نظافت خانه همیشه بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم بوده است، اما امروزه به بخشی اجباری از روال روزانه ما تبدیل شده است. همه ما هنوز در حال تلاش برای پذیرفتن شرایط جدیدی به نام زندگی روزمره جدید هستیم. ما عادت کردهایم که همه چیز را از میوهها و سبزیجات گرفته تا سطوح خانه، موبایل و هر چیزی که با ما در تماس است را ضدعفونی کنیم تا از انتقال ویروس جلوگیری کنیم.
اگر وقتی خانهتان تمیز و عاری از ویروس است خوشحال تر هستید، شما تنها نیستید. طبق نظرسنجی Clorox، 80 درصد از مصرف کنندگان گزارش میدهند که در یک فضای تمیز احساس آرامش بیشتری دارند، در حالی که 72 درصد می گویند که بهره وری بیشتری دارند و 60 درصد استرس کمتری دارند.
بنابراین جای تعجب نیست که مصرفکنندگان به طور منظم برای خرید پاک کنندهها، ضد عفونیکننده سطوح، مواد شوینده ظرف و سایر محصولات خانگی هزینه میکنند. اما اکنون برندها با توجه به مواد تشکیلدهنده، موضع آنها در مورد مسائل مربوط به زمین، پایداری و البته قراردادن همه آنها در طراحی که حداکثر کارایی و تسهیلات را ارائه میدهد، شفافتر شدهاند.
طراحی بستهبندی بهداشتی محصولات تمیزکننده مرسوم به طور سنتی پر زرق و برق بوده و با عناصر بصری مانند گرادینتها و تغییرات فام رنگی برجسته میشود که میزان تمیزی آنها را تقویت میکند. در مقابل، طراحی محصول طبیعی اغلب دارای ساختارهای سفید یا شفاف و پالت های رنگی ساده است که نشان دهنده صداقت و خلوص محصولات است. در حال حاضر به خصوص پس از کووید-19، مردم محصولاتی را میخواهند که از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست با بوی تمیز، تازه و بدون بوهای شیمیایی تند یا مواد مضر ساخته شده باشد. در آینده میتوان انتظار داشت که مواردی از جمله محصولات سهدر یک (Three in one) ، قابل پرکردن مجدد (refillable) و اندازههای در حال حرکت (on-the-go sizes) را در بستهبندیهای تمیزکننده خانگی، شاهد باشیم.