خواص نمک اپسوم

خواص نمک اپسوم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
حسنی

فواید حمام نمک اپسوم
دکتر اومدا می‌گوید علیرغم کمبود داده‌های علمی در دسترس، داستان‌هایی در مورد قدرت شفابخش نمک اپسوم قرن‌هاست که در جریان بوده است. کاربران معمولا نمک اپسوم را در آب حمام حل می کنند تا یون های منیزیم و سولفات آزاد شوند و از مزایای آن بهره مند شوند.

تسکین استرس
در حالی که برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که تسکین استرس از خود حمام گرم حاصل می شود، برخی دیگر معتقدند نمک اپسوم به تثبیت خلق و خو و تسکین استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند. در واقع، برخی ادعا می کنند که مصرف منیزیم باعث افزایش تولید سروتونین (هورمون شادی یا آرامش) در مغز شما می شود.

درد عضلانی
نمک اپسوم برای شل کردن عضلات و تسکین درد در شانه، گردن، پشت و جمجمه استفاده می شود. به عنوان مثال، با شل کردن عضلات اطراف جمجمه، منیزیم موجود در نمک اپسوم ممکن است به رفع سردرد یا میگرن کمک کند. این مزیت همچنین می تواند به عضلات دردناک در دوره ریکاوری بعد از تمرین کمک کند.

التهاب
برخی از کارشناسان همچنین فکر می کنند که منیزیم برای کاهش التهاب در اندام های داخلی مفید است. این ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی و بهبود هضم / حرکت روده کمک کند.

عوارض جانبی حمام نمک اپسوم
دکتر اومدا می‌گوید به‌طور کلی، هیچ‌کدام وجود ندارد - اما مواردی وجود دارد که در آنها احتیاط توصیه می‌شود. حمام نمک اپسوم برای افراد مبتلا به موارد زیر توصیه نمی شود:

التهاب شدید پوست.
عفونت های پوستی
زخم های باز
سوختگی شدید

 

 


علاوه بر این، نوشیدن نمک اپسوم - همانطور که برخی از "سم زدایی" آنلاین برنامه ریزی می کنند - می تواند عوارض جانبی جدی مانند اسهال شدید ایجاد کند، دکتر اومدا هشدار می دهد. هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند مصرف خوراکی نمک اپسوم بی خطر یا مفید است. مصرف خوراکی آن می تواند منجر به تغییرات ناگهانی و چشمگیر در رفتار روده شود. این به نوبه خود می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث کم آبی و ناراحتی شود.

 

برای خرید نمک اپسوم کلیک کنید

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NPqN
نظرتان را بنویسید