مشاهده برنامه کلاسی پیام نور

مشاهده برنامه کلاسی پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

مشاهده برنامه کلاسی پیام نور توسط سیستم گلستان و سامانه سهبا انجام می‌ گیرد. دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور با مراجعه به این دو سامانه و ورود اطلاعات خواسته شده قادر به مشاهده برنامه کلاسی خود خواهند بود. زمان ارائه برنامه کلاسی پیام نور، پس از انتخاب واحد و پیش از شروع ترم اعلام می‌ شود.

 

انتخاب دانشگاه علاوه بر تلاش و اندکی شانس به سلیقه دانشجو نیز وابسته است. هر دانشگاهی برتری منحصر به فردی نسبت به رقبای خود دارد. بسیاری از افراد، دانشگاه پیام نور را به دلیل عدم اهمیت حضور در کلاس، به دیگر دانشگاه ها ترجیح می دهند. نکته حائز اهمیت این است که این باور نسبتاً غلط بوده و حضور کلاسی خصوصاً در کارشناسی ارشد از مهم ترین معیار های نمره دهی اساتید پیام نور است.

به طور کلی اینطور می توان گفت که حضور در کلاس  های تئوری اختیاری بوده و در مقابل، حضور در کلاس های عملی اجباری است. انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر اولین کاری است که یک دانشجو اقدام به آن می کند. اما پس از انتخاب واحد و کلاس درسی، مشاهده برنامه کلاسی پیام نور از جمله مهم ترین دغدغه های دانشجویان پیام نور است. با توجه به این موضوع، در ادامه این مقاله به طور کامل در خصوص زمان مشاهده برنامه کلاسی پیام نور و نحوه مشاهده این برنامه برای تمامی دانشجویان این دانشگاه توضیح داده شده است.

 

زمان مشاهده برنامه کلاسی پیام نور

تقویم آموزشی بر اساس نوع دانشگاه ها و رشته دانشگاهی متفاوت خواهد بود. حتماً مشاهده کرده اید که هنگامی که دانشگاهی در حال آمادگی برای امتحانات نیمسال اول و دانشجو در فرجه امتحانات است، کلاس های دیگر دانشگاه ها هنوز به اتمام نرسیده و همچنان در حال تشکیل است.

 

نکته قابل توجه این است که تفاوت در زمان تقویم آموزشی دانشگاه ها به معنای تفاوت در چیدمان و ترتیب برنامه آن ها نیست. به این معنی که ممکن است تاریخ شروع امتحانات متفاوت باشد اما قطعاً پس از اتمام کلاس های آموزشی و پایان فرجه، امتحانات آغاز خواهند شد. دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

زمان اعلام برنامه کلاسی پیام نور مشابه سایر دانشگاه ها، معمولا بلافاصله بعد از تکمیل لیست دروس انتخاب واحد پیام نور و در ابتدای ترم تحصیلی است. هر دانشگاهی تقویم آموزشی مختص به خود را داراست که در این تقویم به تمام موارد، اعم از تاریخ انتخاب واحد، تاریخ حذف و اضافه دروس، زمان آغاز کلاس ها، تاریخ شروع امتحانات و زمان پایان نیمسال تحصیلی اشاره شده است.

 

به طور کلی زمان دقیق اعلام برنامه کلاسی پیام نور متعاقباً توسط خود دانشگاه اطلاع رسانی می شود. اما روند کلی آن پس از اتمام زمان انتخاب واحد در سایت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور است. چرا که اساتید ارائه دهنده دروس مشخص نشده اند و تا پایان انتخاب واحد امکان تعیین و حتی تغییر استاد وجود دارد.

 

از آنجا که اواخر زمان انتخاب واحد، اساتید مشخص می شوند، زمان کلاس ها نیز تا آن زمان مشخص نخواهد بود. احتمال تغییر برنامه کلاسی دانشگاه همواره تا قبل از پایان حذف و اضافه وجود دارد اما پس از پایان زمان آن، برنامه کلاسی نهایی و بدون تغییر خواهد شد. برنامه کلاسی دانشگاه پس از انتخاب واحد و پایان مهلت حذف و اضافه و در نهایت تعیین استاد دروس مربوطه در سایت دانشگاه قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود.

