سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
امکان صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی امکانپذیر می باشد و افراد متقاضی دریافت این گواهی می توانند به سامانه خدمات الکترونیک قضایی ( سامانه ثنا ) مراجعه کنند و از قسمت ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه ، اقدام کنند . همچنین امکان دریافت این گواهی به صورت حضوری نیز وجود دارد .





اگر فردی مرتکب جرمی شده باشد تحت شرایطی که در قانون مجازات اسلامی بیان شده است در پیشینه و سابقه وی درج می گردد که این در خصوص برخی از جرایم می باشد نه همه جرایم . جرم های که موجب درج در سو پیشینه و محرومیت از حقوق اجتماعی افراد می شود در قانون مجازات اسلامی مشخص شده است  .
برگه مخصوصی است که در آن گواهی می شود که فرد دارای سابقه کیفری است یا خیر و به عبارت دیگر فرد مرتکب جرمی در گذشته شده است یا خیر گواهی عدم سوء پیشینه می نامند که این گواهی از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا پلیس + 10 صادر می گردد .  گواهی سوء پیشینه را به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه ثنا نیز می توان دریافت کرد .
​قوه قضاییه در سال 1395 سامانه ای برای ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به نام سامانه ثنا ایجاد نمود تا موجب سهولت متقاضیان گردد که در ذیل مراحل دریافت آن را به ترتیب با تصویر بیان شده است . به همین دلیل در این مقاله به بررسی دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه و نحوه دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه می پردازیم . 




سامانه ابلاغ و دریافت عدم سوء پیشینه
دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی امکان پذیر است . در واقع با دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی می توان از اتلاف وقت ، انرژی و هزینه جلوگیری کرد . برای دریافت گواهی سوء پیشینه اینترنتی باید اقدامات ذیل را به ترتیب انجام داد :

1- عبارت سامانه خدمات الکترونیک قضایی و یا سامانه ثنا را در مرور گر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .







2- بعد از آنکه وارد صفحه اصلی سامانه شدید از منوی سمت راست صفحه و در قسمت سرتیتر اطلاع رسانی ، گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب کنید .






3- در این قسمت باید کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و سپس گزینه مرحله بعد را فعال کنید .







4- در این زمان برای تلفن همراه شما یک رمز موقت ارسال می شود که بعد از درج آن در قسمت مشخص شده باید گزینه ورود را انتخاب کنید .







5- حالا وارد صفحه کاربری شخصی خودتان شده اید و می توانید نام و نام خانوادگی خود را در قسمت چپ صفحه ملاحظه کنید . برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی باید گزینه درخواست جدید را فعال کنید .







6- در آخرین مرحله یک سوال از شما پرسیده می شود آیا با درخواست گواهی سوء پیشینه جدید موافق هستید ؟ در صورت اطمینان گزینه بله را انتخاب کنید .







بیشتر بخوانید: گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی


روش اول دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه
همواره برای استفاده از سایت ثنا باید در این سایت ثبت نام شود . که هم از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و هم از طریق ثبت نام اینترنتی در سامانه ثنا انجام می گردد . بعد از ثبت نام برای دریافت جواب گواهی به دو روش امکانپذیر است که در ادامه به طور کامل توضیحات آن ها را بیان می کنیم :

1- روش اول دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه بدین صورت است که ابتدا از طریق سایت ( سامانه خدمات الکترونیک قضایی ) وارد شده و در سرتیتر خدمات ویژه ، مورد سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را انتخاب می کنیم : 







2- در صفحه جدید یکی از لینک ها را انتخاب می کنیم در قسمت پایین کد ملی شخص و رمز ده رقمی ثنا را وارد تا در صفحه بعد رمز موقت شش رقمی به ما داده شود .






3- در صفحه ابلاغیه ها  کادر ابلاغیه های جدید را باز می کنیم : 







4- دریافت نسخه چاپی را انتخاب کرده تا متن ابلاغیه بصورت کامل باز و اماده چاپ شود برگه ابلاغیه که از پایگاه خدمات قضایی صادر شده بازمی شود در محتویات متن کد رهگیری 16 رقمی و تاریخ تنظیم ابلاغیه درج شده : 



          



بیشتر بخوانید: مراحل گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه


روش دوم دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه
اگر در موارد نادر برگه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری با دریافت نسخه چاپی روی صفحه مشاهده نشد ، می توان با روش دوم دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمود . بدین صورت است که در صفحه نخست که درگاه خدمات الکترونیک قضایی در بالای صفحه است وارد شده به شکل زیر : 



  





در سر تیتر مورد استعلام مدارک قضایی را انتخاب می کنیم در صفحه جدید کادر اول نوع مدرک یعنی گواهی عدم سو پیشینه را انتخاب کرده سپس کادر دوم کد رهگیری 16 رقمی در برگه ابلاغیه پایگاه خدمات قضایی را وارد می کنیم .
همچنین در کادر سوم تاریخ ایجاد مدرک یعنی همان تاریخ تنظیم ابلاغیه از پایگاه خدمات قضایی را وارد می نماییم .
و به صورت زیر در کادر چهارم کد تصویری را وارد می کنیم .






ارسال را انتخاب تا گواهی عدم سوء پیشینه قابل مشاهده شود و قابل دانلود می باشد .

بیشتر بخوانید: دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان مقیم خارج
در راستای تاکید بر الکترونیکی شدن ارسال اوراق قضایی و اجرایی ساختن ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری ، سامانه ثنا به نشانی ( eblagh adliran ir ) طراحی شد . بنابراین ابلاغ حضوری اوراق قضایی برچیده شده و تمام ابلاغ ها و اطلاعات مربوط به پرونده ها از طریق سایت سامانه خدمات الکترونیک قضایی بر روی صفحه شخصی افراد بارگذاری می شود .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: سایت سامانه خدمات الکترونیک قضایی





سوالات متداول


1-  آیا امکان درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی امکان پذیر است ؟
 بله ، کسانی که میخواهند گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند می توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی ( سامانه ثنا ) درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه خود را ثبت کنند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است .


2-  آیا امکان دریافت گواهی از طریق اینترنتی وجود دارد ؟
 بله ، می توان این گواهی را به صورت اینترنتی دریافت نمود در این مقاله به بررسی تکمیلی این موضوع پرداخته ایم .


3-  گواهی عدم سوء پیشینه چیست ؟
 برگه مخصوصی است که در آن گواهی می شود که فرد دارای سابقه کیفری است یا خیر ، برای مطالعه جزئیات تکمیلی متن مقاله را مطالعه نمایید . 

منبع : سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OnpG
نظرتان را بنویسید