طرز تهیه کباب دونر چگونه است؟

طرز تهیه کباب دونر چگونه است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ali

در ادامه به شما مواد لازم جهت تهیه دونر کباب و طرز تهیه آن را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه دونر کباب

در این قسمت از مقاله دونر کباب به شما مواد مورد نیاز برای تهیه دونر کباب را معرفی خواهیم کرد:

  • فیله گوشت قرمز یا گوشت مرغ: 600 گرم
  • پیاز: 2 عدد
  • روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  • کره: 3 قاشق غذاخوری
  • قارچ: 200 گرم
  • فلفل دلمه ای: 1 عدد
  • سیر: 4 حبه
  • فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم

 

طرز تهیه دونر کباب

 

 

دستور پخت دونر کباب

در مرحله اول گوشت مرغ یا گوشت قرمز را به شکل ورقه های نازک برش می دهیم. چون گوشت نرم قابلیت برش به صورت ورقه ای را ندارد، بهتر است پس از شست و شو برای مدتی در داخل فریزر نگهداری شود. پس از اینکه گوشت برای مدت 30 الی 1 ساعت در فریزر قرار داده شد و به صورت نیمه منجمد درآمد، از فریزر خارج کرده و بوسیله یک چاقوی تیز برش آن را در ورقه های نازک شروع می کنیم.

برای مزه دار کردن مواد گوشتی، 1 عدد از پیازها و سیرها را پوست کنده، شسته و به شکل خلالی خرد می کنیم، بعد با روغن مایع و مقداری فلفل سیاه و نمک به ظرف حاوی گوشت اضافه می کنیم. همه مواد را به طور کامل زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های گوشت به مواد آغشته شده و طعم دار شود. روی ظرف حاوی مواد را با سلفون پوشانده، به مدت 2 ساعت در داخل یخچال استراحت می دهیم.

کره را به بیرون از یخچال انتقال می دهیم تا به دمای رسیده و نرم شود. قارچ ها را شسته و کنار می گذاریم تا آب اضافی آنها خارج شود. سپس 1 عدد پیاز باقی مانده را پوست گرفته، شسته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. قارچ و فلفل دلمه ای شسته شده را هم به شکل ورقه ای یا خلالی برش زده و کنار می گذاریم.

ظرف حاوی مواد گوشتی را بعد از استراحت از یخچال بیرون آورده و کره را داخل تابه ای بزرگ روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب شود. بعد از اینکه کره آب شد، گوشت را اضافه و گوشت را تفت می دهیم تا مغز پخت شده و به خوبی سرخ شود. بهتر است از زود سرخ کردن گوشت با حرارت زیاد خودداری کنید، تا گوشت در حرارت کم کاملا مغز پخت شود.

 

دونر کباب

 

فلفل دلمه های خرد شده را به گوشت افزوده و بعد از یک تفت 5 دقیقه ای، قارچ و پیاز را اضافه می کنیم و مدام مواد را تفت می دهیم تا جایی که نرم شده و پخته شوند. بعد از اینکه گوشت و سبزیجات به اندازه کافی نرم شده و مغزپخت شدند، از روی حرارت بر می داریم.

می توانید دونر کباب را روی نان همراه با مخلفات سرو کنید یا داخل نان باگت را خالی و بعد از زدن سس مایونز یا سس گوجه فرنگی، دونر کباب را افزوده و به همراه خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی سرو کنید. نوش جان

 

منبع: شرکت پخش دونر کباب طعام طلایی

لینک مرجع https://taamtalaei.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K02r
نظرتان را بنویسید