 

دانشجویانی که هنوز انتخاب واحد دانشگاه پیام نور را برای ترم تحصیلی خود انجام نداده اند، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان و نحوه انجام انتخاب واحد، می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

 

 

نحوه مشاهده برنامه کلاسی پیام نور

پس از انتخاب واحد و پایان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور توسط دانشجویان، برنامه کلاسی برای دانشجویان قابل رویت خواهد شد. موضوع دیگر نحوه مشاهده برنامه کلاسی پیام نور است که با مراجعه به سایت گلستان قابل انجام است. سیستم دانشگاه ها نیز مانند تقویم آموزشی آن ها ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی دانشگاه های مادر و بزرگ از سیستم گلستان استفاده می کنند.

 

این سیستم دارای قدرت پاسخگویی مناسبی برای دانشگاه های پر جمعیت است. دانشگاه پیام نور هم از سایت گلستان پشتیبانی می کند و تمامی اقدامات مربوط به دانشجویان این دانشگاه در سیستم گلستان صورت می گیرد. تقویم آموزشی نیمسال های تحصیلی نیز در سامانه جامع دانشگاهی گلستان قابل مشاهده هستند. بنابر این با مراجعه به این سایت و طی کردن مراحل مربوطه می توانید برنامه کلاسی نیمسال تحصیلی خود را مشاهده کنید.

 

نحوه مشاهده برنامه کلاسی پیام نور به شرح زیر است:

 

  1. ابتدا وارد سایت گلستان پیام نور شوید.
  2. سپس شناسه کاربری و گذرواژه مربوطه و انتخابی خود را وارد کنید. معمولا شناسه کاربری شماره دانشجویی و گذواؤه کد ملی دانشجو است.
  3. در مرحله بعد پس از وارد شدن به سایت، در قسمت راست صفحه بر روی سربرگ ثبت نام را کلیک کنید.
  4. دو گزینه برای شما نمایش داده می شود که گزینه دوم یعنی گزارش های ثبت نام را انتخاب کرده و سپس بر روی گزارش 101 کلیک کنید.
  5. در نتیجه جدول برنامه کلاسی برای شما به نمایش در خواهد آمد. در این جدول به طور کامل زمان برگزاری کلاس ها، اساتید دروس انتخابی و محل تشکیل کلاس ها مشخص شده است.
  6. در صورت تمایل برای چاپ این جدول به قسمت پایین سمت راست صفحه رجوع کرده و گزینه مشاهده گزارش را انتخاب کنید.

 

نکته: در صورت فراموشی رمز عبور خود می توانید در صفحه ورود به سایت، گزینه "بازیابی کلمه عبور دانشجو" که با رنگ قرمز مشخص شده را انتخاب کنید.

 

راهنمای تصویری مشاهده برنامه کلاسی پیام نور

 

به نحوه مشاهده برنامه کلاسی پیام نور به صورت تئوری پرداخته شد اما از تأثیر آموزش آن به صورت تصویری نمی توان غافل شد. جهت مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور با مراجعه به سایت گلستان و طی کردن مراحل زیر می توان اقدام کرد:

 

مرحله اول:

 

ابتدا وارد سیستم جامع گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir شوید.

 

برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۰

 

مرحله دوم:

 

سپس در قسمت بالا سمت چپ گزینه ورود به سیستم را بزنید.

 

برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور 1400

 

مرحله سوم:

 

نام کاربری و گذر واژه انتخابی خود را وارد کنید و سپس وارد سر برگ ثبت نام شوید. سپس، گزینه گزارش های ثبت نام را انتخاب کنید. در مرحله بعد روی گزینه ثبت نام و سپس گزارش نتیجه ثبت نام کلیک کنید.

 

برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

 

مرحله چهارم:

 

پس از طی کردن مراحل مذکور، امکان مشاهده برنامه کلاسی با روز و ساعت و محل برگزاری کلاس فراهم می شود. برای دریافت نسخه چاپی برنامه کلاس خود در قسمت پایین سمت راست بر روی گزینه مشاهده گزارش کلیک نمایید.

