برنامه ریزی برای قبولی در آزمون نمونه دولتی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدارس نمونه دولتی یکی از مدارس پرطرفدار محسوب می شود که برای ورود به این مدارس در دوره دوم متوسطه یک آزمون هماهنگ برگزار می شود. موفقیت در این آزمون نمونه دولتی نیازمند داشتن برنامه ریزی دقیق و متناسب با نیازها و روحیات هر فرد می باشد.



مدارس نمونه دولتی، نسبت به سایر مدارس خاص مانند تیزهوشان از ظرفیت بالاتری برخوردار هستند. این مدارس تنها در دوره اول و دوم متوسطه اقدام به پذیرش دانش آموزان واجد شرایط می نمایند. ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم دوره دوم متوسطه از طریق آزمون ورودی انجام می گیرد. امروزه برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی برای دانش آموزان پایه نهم که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی در دوره دوم را دارند، به یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان و اولیای آنان تبدیل شده است.

برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی برای دانش آموزان متقاضی، معمولا راحت تر از برنامه ریزی برای آزمون ورودی مدارس سمپاد است. با توجه به زمانبندی برگزاری این آزمون، دانش آموزان زمان کافی برای مطالعه تمامی مباحث را خواهند داشت، اما اگر از مدیریت زمان خود غافل شده و موفق به جمع بندی نشوند تاثیر مثبت این مرحله را از دست خواهند داد.

داشتن یک برنامه مدون برای قبولی در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 امری ضروری بوده و با توجه به سنگین شدن رقابت کسب نمره قبولی بدون آن امکان پذیر نخواهد بود. به همین منظور در این مقاله سعی کردیم به روش های برنامه ریزی برای آزمون نمونه دولتی در سال تحصیلی 1400 - 1401​ بپردازیم.



آشنایی با آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
مدارس نمونه دولتی، صرفا برای ورود به پایه دهم دارای آزمون ورودی هستند. این به این معنی است که برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی صرفا پایه نهم به دهم ضروری بوده و دانش آموزان متقاضی پایه هفتم، می توانند بدون نیاز به آزمون ورودی، در صورت داشتن شرایط مورد نیاز مانند معدل، در این مدارس ثبت نام کنند.



شروع برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی، نیازمند اطلاع داشتن از منابع آزمون، ضرایب هر درس و مدت زمان پاسخگویی به سوالات هر درس می باشد. برای این منظور مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی که در زمان ثبت نام منتشر می شود، توصیه می گردد. این موارد در قالب جدول زیر برای شما دانش آموزان و داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و بر اساس آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1400-1401 تهیه شده است.



ردیف منابع آزمون تعداد سوال ضریب محتوای مورد آزمون زمان پاسخگویی منابع طرح سوال
1 آموزش قرآن و پيام های آسمان 10 2 محتوای کل کتاب 120 دقیقه کتب درسی پایه نهم سال تحصیلی 1399 - 1400
2 فارسی 15 2
3 عربی 8 1
4 مطالعات اجتماعی(جغرافیا، تاریخ، مدنی) 10 1
5 زبان انگلیسی 7 1
6 علوم تجربی 25 2
7 ریاضی 25 3
- جمع کل 100


درس ریاضی بیشترین ضریب را در بین منابع آزمون نمونه دولتی دارد. از این رو توجه ویژه به این درس در برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی ضروری است. از طرفی از دروس با ضریب کم مانند عربی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی) و زبان انگلیسی نیز نباید غافل شد. سوالات این دروس معمولا آسان طراحی می شوند و دانش آموزان می توانند به راحتی به تعداد بیشتری از سوالات این بخش پاسخ دهند.



در مورد دروس دیگری مانند آموزش قرآن و پيام های آسمان و فارسی، با وجود ضریب برابر با علوم تجربی، به دلیل سادگی سوالات و حجم کمتر مطالب، برای کسب نمره کل بالا کمک شایانی خواهند کرد. بنابراین هنگام تهیه برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی، ضروری است حتما به این موارد توجه ویژه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: شهریه مدارس نمونه دولتی



زمان بندی آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
یکی از مهم ترین عوامل موثر در برنامه ریزی صحیح آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401​ ، اطلاع از زمان بندی این آزمون یعنی مواردی همچون آغاز و پایان ثبت نام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه، زمان برگزاری آزمون، اعلام نتایج می باشد. به همین منظور در این قسمت مقالات مربوط به هر یک از این مراحل به صورت مجزا در جدول زیر قرار داده شده است.



زمان بندی آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی


برای اطلاع از اسامی پذیرفته شدگان آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

حتما بخوانید: اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی









معرفی کتاب های کمک آموزشی برای آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
تنها راه ورود به مدارس برتر مانند نمونه دولتی و یا مدارس سمپاد در پایه دهم، شرکت در آزمون های ورودی مخصوص هر یک از این مدارس است. با توجه به شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی، برنامه ریزی جهت قبولی در آزمون نمونه دولتی برای بسیاری از دانش آموزان دارای اهمیت بالایی است. قسمتی از این برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی، شامل انتخاب منابع کمک آموزشی مناسب در کنار مطالعه دقیق محتوای کتاب های درسی مورد سوال در آزمون است.



پیشنهاد کارشناسان هیوا این است که در انتخاب منابع کمک آموزشی افراط نکرده و صرفا یک یا دو منبع کمک آموزشی را در کنار کتاب درسی مطالعه کنید. همچنین از انتخاب دی وی دی های آموزشی و گنجاندن آن ها در برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی خود، اجتناب نمایید. در این بخش بهترین منابع برای هر درس معرفی شده است:



نمونه سوالات آزمون نمونه دولتی: کتاب 1+31 استان تیزهوشان از انتشارات خوارزمی که دارای بانک سوالات قوی از آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان سال های اخیر است.



