کربن فعال و خواص آن برای پوست

کربن فعال و خواص آن برای پوست
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
حسنی

چه کاربردهایی دارد؟
زغال چوب از زمان مصریان که استفاده از آن را در از بین بردن بوی بد زخم های عفونی مستند کرده اند، به صورت دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس مطالعات، متخصصان پزشکی نشان می‌دهند که زغال چوب فعال ممکن است مسمومیت نسبتاً شدید تا تهدید کننده زندگی را درمان کند. زغال چوب فعال می تواند به برخی از مواد سمی متصل شود و از جذب آنها در بدن جلوگیری کند.

متخصصان پزشکی ممکن است آن را به عنوان یک درمان داخلی برای مقابله با مسمومیت تجویز کنند. با این حال، فقط با سموم خاصی کار می کند و ممکن است خطراتی برای سلامتی داشته باشد، بنابراین کارشناسان توصیه می کنند که مرکز کنترل سموم توصیه کند.

خرده فروشان همچنین محصولات زغال چوب فعال را برای درمان گاز و نفخ می فروشند، اما شواهد کمی برای حمایت از این موضوع وجود دارد.

زغال فعال همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست و دندان است که افراد به صورت موضعی از آن استفاده می کنند.

آیا زغال فعال برای پوست مفید است؟
خرده فروشان محصولات پوستی مختلفی مانند پاک کننده های صورت و صابون های حاوی زغال فعال را می فروشند. سازندگان ادعا می کنند که این محصولات ممکن است بر اساس خواص کلی زغال فعال از راه های مختلفی برای پوست مفید باشند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که شواهد کمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد، و آزمایشات در مقیاس بزرگی که اثرات زغال فعال بر روی پوست را بررسی می کنند، وجود ندارد.

موارد زیر فواید احتمالی زغال فعال برای پوست را فهرست می کند.

حذف آلودگی ها و پاکسازی عمیق
زغال چوب فعال ممکن است به حذف ناخالصی ها و کثیفی ها از پوست کمک کند و بافت و ظاهر آن را بهبود بخشد.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که یک ماسک لایه بردار زغال فعال می تواند منافذ را بزرگ کرده و با از بین بردن سلول های مرده، پاکسازی پوست را افزایش دهد. علاوه بر این، منافذ در عرض یک ساعت پس از درمان به اندازه معمول خود بازگشتند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pGm6
مطلب بعدی
خواص نمک اپسوم
نظرتان را بنویسید