دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد می شوند باید در موعد مقرر به سایت azmoon.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 به بررسی رشته محل های ارائه شده بپردازند . مطالعه این دفترچه شرایط و ضوابط انتخاب رشته را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد . 

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری و احتمالا در حدود یک هفته بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و آغاز انتخاب رشته 99 ، دانشگاه آزاد اقدام به معرفی لیست رشته محل های با آزمون که فقط از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرند می کند .

در این لیست که به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد یا دفترچه رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد معروف است ، دانشگاه آزاد اقدام به معرفی رشته محل هایی کرده است که ثبت نام و تحصیل در آن ها صرفا از طریق کنکور سراسری و بصورت با آزمون است .

در نتیجه تحصیل در کلیه رشته محل هایی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد نباشد بصورت بدون کنکور است . در این مقاله قصد داریم لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد 99 را ارائه کرده و در ادامه توضیحات مهمی درباره آن تقدیم خوانندگان هیوا کنیم .

 به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد 99 ، لینک دانلود دفترچه در این بخش قرار می گیرد .

” دانشگاه آزاد در رشته های گروه پزشکی ، بدون کنکور دانشجو نمی گیرد “

رشته های با آزمون کنکور تجربی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد
ویدیو بررسی ویدیویی دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد
عمده رشته های با آزمون کنکور تجربی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد جزو رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند . از آنجایی که دانشگاه آزاد در رشته های گروه پزشکی بدون کنکور دانشجو نمی گیرد بنابراین کلیه رشته محل های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد را می توانید در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد پیدا کنید .

این رشته ها شامل : پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی ، پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری ، علوم آزمایشگاهی ، علوم تغذیه ، مهندسی بهداشت محیط ، مهندسی بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماری ها می باشد .

البته از امسال با توجه به تمهیدات صورت گرفته ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری در 4 رشته پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی با هم ادغام شده است . داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی دانشگاه آزاد موظف هستند کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ثبت نمایند .

سایر رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد شامل رشته های غیر پزشکی می باشد که البته این رشته محل ها به صورت بدون کنکور نیز ارائه می شوند .



رشته های با آزمون کنکور ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد
واحد های دانشگاه آزاد بر اساس کیفیت آموزشی و همچنین متقاضیانی که دارند تشخیص می دهند رشته محل هاشان با آزمون باشد یا بدون آزمون . در این میان معمولا دانشگاه های با کیفیت در شهرهای بزرگ رشته محل های خود را فقط بصورت با آزمون ارائه می دهند .

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد 99 در رشته های گروه آزمایشی ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان نام دانشگاه هایی درج شده است که به دلیل تعداد بالای متقاضیان ، تنها به شیوه با آزمون دانشجو می گیرند .

ولی در هر یک از این رشته ها اگر شما نتوانستید یا نخواستید از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شوید ، می توانید در سایر واحد های دانشگاه آزاد در همین رشته ها بصورت بدون آزمون تحصیل کنید . طبق اعلام معاون آموزشی ، بیش از 95 درصد رشته محل های دانشگاه آزاد بصورت بدون کنکور پذیرش دانشجو می کند .

اگر رشته های پزشکی و پیراپزشکی را جدا کنیم ، کلیه داوطلبان تحصیل بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه های آزمایشی ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنند . 



ابزار های مفید برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد
اگر درباره رتبه قبولی دانشگاه آزاد و تراز قبولی دانشگاه آزاد در رشته محل های با آزمون سوالی دارید می توانید سوال خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

یکی از دغدغه هایی که داوطلبان در تکمیل فرم انتخاب رشته خود دارند آمار قبولی سال گذشته و همچنین شانس قبولی در رشته محل هایی است که به آن ها علاقه دارند تا بتوانند با استفاده از اطلاعاتی که به دست می آورند انتخاب رشته درست و اصولی داشته باشند که در ادامه آمار قبولی رشته های با آزمون سال گذشته در اختیار متقاضیان قرار گرفته شده است .

منبع : دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YPlW
نظرتان را بنویسید