاعات ورودی را با انتخاب گزینه ثبت ذخیره نمایید .






سپس در در صفحه ای که مشاهده می نمایید سوالات مورد نظر خود را به همراه پاسخ های صحیح آن ها در محل های خواسته شده وارد کنید .









 لازم به ذکر است که پس از ثبت سوالات امکان حذف یا ویرایش آن ها از طریق ستون مدیریت برای معلمان امکان پذیر می باشد .








سپس مجددا به پورتال اصلی سایت همگام برگشته و در این مرحله گزینه طراحی آزمون را انتخاب نمایید .






روی گزینه جدید کلیک کنید .






عنوان آزمون را وارد کرده و ثبت نمایید .






برای زمان بندی آزمون آنلاین همگام دوباره به داشبورد اصلی برگشته و گزینه زمان بندی آزمون را انتخاب نمایید .






روی گزینه جدید کلیک کنید .






در صفحه باز شده اطلاعات خوسته شده از جمله تاریخ شروع و پایان آزمون را وارد کرده و گزینه ثبت را انتخاب نمایید .









بعد از ثبت اطلاعات و تعیین زمان برای آزمون آنلاین همگام امکان تغییر یا حذف آن وجود نخواهد داشت .



بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه از سایت همگام





راهنمای تصویری شرکت در آزمون آنلاین همگام برای دانش آموزان
دانش آموزان تمامی پایه های تحصیلی برای این که بتوانند در امتحانات مدارس موفق بوده و نمرات خوبی دریافت نمایند باید با صورت های مختلف طراحی سوالات امتحانی آشنا شده و با تکرار مطالب از نکات مهم مباحث درسی خود آگاه شوند .

یکی از راه های یادگیری مطالب درسی و بخاطر سپردن آن ها شرکت در آزمون ها و امتحانات مختلف می باشد . به موجب طراحی بخش آزمون آنلاین همگام مدارس ، دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی می توانند با شرکت در آزمون های مکرر حتی در ایام تعطیل و خارج از درس خود ، آمادگی لازم و کافی را برای شرکت در امتحانات مدارس کسب نمایند .

اهمیت موارد عنوان شده برای دانش آموزان و والدین آن ها به قدری است که قصد داریم در ادامه این قسمت مراحل شرکت در آزمون های آنلاین همگام و پاسخگویی به سوالات را به صورت راهنمای تصویری برای دانش آموزان ارائه کنیم :



راهنمای تصویری شرکت در آزمون آنلاین همگام 



  پس از ورود به سامانه همگام مدارس و تایید نام کاربری و رمز عبور همگام خود ، وارد پورتال اصلی سایت شده و گزینه آزمون آنلاین را انتخاب نمایید .






در صفحه بازشده آزمون موردنظر خود را انتخاب کرده و با کلیک بر روی تصویر مداد در قسمت مدیریت وارد محیط آزمون آنلاین همگام شوید .






در این مرحله سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آزمون برای دانش آموزان قابل مشاهده است که پس از پاسخ به سوالات و اطمینان از درستی جواب های خود ، گزینه تحویل برگه را انتخاب کرده و آزمون خود را به پایان برسانید .







 توجه کنید که زمان در نظر گرفته شده برای آزمون از زمان ورود شما به محیط آزمون آنلاین همگام آغاز خواهد شد و در صورت اتمام فرصت تعیین شده سامانه به صورت خودکار عملیات تحویل برگه را انجام خواهد داد .

حتی در صورتی که برای خروج از محیط آزمون قبل از انتخاب گزینه تحویل برگه صفحه موردنظر را بسته و از آن خارج شوید تا اتمام فرصت امتحان این زمان تلف شده نیز جزو وقت مشخص شده آزمون آنلاین محاسبه خواهد شد .



در ادامه بخوانید: سوالات امتحانی









دانش آموزان برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به آزمون آنلاین سامانه همگام می توانند عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایند . همچنین در صورت داشتن هر گونه پرسش در رابطه با آزمون آنلاین همگام می توانید راهنمایی های لازم را از طریق تماس با خدمات مشاوره تحصیلی هیوا از مشاورین این مرکز دریافت نمایید . 












سوالات متداول


1- آیا شرکت در آزمون آنلاین سایت همگام برای دانش آموزان تمامی پایه های تحصیلی امکان پذیر است ؟
بله طبق موارد ذکر شده در این مقاله شرکت در آزمون آنلاین برای دانش آموزان تمام مقاطع ممکن می باشد .




2- نحوه طراحی آزمون آنلاین در سایت همگام به چه صورتی است ؟
تمام مراحل طراحی آزمون آنلاین همگام در این مقاله به صورت راهنمای تصویری عنوان شده است .




3- چگونه می توان در آزمون آنلاین همگام شرکت کرد ؟
راهنمای تصویری شرکت در آزمون آنلاین همگام در این مقاله به طور کامل مراحل شرکت در این آزمون را برای دانش آموزان شرح داده است .

منبع : آزمون آنلاین سایت همگام
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/A39O
نظرتان را بنویسید