سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی qb.medu.ir

سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی qb.medu.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی به نشانی qb.medu.ir در جهت ارزیابی دانش آموزان، تحلیل نتایج امتحان و در نتیجه تشخیص نقاط قوت و ضعف معلمان در تدریس برای تصحیح اوراق امتحانات نهایی پایه دوازدهم 1400 ایجاد شده است. در حال حاضر مصححان هر درس می بایست پس از نمره دهی به دانش آموز، این نمرات را در سایت ذکر شده ثبت نمایند.



دستورالعمل تحلیل سوالات امتحانات نهایی سال 1400 پایه دوازدهم از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد. بر این اساس تصیح کنندگن اوراق امتحان نهایی موظف هستند به صورت تصادفی برگه های جواب دانش اموزان را جدا کرده و نمرات هر درس آن ها را در سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی qb.medu.ir ثبت نمایند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ثبت نمرات امتحان نهایی دانش آموزان این فرصت را برای مدارس، مدیران و معلمان فراهم آورده تا مشکلات و نقاط ضعف تدریس در طول سال تحصیلی را شناخته و در نهایت برای حل آن اقدام نمایند. برای آشنایی بیشتر با این سامانه قصد داریم در ابتدا به معرفی سامانه تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی پایه دوازدهم پرداخته و سپس نحوه ورود به سایت آن را توضیح دهیم.



سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی qb.medu.ir سال 1400
معمولا هر ساله وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های مختلف، اقدام به دریافت نمرات حاصل از این آزمون ها می کند تا از این طریق مشکلات و ضعف های موجود در نظام آموزشی را شناسایی کند. امسال نیز بر اساس ابلاغیه صادر شده از جانب وزارت آموزش و پرورش، شاهد برگزاری این فرآیند پس از زمان برگزاری امتحانات نهایی خواهیم بود.



بر اساس متن این ابلاغیه لازم است ستاد امتحانات هر استان، تمهیداتی فراهم نماید تا در زمان مقرر و قبل از پلمپ حوزه های تصحیح، اطلاعات درخواستی امتحانات نهایی دروس رشته های نظری دانش آموزان پایه دوازدهم، در سامانه (qb) به نشانی qb.medu.ir بارگذاری شود.



بنابراین تصحیح کنندگان امتحانات نهایی سال دوازدهم موظف هستند سربرگ های امتحان نهایی دانش آموزان در هر امتحان را قبل از تحویل به مراجع، به صورت تصادفی در سامانه تجزیه و تحلیل سوالات امتحان نهایی به نشانی qb.medu.ir ثبت نمایند. مصححان توجه داشته باشند که این اطلاعات را می بایست با نهایت دقت و بدون هیچ اشتباهی وارد سیستم نمایند.



به محض فعال شدن لینک سامانه qb.medu.ir، لینک مستقیم جهت دسترسی در این بخش قرار می گیرد.



دانش آموزان برای مشاهده نمرات دریافتی خود از امتحان نهایی پایه دوازدهم می توانند به سامانه دانش آموزی پادا مراجعه کرده و نمرات دروس خود را مشاهده نمایند.



بیشتر بخوانید: پادا



نحوه ورود به سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی qb.medu.ir
طبق متن ابلاغیه تجزیه و تحلیل نمرات امتحان نهایی قبل از ورود به سایت qb.medu.ir، با توجه به این که تمام دروس امتحانات نهایی رشته های تحصیلی شاخه نظری دانش آموزان روزانه پایه دوازدهم، مندرج در برنامه امتحانات نهایی در ارزیابی کشوری مورد بررسی قرار می گیرند، لازم است مراحل زیر به دقت اجرا شود:



کد کاربری مجزا برای تمامی حوزه های تصحیح و سرگروه های آموزشی استان و مناطق، توسط رئیس اداره سنجش استان تعریف و دراختیار رؤسای حوزه های تصحیح قرار می گیرد.



رئیس یا منشی حوزه تصحیح برای هر درس، نمون برگ های درخواستی را به صورت کاملا تصادفی و جداگانه (دخترانه با کد داوطلبی زوج و پسران با کد داوطلبی فرد) انتخاب و در سامانه (qb) وارد می نماید.



راهنمای ورود به سایت سامانه تجزیه و تحلیل سوالات امتحان نهایی به محض فعال شدن لینک، در اینجا قرار می گیرد.



بنابراین پس از فعال شدن سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی، می بایست بر اساس کد کاربری که در اختیار سرگروه های آموزشی هر حوزه تصحیح امتحان گذاشته می شود وارد سامانه شده و سپس به صورت تصادفی پاسخ نامه هایی را که توسط مصحح اول، دوم و گاهی نیز سوم بررسی و نمره داده شده را در سایت qb.medu.ir ثبت نمود.



بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه امتحانات نهایی









مشاوره سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی qb.medu.ir
بر اساس اطلاعاتی که از سایت آموزش و پرورش به نشانی medu.ir دریافت شد، می توان گفت از سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی در جهت ارزیابی عملکرد معلمان، مدارس و به طور کلی سیستم آموزشی کشور می توان استفاده نمود. همچنین از نتایج این تجزیه و تحلیل می توان به مقایسه انواع مدارس با یکدیگر پرداخت و در جهت رشد هر چه بیشتر مدارس اقدامات موثری را انجام داد.



سامانه تحلیل امتحان نهایی دوازدهم برای ثبت نمرات به صورت تصادفی در سایت qb.medu.ir بوده و این نمره وارد کارنامه دانش آموزان نمی شود. دانش آموزان می توانند اعلام نتایج امتحانات نهایی را از سایت پادا به نشانی pada.medu.ir مشاهده کنند. البته در سایت همگام نیز امکاناتی برای دانش آموزان فراهم شده که برای آشنایی با آن ها می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.



در صورتی که هر یک از دانش آموزان با مشاهده نمرات امتحانات نهایی خود به آن ها و یا برخی از دروس اعتراض داشته می تواند از طریق اعتراض به نتایج امتحان نهایی به ثبت درخواست پرداخته تا برگه امتحانی مجدد تصحیح و نمره دهی شود.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا نیز آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ورود به سامانه تحلیل نمرات امتحان نهایی دوازدهم را در اختیار کاربران این سایت گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.



در ادامه بخوانید: همگام









سوالات متداول


1- منظور از تجزیه و تحلیل سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم چیست؟
بر اساس دستور وزارت آموزش و پرورش، حوزه های تصحیح اوراق امتحانات نهایی می بایست در جهت دستیابی به اهدافی مانند شناخت نقاط ضعف تدریس معلمان و مشکلات آموزشی نمرات دانش آموزان را در سامانه تحلیل سوالات ثبت نمایند.




2- سایت تجزیه و تحلیل نمرات امتحان نهایی دوازدهم چیست؟
سامانه qb.medu.ir در جهت ثبت نمرات امتحان نهایی پایه دوازدهم راه اندازی شده که در متن مقاله نیز لینک آن موجود است.




3- نحوه ثبت نمرات در سامانه تحلیل امتحانات نهایی دوازدهم چگونه است؟
برای ورود به سایت تحلیل نتایج امتحانات نهایی می بایست مطابق راهنمای متن مقاله پیش روید.

منبع : سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی qb.medu.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XZVg
نظرتان را بنویسید