خواص حجامت برای بهبود سلامت بدن

خواص حجامت برای بهبود سلامت بدن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سمیه صائمی
حجامت دقیقاً چیست؟

بازیهای المپیک تابستانی 2016 دارای عملکردهای هیجان انگیز ، ناراحتی و پایان عکس بود. اما روزها پس از اولین حضور مایکل فلپس در این بازی ها ، به نظر می رسید همه می توانند درباره "حجامت" صحبت کنند. این یک درمان قدیمی است که باعث تغییر رنگ دایره ای متعدد روی پوست او می شود. در حین "حجامت خشک" ، مکش به مدت چند دقیقه بر روی پوست اعمال می شود. گاهی اوقات با ماساژ ، طب سوزنی یا سایر روشهای درمانی دیگر همراه است. ("حجامت مرطوب" مشابه است با این تفاوت که خون با ایجاد برش های کوچک در پوست از بین می رود.)

حجامت قرار است مایعات را به منطقه بکشاند. تغییر رنگ به دلیل شکسته شدن رگهای خونی زیر پوست است ، دقیقاً مانند کبودی. خواص حجامت در فرهنگ های مصر ، چین و خاورمیانه از هزاران سال پیش محبوب بوده است ، اما تعداد بیشتری از مردم در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. افراد مشهور و ورزشکار در سال های اخیر آن را در ایالات متحده محبوب کرده اند.

حجامت قرار است چه کاری برای سلامت بدن انجام دهد؟

طبق گفته طرفداران آن ، حجامت قرار است باعث بهبودی شود و به طور گسترده ای برای عضلات دردناک استفاده می شود. اما این فقط آغاز است. حجامت نیز برای استفاده شده است

درد پشت و گردن
بیماری های پوستی مانند آکنه و کهیر
کاهش کلسترول
میگرن
آرتروز زانو
بهبود عملکرد ایمنی بدن

و بسیاری دیگر وجود دارد. اگر حجامت به این مشکلات کمک می کند ، جای س askingال است: چگونه؟ از دیدگاه بیولوژیکی ، مشخص نیست که چگونه استفاده از مکش و کشیدن خون در ناحیه زیر پوست می تواند این مزایا را فراهم کند. یک بررسی اخیر در مورد درمان حجامت را درمانی توصیف می کند که می تواند مقاومت بدن را تقویت کند ، تعادل را بین نیروهای مثبت و منفی برقرار کند ، عوامل ایجاد کننده بیماری را از بین ببرد و گردش خون را تقویت کند. اما دقیقاً چگونه مشخص نیست.

آیا خواص حجامت جواب می دهد؟

تعدادی از مطالعات این سوال را بررسی کرده اند ، اما متأسفانه به نظر نمی رسد که به طور قانع کننده ای به آن پاسخ داده باشند. در حقیقت ، یک بررسی 2015 از شواهد نشان داد که حجامت ممکن است باعث تسکین درد مزمن گردن یا کمر شود ، اما کیفیت شواهد برای نتیجه گیری قاطع بسیار محدود است.

یک مشکل این است که انجام یک مطالعه با کیفیت در مورد حجامت سخت است. بهترین مطالعات "آزمایشات کنترل شده دارونما کور" است که در آن نه بیمار و نه محقق می دانند که کدام روش درمانی (واقعی یا دارونما) به یک موضوع مطالعه داده شده است. هنگامی که داروها مورد مطالعه قرار می گیرند ، تهیه یک قرص دارونما مشکل نیست. ایجاد یک مقایسه کننده دارونما قانع کننده برای حجامت بسیار دشوارتر است. علاوه بر این ، اندازه گیری درد می تواند امری دشوار باشد و اثر دارونما - بهبود مربوط به انتظار سود - می تواند بسیار قدرتمند باشد.

هنوز هم مطالعاتی انجام شده است که طب سوزنی واقعی را با طب سوزنی قانع کننده اما جعلی (یا "ساختگی") مقایسه می کند. مطالعات مشابه حجامت ممکن است باشد. و اگر حجامت واقعاً کمک کرد ، ممکن است برای شما مهم نباشد که این به دلیل اثر دارونما است.

آیا حجامت خطراتی دارد؟

اکثر کارشناسان موافق هستند که حجامت بی خطر است. تا زمانی که افراد تحت درمان از تغییر رنگ دایره ای (که در طی چند روز یا هفته کم رنگ می شوند) بی توجه باشند ، عوارض جانبی محدود به خرج کردن در حین مکش پوست است. کاملاً غیرمعمول است که حجامت مشکلات جدی ایجاد کند (اگرچه به ندرت ، عفونت های پوستی گزارش شده است).

پس ، بعدی چیست؟

اگر می خواهید قبل از اقدام به درمان شواهد قانع کننده ای درباره اثربخشی داشته باشید ، ممکن است بخواهید فعلاً حجامت را منتقل کنید. اما اگر می خواهید امری ایمن را امتحان کنید و ممکن است به دردهای خاصی کمک کند (و احتمالاً سایر بیماری ها) ، به نظر می رسد نکات منفی اصلی تغییر رنگ موقتی پوست و هزینه آن باشد - تخمین می زنم که از 30 تا 80 دلار برای هر درمان آنلاین باشد . برخی از افراد فقط "در صورت لزوم" به آن مبتلا می شوند اما برخی دیگر ممکن است ماهانه یا حتی بیشتر اوقات به آن مبتلا شوند. تحقیقات آینده می تواند حجامت را به همان اندازه ادعاها ثابت کند که اثبات شده است - اما باید منتظر نتایج مطالعات با کیفیت بالا باشیم تا بدانیم درست است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YOBp
نظرتان را بنویسید