 

دانشجویان دانشگاه پیام نور برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشاهده نمرات خود در سامانه گلستان و مشاهده راهنمای تصویری آن می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور گلستان

 

 

 

 

مشاوره و مشاهده برنامه کلاسی پیام نور

پیش تر اشاره کردیم که برای مشاوره و مشاهده برنامه کلاسی پیام نور از سیستم گلستان این دانشگاه استفاده می کنیم. اما دانشگاه پیام نور با بررسی های بسیاری در جهت بهبود برنامه ریزی کلاسی دانشجویان، یک سیستم اطلاع رسانی آنلاین به نام سامانه سهبا پایه گذاری کرده است. نام این سامانه مخفف عبارت سامانه هوشمند برنامه ریزی آموزشی است.

 

سامانه سهبا در سال 1392 برای سهولت دانشجویان پیام نور به بهره برداری رسید و پس از گذشت سه سال در زمره پر بازدید ترین سایت های دانشگاهی قرار گرفت. دانشجویان با مراجعه به این سامانه و وارد کردن اطلاعات مربوطه خود قادر به مشاهده برنامه کلاسی خود خواهند بود.

 

برای ورود به این سایت در مرورگر کروم و فایرفاکس آدرس sahba.pnu.ac.ir را وارد کنید. سپس شهر محل سکونت خود را انتخاب کرده و نام دانشگاه مورد نظرتان را وارد کنید. در مرحله بعد نام رشته مربوطه را انتخاب کرده و در قسمت بعدی نام درس و یا نام استاد برنامه کلاسی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که چنانچه ابتدا یا قسمتی از کلمه مد نظر خود (رشته، دانشگاه یا نام استاد) را وارد کنید، عبارت کامل آن برای شما نمایان خواهد شد.

 

دانشجویانی که تمایل به اعتبار سنجی مدارک دانشگاه پیام نور خود دارند، می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار مدرک تحصیلی خود، مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

 

از آنجا که تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کردید، یک باکس شامل تمام اطلاعات وارد شده به همراه آیکون "برنامه کلاسی" برای شما به نمایش در خواهد آمد. با کلیک بر روی این آیکون می توانید برنامه کلاسی پیام نور مد نظر خود را مشاهده و بررسی کنید.

 

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر نتوانستید وارد سامانه سهبا شوید و یا نام رشته شما و یا نام استادتان در این سامانه موجود نبود، احتمالاً برنامه کلاسی شما داخل این سامانه بارگذاری نشده است. نگران نباشید در زمان آپلود برنامه کلاسی مربوطه، انتخاب رشته و استاد برای شما مقدور خواهد بود.

 

امید است که با نگارش این مقاله و اشاره به روش های مشاوره و مشاهده برنامه کلاسی پیام نور توانسته باشیم شما را در این امر یاری کرده و ابهامات شما را برطرف کنیم.

 

اگر پس از مطالعه مقاله برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور ​سوالی در خصوص برنامه کلاسی دانشگاه خود داشته و یا نمی توانید وارد سامانه گلستان شده و برنامه کلاسی خود را پیدا کنید، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

دانشجویان دانشگاه پیام نور برای اطلاع از نحوه انجام مراحل فارغ التحصیلی و مدارک مورد نیاز آن، می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

در ادامه بخوانید: فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ دانشجویان دانشگاه پیام نور برای دریافت برنامه کلاسی خود باید به چه سامانه ای مراجعه نمایند؟

✔️ دانشجویان دانشگاه پیام نور برای دریافت برنامه کلاسی خود می توانند به سامانه گلستان و سامانه سهبا مراجعه کنند.



 

2- ✔️ نحوه دریافت برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟

✔️ دانشجویان می توانند برنامه کلاسی خود را از سامانه گلستان دریافت نمایند که راهنمای تصویری آن در مقاله فوق قرار داده شده است.



 

3- ✔️ در صورت فراموشی رمز توسط دانشجو برای بازیابی رمز چه مراحلی باید طی شود؟

✔️ با توجه به متن مقاله، در صورت فراموشی رمز عبور، دانشجویان می توانند در صفحه ورود به سایت گلستان، گزینه "بازیابی کلمه عبور دانشجو" که با رنگ قرمز مشخص شده را انتخاب نمایند. 

منبع : مشاهده برنامه کلاسی پیام نور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZAqg
نظرتان را بنویسید