مواد شیمیایی موجود در شامپو ها

مواد شیمیایی موجود در شامپو ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
حسنی

شامپو ها از مواد شیمیایی مختلفی مانند سورفکتانت هایی نظیر (تگزاپون و اس ال اس و بهدامین و…) نگهدارنده ها (ایزوتیازولین و پتاسیم سوربات و پارابن و…) امولسیفایر (جی ام اس و استاریک اسید و…) تنظیم کننده های پی اچ (تری سدیم سیترات و سیتریک اسید و…)رنگ و اسانس و… تشکیل شده اند. اما کدام مواد شیمیایی موجود در شامپو ها برای سلامت انسان مضر است؟


1. آمونیوم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات (SLES)
سولفات ها شوینده های بسیار قوی هستند و برای پاک کردن روغن از موهای شما عالی هستند. متأسفانه، این بدان معناست که آنها رطوبت موهای شما را از بین می برند. این مواد پاک کننده به قدری خشن هستند که می توانند به مو آسیب برسانند، آن را شکننده کنند و وز را افزایش دهند. آنها همچنین می توانند واکنش های آلرژیک در افرادی با پوست حساس ایجاد کنند.

2. سدیم لوریل سولفات (خرید SLS)
یکی دیگر از مواد شوینده، این ماده همچنین باعث ایجاد کف کف می شود که ما در شامپو، شستشوی بدن، خمیر دندان و محصولات پاک کننده ما دوست داریم. اما آیا می دانستید که SLS می تواند خواص جهش زایی و سایر اثرات سمی بر بدن انسان داشته باشد؟ اگر موهای شما به رطوبت بیشتری نیاز دارد، ممکن است در شامپوی بعدی خود از مصرف این ماده اجتناب کنید.

3. پارابن
شاید قبلاً شنیده باشید که مردم می گویند از پارابن در شامپو خودداری کنید. اما آیا کسی به شما گفته چرا؟ برای جلوگیری از رشد کپک و باکتری در لوازم آرایشی ما، از پارابن به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. با این حال، اعتقاد بر این است که این پارابن ها می توانند از طریق پوست وارد بدن ما شوند. احتمالاً به دلیل استفاده بیشتر از محصولات آرایشی و بهداشتی، مشخص شده است که زنان دارای غلظت بیشتری از پارابن در بدن خود نسبت به مردان هستند. هنگامی که پارابن در پوست ما قرار می گیرد، هورمون استروژن را تقلید می کند. استروژن بیش از حد در بدن می تواند باعث افزایش تقسیم سلولی سینه و رشد تومورها شود. نکته: به دنبال کلمه "پارابن" در کلمات تشکیل دهنده طولانی تر باشید.

4. کلرید سدیم
بله، همان چیزی است که در مدرسه یاد گرفتید. این نمک است نمک قدیمی ساده نمک عمدتاً به شامپوها و نرم کننده ها اضافه می شود تا قوام غلیظ تری داشته باشد. نمک رطوبت را از بین می برد و می تواند پوست سر حساس را خشک تر و خارش تر کند، که در نهایت می تواند دلیل ریزش مو باشد.

5+6. دی اتانول آمین (DEA) و تری اتانول آمین (TEA)
DEA و TEA عوامل امولسیون کننده، رایحه و تنظیم کننده pH هستند. آنها اجازه می دهند موادی که محلول در آب و محلول در روغن هستند با هم ترکیب شوند. DEA و TEA با سرطان در کبد موش های ماده مرتبط بودند، با این حال، هیچ ارتباط ثابت شده ای بین استفاده از DEA و تری اتانول آمین و سرطان در انسان وجود ندارد. در وبسایت مرجع می توانید پیرامون این موضوع بیشتر مطالعه نمایید.

7. فرمالدئید
فرمالدئید و نگهدارنده های آزاد کننده فرمالدئید در بسیاری از لوازم آرایشی برای جلوگیری از رشد کپک ها و باکتری ها در محصولات مبتنی بر آب مانند شامپو استفاده می شود. فرمالدئید می تواند از طریق پوست جذب شود و با واکنش های پوستی آلرژیک، ریزش مو و برخی سرطان ها مرتبط است. نکته: به دنبال نام مواد تشکیل دهنده مانند کواترنیوم-15، ایمیدازولیدینیل اوره، دیازولیدینیل اوره و پلی اکسی متیلن اوره و سدیم هیدروکسی متیل گلیسینات باشید.

8. الکل
الکل را در اکثر محصولات مراقبت از مو خواهید یافت. و در حالی که برخی از آنها مانند Cetearyl الکل و Stearyl الکل در واقع می توانند به حفظ رطوبت موهای شما کمک کنند، اکثر الکل ها اثر خشکی بر روی مو دارند. از هرگونه شامپوی حاوی الکل که به عنوان یکی از چهار ماده اولیه ذکر شده است دوری کنید. نکته: الکل‌های بدی که باید از آنها اجتناب کنید، معمولاً یک "سرپا" در نام خود دارند، مانند ایزوپروپیل الکل یا پروپانول.

9. سیلیکون
سیلیکون ها توهم موقت موهای سالم را ایجاد می کنند. اما همانطور که بیشتر و بیشتر از شامپوی سیلیکونی اضافه شده استفاده می کنید، این سیلیکون لایه به لایه جمع می شود و در نهایت موهای شما را وزن می کند و باعث می شود که آنها چرب، کدر و فاقد درخشندگی به نظر برسند. نکته: به دنبال کلماتی باشید که به "مخروط" ختم می شوند در لیست مواد تشکیل دهنده، به عنوان مثال. دایمتیکون

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9nJJ
مطلب قبلی
خواص نمک اپسوم
مطلب بعدی
ضد یخ و کاربرد آن
نظرتان را بنویسید