دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی 1402

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ در دو دوره با آزمون و بدون آزمون برای داوطلبان و متقاضیان آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها منتشر شد. تمامی داوطلبان پس از دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی در دوره با آزمون می توانند از محتوای آن مطلع شوند و اقداماتی را جهت انتخاب رشته انجام دهند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی 1402
 

بعد از گذراندن روزهای پر از استرس و نگرانی کنکور ورودی دانشگاه ها نوبت به اعلام نتایج این آزمون می رسد. بعد از مشخص شدن نتایج اولیه کنکور نوبت به انتشار دفترچه غیرانتفاعی می رسد. دفترچه غیرانتفاعی حاوی مطالبی مختلفی برای کلیه گروه های آزمایشی یعنی زبان های خارجی، هنر، انسانی، تجربی و زبان است که در سامانه ای مشخص منتشر می شود.

در رابطه با زمان انتشار دفترچه غیرانتفاعی در دوره با آزمون و بدون آزمون باید بیان کنیم که تاریخ دقیق زمان انتشار آن از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام نشده است. لذا شما باید منتظر اعلام اخبار این سامانه در رابطه با انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی 1402 باشید، اما بر اساس روال سال های گذشته احتمال برگزاری انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی و صدور دفترچه انتخاب رشته آن در ماه مرداد سال جاری وجود دارد.

نحوه دانلود و دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی در دوره با آزمون به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. کلیه داوطلبان جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی باید به آدرس این سایت یعنی sanjesh.org مراجعه فرمایند.

محتوای دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی شامل چه مواردی است؟

محتوای دفترچه انتخاب رشته غیرانتفاعی اطلاعات و موارد بسیار مهمی را شامل می شود. در واقع، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی از سه فصل با عناوین مختلف تشکیل می گردد. در ادامه توضیحاتی را در رابطه با هر یک از فصول خدمتتان عرض می کنیم.

اولین فصل دفترچه ( بخش توضیحات)

اولین فصل دفترچه با عنوان توضیحات بخش کوچکی از دفترچه غیرانتفاعی را در بر می گیرد. بخشی که در آن می توانید اطلاعاتی شامل کلیه شرایط اختصاصی و عمومی جهت انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی، قوانین و شرایط تعیین شده جهت جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه غیرانتفاعی، نحوه گزینش داوطلبان، انواع سهمیه ها و غیره را بیابید و مورد مطالعه قرار دهید.

دومین فصل دفترچه (جدول ها)

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی که عمده ترین و اصلی ترین بخش دفترچه غیرانتفاعی است، بخش های مختلفی از جمله جدول رشته ها در انواع گروه های آزمایشی همراه با نوع گزینش در آن ها، مقطع تحصیلی و زیر گروه ها را شامل می شود. شما در این بخش می توانید اطلاعاتی را در مورد ظرفیت پذیرش انواع رشته های مندرج در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی به دست آورید.

سومین فصل دفترچه (بخش پیوست ها)

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی تحت عنوان پیوست ها به شکل کاملاً جداگانه و در قالب فایل پی ادی اف مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتشار می یابد. از میان موارد بسیار مهم مندرج در این بخش می توان از ضوابط جذب دانشجو در دوره دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان و سایر شرایط جذب دانشجو در انواع مؤسسه های آموزش عالی و مراکز دانشگاهی یاد کرد.

چه زمانی می توان برای دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی اقدام کرد؟

در رابطه با زمان دانلود دفترچه بدون کنکور غیرانتفاعی برای دوره مهر باید عرض کنیم که در حال حاضر شما نمی توانید با مراجعه به سایت مورد نظر جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون غیرانتفاعی اقدام کنید، زیرا این دفترچه برای سال جاری منتشر نشده است و شما باید منتظر آن  توسط سایت سنجش باشید.

خبر مهمی که باید به شما بدهیم این است که بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی معمولا اصلاحیه دفترچه بدون کنکور غیرانتفاعی نیز در روزهای آینده منتشر و در دسترس داوطلبان و متقاضیان کنکور سراسری قرار می گیرد. در رابطه با زمان انتشار و  دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی برای بهمن ماه سال جاری نیز نمی توان نظری قطعی در این رابطه داد.

منبع: https://b2n.ir/j85729

نظرتان را بنویسید