ریاضی: برای این درس کتاب های ریاضیات تیزهوشان خیلی سبز، فارابی، مبتکران و کتاب ریاضیات اندیشمند نهم به دهم، از منابع مفید و دارای بانک سوالات قوی است.



علوم تجربی : درسنامه خوب در کنار پاسخنامه تشریحی قوی، از نقاط قوت کتاب علوم تجربی خیلی سبز ویژه پایه نهم است. در کنار این کتاب، کتاب علوم تیزهوشان گل پلاس چاپ انتشارات گل واژه نیز کتاب مناسب و در حد قابل قبولی است.



فارسی: برای این درس کتاب های فارسی چاپ انتشارات های مبتکران، قلم چی و خیلی سبز، از کیفیت خوبی برخوردار می باشند.



مطالعات اجتماعی ( تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی ) / آموزش قرآن و پیام های آسمان: برای این 2 درس، کتاب 1+31 استان تیزهوشان از انتشارات خوارزمی، دارای نمونه سوالات خوبی است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات آزمون نمونه دولتی







برنامه ریزی برای قبولی در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
پس از انتخاب منابع مناسب و تهیه آنها، نوبت به شروع  برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی می رسد. برای اینکار طی کردن 5 مرحله زیر لازم و ضروری است. تمامی دانش آموزانی که اقدام به ثبت نام آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم برای قبولی در این آزمون، می بایست تمامی مراحل گفته شده در این بخش را در کنار داشتن یک برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی اصولی و دقیق انجام دهند.



داشتن دفتر برنامه ریزی



برنامه ریزی برای هر کار، بدون نوشتن جز به جز مراحلی که قصد انجام آن را در هر بازه زمانی خاص داریم، عملا بی معنی است. اولین قدم در برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی نیز، تهیه یک دفتر برنامه ریزی است. این دفتر می تواند از دفاتر معمولی مخصوص تکالیف و یا دفاتر آماده مخصوص برنامه ریزی باشد. دقت داشته باشید که یادداشت کردن زمان شروع و پایان مطالعه هر درس، زمان های تفریح، خواب و همچنین تعداد تست های حل شده در هر درس، در این دفتر باید انجام شود.



مطالعه درس هر روز در همان روز



در ذهن انسان هر مطلب خوانده شده ابتدا در حافظه کوتاه مدت ذخیره می شود و در صورت عدم تکرار در 24 ساعت بعد، بیش از 80 درصد آن فراموش خواهد شد. از این رو ضروری است که هر مبحث از هر درس را در همان روزی که یاد گرفتید، مطالعه کرده و تمرین های مربوط به آن را حل کنید.



خلاصه نویسی



خلاصه نویسی یکی از مهم ترین مهارت ها در برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی استاندارد است. برای هر درس، حجم قابل توجهی از هر مطلب خوانده می شود و مرور این حجم از مطلب در هر بار مطالعه مجدد، بسیار وقت گیر خواهد بود. از این رو بهتر است اصول خلاصه نویسی را یاد گرفته و در برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی، آن را به کار ببرید.



تست زنی و کسب مهارت در این امر



تمرین کردن برای سنجش میزان یادگیری و پیدا کردن اشتباهات شما، بسیار ضروری است. از طرفی به دلیل زمان کم آزمون نمونه دولتی، لازم است تا شیوه های تست زنی را به خوبی یاد بگیرید و در آنها مهارت کافی را کسب کنید. این کار به افزایش سرعت عمل شما در سر جلسه بسیار کمک خواهد کرد و می توانید در زمان مشخص شده، به خوبی به سوالات مطرح شده در آزمون پاسخ داده و شانس قبولی خود را افزایش دهید.



مرور و جمع بندی با استفاده از آزمون نمونه دولتی سنوات گذشته



یکی از مهم ترین مراحل در برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی، مرور و جمع بندی است. شما در طول بازه زمانی مطالعاتی خود برای آزمون نمونه دولتی، حجم زیادی از مطالب مختلف را مطالعه می کنید و تعداد قابل توجهی از تست ها نیز حل خواهید کرد. یادآوری این حجم از اطلاعات در طول مدت جلسه آزمون، کار چندان آسانی نیست و لازم است شما در یک بازه زمانی قبل از آزمون که به زمان مرور و جمع بندی معروف است، با استفاده از حل کردن سوالات آزمون های نمونه دولتی سالهای قبل و مرور خلاصه نویسی های خود، مطالب را در ذهنتان طبقه بندی کنید. این کار به یادآوری سریع و درست اطلاعات در ذهن شما بسیار کمک خواهد کرد.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا برنامه ریزی لازم را برای قبولی در آزمون نمونه دولتی را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفن هیوا در اختیارتان قرار دهند. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مدارس هیوا باشید تا از تمامی اخبار مرتبط با آزمون نمونه دولتی مطلع گردید.

در ادامه بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی



سوالات متداول


1- چگونه می توان برای قبولی در آزمون نمونه دولتی برنامه ریزی کرد؟
برنامه ریزی برای قبولی در آزمون مدارس نمونه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در متن مقاله تمامی این موارد به طور کامل توضیح داده شده است.




2-   چه عوامی برای قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی تاثیرگذار می باشد؟
همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده است، شناخت جزئیات این آزمون یکی از عوامل تاثیر گذار در برنامه ریزی و قبولی در آن می باشد.




3- آزمون نمونه دولتی از چه مواد امتحانی تشکیل شده است؟
همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده است، این آزمون شامل آموزش قرآن و پيام های آسمانی ، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، علوم تجربی، ریاضی می باشد.

منبع : برنامه ریزی برای قبولی در آزمون نمونه دولتی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Y1X2
نظرتان را بنویسید